ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

17 دی  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

نماینده هیات تحریریه سایت "بازتاب":

خاتمی پیش ار انتخابات

علیه جنگ باید وارد میدان شد

 
 
 
 
 

در دیدار اعضای تحریریه سایت بازتاب با محمد خاتمی، که در عنوان اصلی شماره امروز پیک نت به آن اشاره شده، "صادقی" به نمایندگی از دیدار کنندگان تحلیل زیر را در ارتباط با انتخابات آینده ریاست جمهوری ارائه داد:

 

سایت بازتاب و آینده نیوز توسط این جمع راه اندازی شده است. مشی بازتاب، مانند آینده نیوز اصولگرایانه است، اما نه براساس اصولگرایی سیاسی کار، بلکه بر اساس اصول اخلاقی و دینی و بر همین اساس، دفاع از مظلوم یکی از مهمترین اصول فعالیت بازتاب است. تحریریه بازتاب جناب عالی را که یکی از سرمایه های داخلی و بین المللی ایران محسوب می شوید، از مصادیق مظلومانی می داند که بخصوص در سالهای اخیر با ناجوانمردی مورد هتک و تخریب قرار گرفتند؛ تا جایی که آن فرد هتاک از تریبون مجلس شورای اسلامی برای شما حکم اعدام یا اخراج از کشور صادر می کند، اما باصراحت اعلام می کنیم سید محمد خاتمی را صد بار اصولگرا تر از کسانی می دانیم که در راس قوه مجریه قرار گرفته اند. یا کسانی که به اسم اصولگرایان در حال دریدن یکدیگر برای تصاحب قدرت هستند.

به نظر ما حضور اصلاح طلبان در انتخابات، معادله ای است که نه در اختیار نظام است و نه اصلاح طلبان. اگر نظام برای حل مشکلات و تهدیدات بین المللی احساس نیاز به حضور اصلاح طلبان کند، مطمئنا از شما دعوت خواهد کرد، و زمینه و شرایط حضور شما را که باید با استقبال پشتوانه اجتماعی و بدنه مردمی اصلاح طلبان باشد، فراهم می کند و در این بستر ایجاد شور و نشاط اجتماعی، فضای دوطرفه و باز رسانه ای و آزادی زندانیان حوادث بعد از انتخابات (22 خرداد 1388) قطعی است. اما اگر نظام این احساس نیاز را نکند، قطعا هر ابراز تمایل به حضور و اصرار بر کاندیدارتوری شما به زیان اصلاح طلبان و جامعه خواهد بود.

جمع بندی ما این است که اگر اصلاح طلبان قرار باشد در انتخابات بیایند، طبیعتا منحصر به شماست و اگر هم قرار است این اتفاق بیفتد، خود نظام شرایطش را مهیا خواهد کرد که با عزت و احترام و آنچه مردم نیاز دارند، اتفاقاتی که قبل از آن باید، می افتد. بنابراین تحت فشار قراردادن شما برای اینکه حرفی بزنید یا کاری انجام دهید، جنگ روانی هست.

بحث دیگر که در سال 2013 مطرح است، بحث خطر حمله به ایران است. همان طور که تمام شواهد و قرائن نشان می دهد، این مسئله خیلی جدی شده است. دولت جدید اسرائیل و آمریکا یکی از اولین مسائلشان ایران است، چون به نظر می رسد کار سوریه تمام شده است و در سال 2013 تصمیم گیری – برای ایران- جدی خواهد شد.در آن فضا اگر ما نتوانیم در انتخابات فضا را باز کنیم و از مسیر داخلی موضوع را حل کنیم، ناگریز خواهیم بود فشار شدید اقتصادی و مسائلی را که در تاریخ معاصر فقط با بعد از 1320 قابل مقایسه است، تحمل کنیم.(اشاره به اشغال ایران در جریان جنگ دوم جهانی) در آن اتفاقاتی که می افتد و فشارهایی که می آید، شاید تنها فرد یا یکی از معدود افرادی که بتوانند جلوی فضای تنش علیه ایران را از طریق دیپلماسی مردمی (نه دیپلماسی رسمی) بگیرد و مانع برخورد شود، شما هستید.

جلوگیری از مشکلات شدید معیشتی مردم و تحریم های سخت و فلج کننده که در ماههای آینده آغاز می شود، شاید از چهره ای جز شما برنیاید که سرمایه منحصر به فرد بین المللی در افکار عمومی جهانی و حتی در برابر دولت های متخاصم دارید و می توانید از این فضا استفاده کنید. درخواست ما این است که در این موضوع آمادگی داشته باشید و منتظر تقاضای حکومت برای فعال شدن در جبهه مخالفت با جنگ و مخالفت با تحریم های فلج کننده نباشید؛ این نیاز وانتظاری است که مردم از شما دارند.

 

پیک نت   17  دی

 
 

اشتراک گذاری: