ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 دی  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

خطبه احمد جنتی و بقیه امام جمعه ها

انتخابات آزاد

کلید واژه و رمز شورش است!

 
 
 
 
 

بدنبال سخنان علی خامنه ای بمناسبت 19 دیماه علیه کسانی که خواهان انتخابات آزاد برای انتخاب ریاست جمهوری آینده شده اند (از جمله و در راس آنها هاشمی رفسنجانی) تقریبا کلیه امام جمعه ها، یکصدا علیه انتخابات آزاد روز جمعه گذشته خطبه خواندند. از جمله در تهران که نماز جمعه را دبیر متقلب شورای نگهبان یعنی احمد جنتی خواند.

او که در سخنرانی رهبر بمناسبت 19 دیماه رهبر ، در جمع حواریون رهبر و بیت رهبری نشسته بود، در خطبه های نماز جمعه خود، به تقلید از رهبر، البته با صراحت و وقاحت بیشتر، با خواست انتخابات آزاد مخالفت کرد.

(19 دیماه 1356 مردم قم، پس از انتشار مقاله ای علیه آیت الله خمینی در دو روزنامه کثیرالانتشار وقت، یعنی کیهان و اطلاعات که در آن آقای خمینی هندی الاصل معرفی شده بود دست به تظاهرات زدند)

احمد جنتی در خطبه‌ نماز جمعه خود، با اشاره به گفته های خاتمی و هاشمی رفسنجانی درباره ضرورت انتخابات آزاد گفت: «انتخابات آزاد کلیدواژه و رمز شورش است، شکست‌خورده‌های سیاسی امروز از انتخابات آزاد صحبت می‌کنند. یکی از آن‌ها که گردن کلفت‌تر از همه است از مدت‌ها قبل این موضوع را مطرح کرد و بقیه هم به دنبال آن این بحث را مطرح می‌کنند. طراحان شعار «انتخابات آزاد» از مردم «خجالت» بکشند. مردم پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ «سران فتنه» و «ساکتین فتنه» را شناخته‌اند. کسانی که در وقایع سال ۸۸ حکمشان اعدام بود الان طلبکار شده‌اند که باید انتخابات آزاد باشد تا ما هم بیاییم. حتما فکر می‌کنند که کرسی ریاست جمهوری منتظرشان هست؟

(ایران اکنون 50 میلیون واجد حق رای دارد و در انتخابات ریاست جمهوری قبلی که منجر به کودتا علیه موسوی شد، نزدیک به 45 میلیون تن در انتخابات شرکت کرده بودند و رهبر جمهوری اسلامی می خواست این تعداد شرکت کننده را تابلوی مشروعیت خود کند اما ریاست جمهوری را بدست منتخب مردم ندهد، که چنین نیز کرد و بارها گفت: شیرینی شرکت 45 میلیونی مردم درانتخابات را تلخ کردند!

حال باید دید با این تهدیدهای رهبر و جنتی و بقیه دست اندرکاران، و با بی اعتمادی و ناامیدی وسیعی که نسبت به انتخابات و تاثیر گذار بودن رای مردم برای تغییر اوضاع کشور، حتی یک سوم انتخابات 1388 هم پای صندوق ها خواهند رفت؟)

 

پیک نت   2دی

 
 

اشتراک گذاری: