با احمدی نژاد چه کنند؟
ج. اسلامی بر سر چند راهی
کنفرانس سران کشورهای اسلامی

 

علی مطهری
هاشمی منطقی ترین گزینه
برای ریاست جمهوری است

 پیک هفته  108      20 دی 1391  برابر با 9 ژانویه 2013

  infos@pyknet.net

 


فیسبوک
پیک نت
همزمان با روزنت پیک نت
به روز می شود!


 اخبار روز


دادخواهی فرزندان موسوی، رهنورد و کروبی:

زندان، مظلومیت و خشونت کافی است


 23 قربانی،

 25 و 30 خرداد در یک نگاه؛ اراده ای برای مجازات عاملان قتل این قربانیان هست؟


33 سال طول کشید

تا بتوانند بگویند:

 سلطنت فقیه


دبیركل خانه كارگر:

امسال باید دستمزد را دوبار افزایش می‌دادند


شیب تورمی افزایش سالانه دستمزد را

خنثی می‌كند


 رئیس مجلس:

ردپای اطلاعاتی‌ها در جرایم اقتصادی دیده می‌شود


معاون فرهنگی سپاه:

ورود سپاه برای کنترل جریان انحرافی در انتخابات


محمدرضا خباز:

طرح استخدامی دولت “بسیار خطرناک” است


رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز:

۴۷/۵ درصد جمعیت کشور فراموش شده‌اند


وزیر سابق رفاه:

 ۱۸۰ تن در کشور عضویت اکثر هیات مدیره ها را در اختیار دارند


رسول جعفریان:

 بی حرمتی به جسد پژوهشگران غیرهمسو، نشانگر آن است که همچنان آستانه تحمل پایین است


نقشه راه انتخاباتی  مصباح یزدی برای اصولگرایان


منابع سوری از دستگیری چند افسر فرانسوی، اردنی و چچنی با لباس مبدل زنانه پرده برداشتند


فرار مالیاتی یک میلیاردی در سمنان


این پورشه ها باز هم با ارز دولتی وارد شدند!


از كارگران امضا جمع‌آوری می‌شود؛

طومار تشكل‌های رسمی كارگران در دفاع از مرتضوی


تراز تجاری گندم در آستانه منفی 5 میلیون تن/ تامین نان سفره‌ها در معرض خطر


فرج‌الله سلحشور حکم قتل صادر کرد!


کاهش سن روسپی گر؛ زنگ خطر جدی برای مسئولان


معادن نمک مخزن سد گتوند مزارع خوزستان را تهدید می‌کند


انجمن علمی سرطان:

از هر 10 زن ایرانی یک تن  به سرطان سینه مبتلا می‌شود


نابسامانی در استفاده از کود‌ها و سموم شیمیایی؛

رشد سرطان در سایه حمایت دولت


عکس/ بعد از همبرگر انگشتی، نوبت به پفک مورچه ای رسید


نعیمه اشراقی:

احتمال کاندیداتوری حسن خمینی در انتخابات ۹۲ را رد نمی‌کنم


قدرت الله علیخانی:

فحاشان ضد رفسنجانی افراد ریشه داری نیستند


مطهری:

بازداشت بهشتی با حکم قضایی نبوده است


نماینده یزد :

بخش هایی از گزارش کمیسیون امنیت ملی در رابطه با قتل ستار بهشتی حذف شده است


شکنجه زندانی برای گرفتن اعتراف

حرام است

برخورد امام با کشف تریاک در منزل متهم امنیتی


رشد ۹۷ درصدی نرخ تورم طی ۲۰ ماه در ایران


به روباه گفتند شاهدت کو؟ گفت: دمم!

حسین شریعتمداری:

احمدی نژاد دست رانتخواران را قطع کرد!


مملکتی که رییس دولت به اقتصاددانان بگوید احمق و وراج

همین می شود!


احمدی نژادی های تواب و فعلی، دو لبه قیچی برای حذف اعتدال و میانه روی


روایت ابطحی ازملاقات با همسر کروبی +عکس



حامد کرزای با پیام خامنه ای
از کابل راهی کاخ سفید شد!

 

سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده اتمی جمهوری اسلامی، از سفر به هندوستان و افغانستان بازگشت و گزارش محرمانه خود را به علی خامنه ای داد. او از دو رایزنی بسیار مهم و محرمانه بازگشت که علی خامنه ای نه احمدی نژاد و نه وزیر خارجه را در حد و اندازه آن نمی داند. یعنی محرمانه ترین پیام ها و نظرات در باره برنامه اتمی و گفتگو با امریکا!

جلیلی ابتدا به هندوستان سفر کرد تا پیش از تشکیل گروه 1+5 نقطه نظرات جدید جمهوری اسلامی را با مقامات این کشور در میان بگذارد و سپس، شتابزده، خود را به کابل رساند تا پیشنهادها و پیام های آقای خامنه ای را توسط حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان برای اوباما بفرستد. حامد کرزای پس از دیداری طولانی با سعید جلیلی، دوشنبه گذشته راهی امریکا شد، تا پیش از تشکیل جلسه گروه 1+5 و دور تازه از مذاکرات اتمی با جمهوری اسلامی، امریکا از تازه ترین تصمیمات رهبر ایران با اطلاع باشد.

آنگونه که کسب اطلاع شده، جلیلی در دیدار با کرزای این پیام رهبر جمهوری اسلامی را برای اوباما به وی ابلاغ کرد که «ایران آمادگی تعلیق و محدود سازی غنی سازی را دارد و برای مذاکره کامل بر سر همه مسائل آماده است. یگانه خواست ما (جمهوری اسلامی) برداشته شدن بخشی از تحریم هاست!»

در کابل گفته می شود که جلیلی علاوه بر دیدار و مذاکرات محرمانه ای که با حامد کرزای داشته، در مدت اقامت خود گفتگوئی طولانی نیز با "سپنتا" وزیر امور خارجه سابق دولت افغانستان وعضوفعلی شورای امنیت ملی داشته که در آن مسئله پیمان امنیتی امریکا با افغانستان، نگرانی جمهوری اسلامی از بازگشت طالبان به قدرت و مسئله مهم استقلال بلوچستان پاکستان و تاثیر مستقیم آن روی بلوچستان ایران مطرح شده است.

در این دیدار و گفتگو، سپنتا درباره آخرین نظرات رهبر جمهوری اسلامی در ارتباط با فعالیت اتمی سوال کرده است و جلیلی بی آنکه فاش سازد با کرزای چه مذاکره ای داشته، گفته که جزئیات را با آقای رئیس جمهور مطرح کرده است. سپنتا نیز بی آن که مستقیما بگوید کرزای او را درجریان جزئیات مذاکرات و پیام غیر مستقیم خامنه ای برای اوباما قرار داده است، با خنده پرسیده «این پیشنهادها موقت و برای عبور از انتخابات ریاست جمهوری است و یا حقیقتا آقای خامنه ای در سیاست هایش تجدید نظر کرده است؟» جلیلی که معمولا و تا حد جلوه کردن بصورت یک آدم خجالتی بسیار کم حرف است؛ لبخند زده و گفته: ببینیم سفر آقای کرزای به امریکا چه دستاوردی دارد!

جمعا سفر جلیلی به افغانستان یک روز و نیم طول کشید و علاوه بر کرزای و سپنتا، با مارشال فهیم معاون کرزای و مرد پر قدرت کابینه کرزای که در گذشته معاون احمد شاه مسعود بوده و همچنین وزیر خارجه کنونی زلمای رسول نیز ملاقات و گفتگو داشته است.


نامه یک دانشجو
در دانشگاه قم
جامعه شناسی شد شیعه شناسی


لیبی به خاک سیاه نشست، نوبت سوریه است
دامن ترکیه زیر درخت
سیب لیبی و گلابی سوریه


فیلم زندگی در سوریه
طرفداران احمدی نژاد، با خامنه ای
چنان رفتار خواهند کرد که جنبش سبز نکرد

بهزاد - ترکیه

 

اخیرا کانال تلویزیونی "روسیه 24" مستندی در مورد وقایع سوریه تهیه کرد و به بخشی از حوادث پرداخت که اغلب بنگاه های خبری خصوصا اروپایی و آمریکایی  یا کم و یا هیچ به آن نپرداخته اند. موضوع و هدف این مستند نشان دادن سیرت ارتجاعی و صورت خشونت گرای "ارتش آزاد سوریه" و هر آنچه  تحت عنوان این نام فعالیت می کند  می باشد.

این که دو روز قبل بشار اسد در سالن اپرای دمشق ضمن ابراز تشکر از جمهوری اسلامی و روسیه و چین چه ها گفت به اندازه فروپاشی اجتماعی سوریه حائز اهمیت نیست. همان گونه که برای حکامان و دست های پشت پرده در جمهوری اسلامی نیز نه مردم سوریه مهم هستند و نه حتا حاکمیت شخص بشار اسد.

نادیده گرفتن  نقش سرمایه جهانی در کودتای انتخاباتی 88 به همان اندازه خطاست که نادیده گرفتن آن دست ها در وقایع سوریه.

بشار اسد در تشخیص دوست و دشمن داخلی  دچار توهم و وقت کشی شد و در این شرایط بحرانی چنگ به ریسمانی انداخت که ارزش پول ملی اش به مراتب بیشتر از  پوند سوریه تقلیل یافته است.

(در ماه جولای سال 2010 یک دلار  آمریکا معادل 45 پوند سوریه بود و هم اکنون 71  پوند یعنی افزایش 60 درصدی . در همان سال یک دلار آمریکا معادل 13000 ریال ایران  بود و هم اکنون بیش از 35000 ریال. یعنی افزایش سیصد درصدی)  بنابر این در پی فروپاشی دولت بشار اسد جمهوری اسلامی (تو بخوان مردم ایران ) پنج برابر بیشتر خواهند باخت! و دقیقا به همین خاطر حمایت ایران از سوریه ظاهری است و نه باطنی.

جمهوری اسلامی هر چند (به ظاهر) سازش را به نفع دولت سوریه کوک کرده ولی شکی نیست که  بشار اسد را نیز در بارگاه سرمایه جهانی فدا خواهد کرد.

جمهوری اسلامی از خود "لولویی" ساخت و " میدان خوانی " می کند. شعارهای " ضد اسراییلی اش" به همانقدر پوچ است که شعارهای "طرفداری از سوریه اش".

سوریه را به همان دامی کشاند که زمانی عراق (و خود نیز) را به آن دام کشاند.
ولی ما در جبهه مردمی   دارای چنان نیرویی هستیم که در مقایسه با "بهار عربی" از توان بسار بیشتری برخوردار هستیم. و نامش "جنبش سبز و اصلاحات " است.

انتخابات سال 88 چهره دگرگونه خواهی مردم را به نمایش گذاشت و در عین حال منعکس کننده تمایلات ضد خشونتی ملت شد.

ملایمت رفتاری مردم همسو با منش ضد تشنج  سیاسی  رهبران جنبش قرار گرفت و بسان آینه ای منعکس کننده رفتار خشونت آمیز جناح "برنده" انتخابات گشت.

در صورتی که انتخابات ریاست جمهوری سال آینده صحنه نبرد حکام کنونی و اصلاح طلبان نباشد بی شک نیروهای فراقانونی و تشنج گرا را به میدان خواهد کشاند. با حذف و ممانعت از ورود اصلاح طلبان جاده طرفداران باند احمدی نژاد فراختر خواهد شد و آنچنان به جان یکدگر خواهند افتاد که آدم کش های سوریه در مقابلشان لنگ می اندازند.

توان درک خامنه ای در این زمینه بیش از آن که به هوشیاری سیاسی او مربوط باشد به وحشتش از موسوی بستگی دارد. وحشتی که چون کابوس او را رها نمی کند!

طرفداران موسوی و جنبش سبز جایی را به آتش نکشیدند چونکه مدافع روشی مسالمت آمیز بودند و هستند. ولی قشون احمدی نژاد با با نظام و خامنه ای چنین رفتاری خواهد داشت؟


منتخب اخبار روزهای گذشته:


پیشنهادهای عبدالله نوری به اصلاح طلبان
با شعارهای اقتصادی
مردم را به صحنه فرابخوانید

در سالهای گذشته
خدمات فراموش نشدنی
ج. اسلامی به اسرائیل و امریکا

دیدار با عبدالله نوری
انفعال جنبش اصلاحات
باید تبدیل
به تهاجم

این جنبش بشود


سخنان مضحک مصباح یزدی
چرا اینقدر می ترسید:
اصطلاح طلبان فقط 5 تا 10 در صد رای دارند


گفتگو با "نوآم چامسکی"
امریکا- انگلیس و اسرائیل
سر مصری ها کلاه گذاشتند
و برای نابودی سوریه تفاهم دارند
هینترگروند ــ گزینش و ترجمه رضا نافعی


نگاهی کوتاه و سریع
به آمار بینندگان این عکس بیاندازید!

 

فیسبوک "محمد علی ابطحی" آهسته و با احتیاط فعال است. چنان آهسته که گربه شاخش نزند. فیلتر نیست و مراجعه کننده اش از داخل زیاد است. شاید یکی از انگیزه های فیلتر نشدن آن، موج پیام هائی باشد که ظاهرا بیشتر از خارج کشور علیه شرکت در انتخابات و حضور خاتمی در انتخابات آینده با تفسیرهای بسیار سطحی و احساساتی و گاه "نشانه دار!" در آن می نویسند. از نشانه دار منظور حکومتی است. به سر و وضع و آرایش پیام نویس ها کاری نباید داشت؛ زیرا از این مانورها حکومت زیاد در آستین دارد. نظرات و پیام هائی که مشوق انفعال و غیر سیاسی شدن جامعه است  و قدرت حاکم سخت بدان دل بسته است. سخنان وحشت زده مصباح یزدی را در همین شماره پیک نت که بخوانید، خود به خود "حجت" است بر ترسی که او از مردم سیاسی و اصلاح طلبان دارد.

عکس و چند خطی را که ابطحی درباره نمایشگاه نقاشی "هنگامه شهیدی" در فیسبوکش نوشته را عینا نقل می کنیم. توصیه می کنیم آقای مصباح یزدی نگاهی به آمار مراجعه کنندگان به این عکس بیاندازد تا حساب کار بیشتر دستش بیآید. تازه، این آمار نزدیک به دو هزار نفر فقط مربوط به یک عکس در یک فیسبوک است. آن هم فیسبوکی که نفسش را حکومت گرفته است. همین آمار و همین عکس و همین فیسبوک کافی نیست تا هم جناح راست و بیت رهبری و مصباح یزدی و بقیه حساب کار دستشان بیاید و هم خارج کشوری ها؟

 شرحی که ابطحی درباره عکس بالان نوشت:

«عصری رفتم نمایشگاه نقاشی خانم هنگامه شهیدی که در دوران مرخصی هایس از زندان ۶ ساله کشیده. به همتش و کارهایش آفرین باید گفت. خانم کروبی هم آمده بود دیدن نمایشگاه. کلی گپ زدیم. از همان جا عارم دیدار شیخ مان بود. خیلی سبلام رساندم شیخمان را که دلتنگش شده ام. گفت از طرف فیسبوکیا هم سلام برسونم. گفتم بهلللله.»

(خانم شهیدی که در این عکس میان ابطحی و خانم کروبی که دفتر نمایشگاه را امضاء می کند ایستاده، روزنامه نگار است و به جرم فعالیت در ستاد انتخاباتی شیخ مهدی کروبی در دادگاه کودتای 22 خرداد محاکمه و زندانی شد.)


سرمقاله راه توده 391
انتخابات فرمایشی
نشانه ترس حکومت از سقوط است

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com


پیام ها و نظرات


صفحات اول

روزنامه های

امروز ایران


مسئولیت مطالب
ستون پیام ها
با نویسندگان است

سایت محترم پیک نت -در خصوص دو مطلب منتشر شده تحت عناوین "دفتر حمل و نقل ترافیک شهرها نان و آب قراردادها را در آنجا با هم می خورند!" و "حمل و نقل نان و آبدار!" نکات زیر را یادآوری می نماید:

اول، به علت اختلافات گسترده دستگاه ها و جناح های مختلف سیاسی کشور، انگیزه و پتانسیل فراوانی برای ایراد اتهاماتی از این دست وجود دارد. مثلاً اختلاف شدید بین شهرداری تهران و دولت باعث می شود که هر یک از دو طرف دامنه مبارزه و تسویه حساب های فیمابین را به محیط اینترنت و حتی سایت های فیلتر شده ای مانند پیک نت برساند.

