ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 بهمن  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا

توصیه به ایران برای قبول

پیشنهادهای محرمانه اتمی

 
 
 
 

کنفرانس مونیخ که صبح روز گذشته کار خود را شروع کرد و امروز (یکشنبه) به کار خود پایان میدهد، آشکارا روی ایران متمرکز شد. هم در مسئله اتمی که موضوع مستقیم بود و هم در جریان بحث پیرامون اوضاع سوریه که بصورت غیر مستقیم، باز هم نقش جمهوری اسلامی در سوریه برجسته شد.

در مورد مسئله اتمی، هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا که رابط گروه 1+5 در مذاکرات اتمی با جمهوری اسلامی است، در کنفرانس مونیخ از مقامات ایران خواست تا پیشنهادهای جدید این گروه را پذیرفته و هرچه سریع تر به پای میز مذاکره باز گردد. نه مقامات جمهوری اسلامی تاکنون گفته اند چه پیشنهادی دریافت داشته اند و نه خانم "اشتون" هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این پیشنهادات چیست؟

وزیر خارجه آلمان که نقش این کشور به دلیل در اختیار نداشتن و تولید نکردن سلاح اتمی 1+ است، در کنفرانس مونیخ یک گام جلوتر از هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا برداشته و خطاب به مقامات جمهوری اسلامی گفت: «ایران با اعلام گسترش غنی سازی اورانیوم پیامی اشتباه برای جهانیان فرستاده است.»

جمهوری اسلامی هفته گذشته اعلام کرد که به آژانس انرژِی اتمی اطلاع داده که می خواهد سانتریفوژهای مدرن تری را به کار بیاندازد تا سرعت غنی سازی بیشتر شود!

پیک نت   15  بهمن

 
 

اشتراک گذاری: