ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

اول بهمن  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

ج. اسلامی: مذاکرات پیشرفت داشت

امریکا و آژانس: مذاکرات ناکام بود

 
 
 
 
 

درحالیکه همه خبرگزاری های جهان از بی نتیجه بودن مذاکرات هفته گذشته نمایندگان آژانس انرژی اتمی در تهران خبر داده اند، "پرس تی وی" (سیمای انگلیسی جمهوری اسلامی) از قول "علی اصغر سلطانیه" نماینده جمهوری اسلامی در آژانس بین المللی انرژی اتمی  اعلام کرد که در مذاکرات اخیر جمهوری اسلامی و آژانس پیشرفت هایی برای حل مساله اتمی حاصل شده است!

با توجه به ناکامی مذاکره با نمایندگان آژانس، این اظهار نظر سلطانیه را باید نتیجه مذاکرات پنهان با امریکا تلقی کرد و نه پیشرفت در حل مسئله اتمی!

سلطانیه در مصاحبه با تلویزیونی انگلیس زبان "پرس تی‌وی" مدعی شد:

روی‌هم رفته یک هیات ۸ نفره در این مذاکرات شرکت داشتند. مذاکرات در فضایی دوستانه برگزار شد. گفتگوها فشرده بود و درباره تمامی جنبه‌ها مسئله اتمی. باید بگویم که ما پیشرفت‌هایی داشته‌ایم.

پیشنهاد کردیم یک روز دیگر هم در ایران بمانند اما قبول نکردند و پیشنهاد جلسه دیگری را دادند که قرا راست ۱۲ فوریه برگزار شود.

مذاکرات روز چهارشنبه در سازمان انرژی اتمی در تهران آغاز و پنجشنبه شب پس از چندین دور گفتگو پایان یافت و نمایندگان آژانس پس از خروج از ایران اعلام کردند که طرف ایرانی با بازدید آنها از سایت پارچین موافقت نکردند، درحالیکه در سایت نظامی پارچین حفاری هائی مشاهده شده که بی ارتباط با فعالیت های اتمی نیست. ضمنا آژانس معتقد است متخصصان ایرانی برخی از تاسیسات در سایت پارچین را تخریب کرده و خاک آنها را جابجا کرده اند تا آثار آزمایشات هسته ای را از بین ببرند.

 

پیک نت  اول بهمن  1391

 
 

اشتراک گذاری: