ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 خرداد  1389

infos@peiknet.com

 
 
 

نگاهی به مصاحبه سردار فروزنده

فرماندهان سپاه

برندگان حراج بنیاد مستضعفان

 
 
 
 
 

سردار فروزنده رئیس بنیاد مستضعفان در یک مصاحبه خبری، سیاست های جدید این بنیاد را شرح داد. سیاست هائی که در راستای واگذاری و انتقال (تحت پوشش فروش) صنایع و شرکت های تولید بنیاد مستضعفان به شرکت های وابسته به سپاه پاسداران است. او در این مصاحبه مشروح که نکات خبری آن را از حاشیه های طولانی اش جدا کرده ایم و در ادامه می خوانید، یک کلام نگفت که شرکت هائی که بنیاد به سود دهی می رساند و یا رسانده به چه کسانی واگذار و یا منتقل می شود؟! بنابراین، مطابق رویه ای که در 5 سال گذشته و تحت نظارت دولت و بیت رهبری با فرمان رهبر برای تغییر ماهیت اصل 44 قانون اساسی انجام شده، صاحبان جدید این شرکت ها و صنایع تولید، جز شرکت های وابسته به سپاه نخواهند بود. خلاصه مصاحبه را می خوانید:

 

«قصد داریم بنیاد را کوچک و چالاک کنیم. در صنایع بالادستی سرمایه‌گذاری بنیاد توسعه می‌ یابد اما مطابق بند ج اصل 44، شرکت‌های بنیاد را واگذار می‌کنیم .دوران خصوصی سازی است.

بنیاد در عرصه برق، نفت و گاز گسترده تر حضور خواهد یافت. البته مقوله نفت و انرژی برای بنیاد جدید است اما دربخش‌های دیگر مطابق آنچه درگذشته عمل شده، بازهم عمل خواهیم کرد. در بازرگانی فعال نیستیم ولی در مورد خدمات توریسم و حمل و نقل فعالیت داریم. در نهایت براساس استراتژی‌ تدوین شده، تا کنون 400 شرکت تولیدی و صنعتی و خدماتی را واگذار کرده‌ایم. خیلی از شرکت‌ها نیز به ورطه زیان‌دهی افتاده‌ بودند که مقدمات انحلال آنها را فراهم کردیم. شرکت هائی که قابلیت اصلاح ساختار داشتند، اصلاح کردیم. آنهایی که باید منحل‌ می‌شد را منحل کردیم و آنهایی را هم که ارزش فروختن نداشتند یعنی حتی اگر خریداری هم پیدا می‌شد نمی‌توانست آنها را بازسازی کند نیز منحل کردیم و شرکت‌های موجودمان را ادغام‌ می‌کنیم و وقتی که به توان اقتصادی بالایی رسیدند که توسط بخش خصوصی قابل بهره‌برداری باشند، به فروش خواهیم گذاشت.»

 

 
 
اشتراک در فیس بوک