دوم، به علت تعداد نسبتاً زیاد شرکت های مهندسی مشاور و کمبود پروژه های موجود در دستگاه های دولتی و شهرداری ها، بسیاری از مهندسین مشاور قادر به انعقاد قرارداد نشده و در این بحران اقتصادی شرایط دشورای را تحمل می کنند و این امر خود انگیزه ای است برای ابراز خشم و کینه به طرق مختلف و از جمله ارسال چنین مطالبی برای سایت شما و سایرین.

سوم، همچنین برخی خصومت های شخصی نیز ممکن است عامل چنین برخوردهایی گردد.

چهارم، در بدنه وزارتخانه ها و سازمان های دولتی هنوز هم کارشناسان و کارمندان و حتی مدیران شریفی حضور دارند و نفس مبارزه سیاسی با حکومت، توجیه کننده هر روش و منشی برای تخریب نمی باشد و نمی توان همه را به یک چوب راند و تصور کرد که همه کارکنان دولت دزد و چپاول گر می باشند. مگر در مواردی که سند و مدرک معتبری وجود داشته باشد.

با تشکر و تقدیم احترام مجدد

پیک نت: در ستون پیام ها و نامه ها، مسئولیت با نویسندگان است و ما تنها در حد ویراستاری نوشته ها، کوتاه کردن پیام ها و برخی واژه ها که جنبه توهین داشته باشد و یا برخی نام ها که مربوط به روابط شخصی است دخالت می کنیم. طبیعیست که پاسخ نامه ها و پیام ها را نیز مطابق یک رسم و قانون رسانه ای منتشر می کنیم. البته با رعایت همان اصولی که در انتشار پیام های خوانندگان مراعات می کنیم. چنان که نامه بالا توضیحی است در باره دو پیام منتشر شده و ما برای انتشار آن هیچ محدودیتی قائل نشدیم. البته، طبیعی است که در میان پیام ها ممکن است مواردی که در پاسخ بالا خواندید نیز وجود داشته باشد که در فضای بسته مطبوعاتی و رسانه ای ایران که محلی برای انعکاس درد دل مردم وجود ندارد، این امر زیاد تعجب آور نیست.

اجازه بدهید این ستون بعنوان محلی برای انعکاس پیام های دریافتی باقی بماند و از همه نویسندگان پیام ها و پاسخ به پیام ها تقاضا می کنیم با دقت و صحت کامل برای ما نامه و پیام بنویسند و اصول یاد شده در ویراستاری از جانب پیک نت را نیز مراعات کنند.


نکاتی درباره
نامه های دریافتی

باسلام خدمت تمامي شما عزيزان و اميدوارم كه هميشه خوش و خرم سبز باشيد.

من تقريبا" ده سال است كه سايت شما را مطالعه ميكنم و بسيار متشكرم از زحمات شما عزيزان و متاسفم كه از ايران هيچ راه حلي براي پرداخت هزينه ماليT هرچند كم نمي باشد.

يك انتقاد كوچك هم دارم ، بعضي از مطالب ارسالي خوانندگان را با احتیاط منتشر كنيد چون ممكن است نویسندگان آنها در بازي هاي گروهي در گیر باشند. با آرزوي روزهاي بهتر براي ايران و ايرانيهاي عزيز

پیک نت: از محبت و توجه شما سپاسگزاریم. ای کاش آنها در خارج از کشورند و با همین قدمت – کم یا بیش- پیک نت را می خوانند این احساس مسئولیت شما را برای کمک به انتشار پیک نت داشتند و حداقل، آبونمان خود را پرداخت می کردند.

و اما در باره نامه ها.

ما هر نامه ای را منتشر نمی کنیم و برخی از نامه ای که منتشر می شوند نیز ویراستاری شده و برخی نکات حقوقی را در نظر می گیریم. برای نمونه اسم و مشخصات افراد متهم، یا مسائل و روابط فلان فرد با فلان خانم و یا ....

نکته دیگر این که ما برای انتشار پاسخ متقابل نیز خود را محدود نساخته ایم و تاکنون بارها توضیح طرف مقابل و مورد اتهام را نیز منتشر کرده ایم. خود همین شیوه، بتدریج تمرینی می شود برای همه کسانی که نامه و پیام می نویسند تا با احساس مسئولیت بیشتر و دقیق تری دست به قلم ببرند و این نخستین گام ها برای رفتن به سوی مسئولیت پذیری اجتماعی است. ما بسیار متاسفیم که مطبوعات و رسانه های داخل کشور این مهم را یا درک نمی کنند و یا حکومت اجازه آن را به آنها نمی دهد. بالاخره تمرین دمکراسی و مسئولیت پذیری اجتماعی از یکجا باید آغاز شود. این مهم نیست که این و یا آن نامه صحت کامل ندارد، مهم اینست که ما مسئولیت پذیر شویم.

نکته بسیار مهم تر نامه هائی است که حاوی اخبار حکومتی و مهم است. در این زمینه ما بسیار با دقت عمل می کنیم و حتی با ارسال کننده خبر ارتباط نیز می گیریم تا از صحت خبر مطمئن شویم.


نامه

کارکنان زن

دانشگاه آزاد

گیلان

اینجانبان جمعی از کارکنان زن شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی (واحدهای) استان گیلان هستیم. بتازگی در این استان قوانین جدیدی وضع شده و متاسفانه مسئولین به ویژه ریاست دانشگاه نیز پاسخگو نیست.

دلیل اجبار به استفاده از چادر توسط خانم های کارمند چیست؟ البته این مورد در مصاحبه ایشان با رسانه ها اختیاری اعلام شده ولی ما کارکنان تهدید شده ایم که در صورت سرپیچی به کمیته انضباطی معرفی خواهیم شد.

این در حالی است که مدیران زن، اساتید هیت علمی و حق التدریس و همچنین دانشجویان از این قانون معاف هستند.

به چه دلیل کارمندان، حق تدریس در دانشگاه محل کار خود را ندارند ؟

در شرایطی که ریاست دانشگاه با صدور بخشنامه ای موافقت خود را با ادامه تحصیل کارمندان اعلام کرده و حتی تخفیف شهریه نیز در راستای تشویق کارمندان به ادامه تحصیل در نظر گرفته شده، این نوع ممنوعیت تدریس برای کارمندانی که ارتقا علمی داشته اند آیا منافاتی با اهداف ریاست عالی دانشگاه ندارد؟


حمل و نقل
نان و آبدار
!

 با سلام و آرزوی موفقیت در کار انتشار پیک نت. من یکی از کارکنان دبیرخانه شورایعالی حمل و نقل و ترافیک کشور در وزارت کشور هستم. دبیر شورای مذکور آقای مجتبی شفیعی از افراد حزب الهی نما است که فقط به دنبال منافع شخصی خودش است و شایع است که در طول بیش از 4 سال در سمت مذکور میلیاردها تومان بابت مطالعات طرح جامع ترافیکی شهرهای کشور اختلاس کرده و از  مهندسین مشاور رشوه گرفته است. ایشان که از دانشجویان احمدی نژاد در دانشگاه علم و صنعت است، با زد و بند با برخی دوستانش اقدام به واگذاری پروژه های کلان به آنها نموده و از این راه صدها میلیون تومان رشوه گرفته است.


جای آدم خوب
در ج. اسلامی
گورستان است؟

سلام وخسته نباشید. درمورد پیمانکار خوشنام اموزش وپرورش که خود را اتش زد باید بگویم که او یکی ازپر کارترین و صادق ترین پیمان کاران اموزش پرورش بود. در استان سیستان وبلوجستان چندین مدرسه به نحومطلوبی ساخت. چون کارش خوب بود نوسازی مدارس تهران برای اجرای پروژه های خود او را  به تهران برد و درتهران و اطراف ان نیز پروژه ها ی زیادی انجام داد وهمیشه  از اداره میلیونها تومان طلب کار بود. درسیستان و بلوچستان افرادی او را ربودند و به پا کستان بردند اما وقتی فهمیدند ادم خوبی است رهایش کردند.


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)