ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

17 دی  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

کردهای ایران را دریابید

پیش از آن که تباه شوند!

آرزو احمدی

 

 
 
 
 

ساختار حاكمیت در كردستان و اعمال نفوذ و قدرتشان آنچنان زندگی مردم را در تنگنا و سكون قرار داده كه بر كمتر كسی پوشیده و نهان است.

در مناطقی از ایران كه كردها در آنها ساكن هستند و شامل استان های ایلام ، كرمانشاه ، كردستان و بخشهایی از اذربایجان غربی و حتی خراسان شمالی میشود شیوه حكومتداری كشورهای استعمارگر قرون گذشته بر مستعمرات و شاید اسفناكتر از آن را شاهدیم. كوچكترین تصمیم گیری از سوی ساكنان این بنوعی سیستماتیك ممنوع شده است.

این نوع مدیریت منجر به ایجاد سیستم های باندگرا و مافیایی وجاسوس پروری و گماشتن مدیران سفارشی غیر بومی و در پاره ای موارد با گماشتن همین جاسوسان پرورش یافته این دستگاه كه بمراتب خطرناكتر عمل میكنند هر روز عمران و آبادانی این مناطق به تعویق می افتد. البته بهانه هم دارند. ناامن جلوه دادن و بحران آفرینی مكرر: با حیف و میل آموال مردم و تخلفات پی در پی و حذف هر گونه بازرسی كه منجر به تبعید دانش آموختگان و نخبگان جامعه شده و با فعال وانمودن و تبلیغات سوء و عوام فریبی، گویی كه اینان از كرات آسمانی دیگر آمده و این آنها هستند كه بر اثر قطع الرجال در این نواحی خدمت میكنند!

حتی در مواردی كه مربوط به انتخاب محلی است و بایستی از بومیان آن نواحی انتخاب شوند کاندیداهای بومی بعنوان غیر خودی حذف شده و كاندیداهای خودی که گاه برخی از آنها پرونده جنایی و قتل دارند جانشین بومی ها می شوند.

نتیجه چنین سیاست هائی:

بیكاری، فقر، فساد ( اداری –مالی – اخلاقی) و... است که خود بخوانید حدیث مفصل را بعنوان نتیجه این وضع.

در برخی از موارد با ارباب رجوع چنان برخورد میكنند و هر اخلاق و شرف انسانی را به آسانی لگد مال میكنند و خیلی موارد دیگر كه انسان از گفتنش حتی شرم دارد.

كردستان را دریابید، پیش از آن که تماما در سایه سیاست های حکومت، غرق در بحران و تباهی و فساد است.

 

پیک نت   17  دی

 
 

اشتراک گذاری: