هاشمی رفسنجانی:
یگانه راه عبور از گردنه کنونی
تشکیل دولت وحدت ملی است!

 

سخنان متفاوت حبیب الله عسگراولادی:
من موسوی و کروبی را
فتنه گر و مجرم نمی دانم!

 پیک هفته  108      27 دی 1391  برابر با 16 ژانویه 2013

  infos@pyknet.net

 


فیسبوک
پیک نت
همزمان با روزنت پیک نت
به روز می شود!


 اخبار روز


بررسی علل غیبت القاعده از میدان جهاد علیه اسرائیل:

چرا القاعده وارد سرزمین‌های اشغالی نمی‌شود؟


آمادگی سردار سپاه برای سرکوب پابرهنگان

پول، سلاح، اطلاعات؛ سپاه برای یک کودتای دیگر آماده می‌شود؟


افزایش محدودیت‌ها و نگرانی از وضعیت جسمی زهرا رهنورد


گفت و گوی با همسر ابوالفضل قدیانی

تاوان افشای تخلفات بازجوها می دهد، می خواهند تبعیدش کنند


فیلمی از پدر کرامت الله زارعیان بر آرامگاه فرزندش


تحلیل زیباکلام از کاندیداتوری

حسن خمینی


تکذیب شایعه شرط گذاری ناطق نوری برای کاندیداتوری


عسگراولادی:

 موسوی و کروبی

 مجرم نیستند


تشکر هفت اصلاح‌طلب از حبیب الله عسگراولادی


معصومه ابتکار:

انقلاب بر مدار تحول فکری و فرهنگی بود، نه جبر و تهدید


دیکتاتور دزدی مثل

رضا خان را که خون ایرانیان فرهیخته و آزادی خواه را ریخته است، بزرگ نمی‌توان نامید !


فرار شاه

 طلیعه پیروزی انقلاب

۲۶ دی ماه؛ شاه رفت


خامنه‌ای نیز در اوج ناباوری خواهد رفت، همانگونه که شاه در اوج ناباوری رفت !


کلمه کارگری؛ شماره دهم/ ۲۶ دی



بیانیه تحلیلی سازمان فدائیان اکثریت
علی خامنه ای زیر فشار
مردم و دو گروه حکومتی

شورای مرکزی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت) درباره اوضاع کشور یک بیانیه تحلیلی منتشر کرد. در این بیانیه که جهت گیری آن ضرورت مذاکره با امریکا و اروپا و جلوگیری از ادامه فاجعه در داخل کشور است، این فرازها را می خوانیم:

واشنگتن تحريم های جديدی را از ششم فوریه به اجرا خواهد گذاشت که هدفشان ممانعت از دستیابی ایران به درآمدهای حاصل از صدور نفت خواهند بود. اتحاديه اروپا هم بسته تازه تحريمی را عليه ايران تصويب کرده است که بخش بانکی، دريانوردی و صادرات گاز ايران و برخی شرکت ها و شخصيت ها را شامل می‌شود. بر اساس اين تحريم‌ها، صادرات گاز ايران به اکثر کشورهای اروپا ممنوع می‌شود و شمار تحريم‌شدگان ايرانی توسط اتحاديه اروپا به ۴۹۰ شرکت و ۱۰۵ شخصيت حقيقی می رسد. اتحاديه اروپا از تيرماه امسال نيز صادرات نفت ايران را به اروپا ممنوع کرده است.

پيآمدهای مخرب تحريم های بين المللی بر اقتصاد کشور و زندگی اکثريت مردم غيرقابل انکار است. گردانندگان جمهوری اسلامی ديگر از ورق پاره بودن مصوبات شورای امنيت صحبت نمی کنند. سیر محتمل رویدادهای منطقه حاکی از آنند که فشارها از جانب کشورهای منطقه و قدرت های بزرگ روی جمهوری اسلامی افزايش خواهند يافت.

علیرغم همه این پیامدها- بيشتر فرماندهان سپاه، راست افراطی و بخشی از راست سنتی هم چنان با گفتگوی مستقيم با امريکا مخالف می کنند. علی سعیدی نماینده ولی فقيه در سپاه می گويد که "مذاکره با آمریکا دامی است که دشمنان برای ما پهن کرده اند. دشمن می‌خواهد در این بحران‌سازی اقتصادی مانند زمان صلح که امام راحل جام زهر را نوشید، عمل کند و رهبری فرزانه انقلاب را وادار به مذاکره كند".

آقای خامنه ای که مسئولیت اصلی وضع حاکم بر کشور را دارد، هم اکنون از سوی دو نیرو در درون حکومت تحت فشار است: يک نيرو خواهان تدوام سیاست های تاکنونی است و نيروی ديگر که برای حفظ نظام خواستار تغییر سياست ها است.  حاکميت ايران بر سر مذاکره با امريکا شکاف برداشته است. برای باز کردن راه مذاکره لازم است گرايشی را که تمايل به مذاکره و مصالحه دارد، تشويق کرد، نيروهای افراطی که با مذاکره  مخالفت می کنند را زير ضرب گرفت و منزوی کرد و به علی خامنه ای فشار آورد که به رویکرد تاکنونی در قبال امریکا و پروژه هسته ای خاتمه دهد و مذاکره و مصالحه را بپذيرد. مذاکره و مصالحه به معنی قربانی کردن منافع ملی و تمکين به سلطه طلبی امريکا و متحدين او نيست. می‌توان و باید به توافق‌هائی دست یافت که متضمن منافع دو کشور باشد.

با ادامه وضع موجود، زندگی برای فرودستان جامعه هر روزە دشوارتر و تحمل ناپذیرتر می شود و می تواند به شورش گرسنگان بيانجامد.

اين خطر وجود دارد که خامنه ای به جای اتخاذ تصميمات شجاعانه، سياست های مطلوب راست افراطی و فرماندهان سپاه را پيش برد. سياست هائی که بقول کیهان: " اگر دشمن زياد فشار بياورد، حادثه كربلا اتفاق خواهد افتاد." (روزنامه کيهان ـ مقاله انقلابيون فرسوده و توطئه جام زهر). در داخل کشور هم اين خطر وجود دارد که بلوک قدرت حتی منتقدين درون حاکميت را برسر دو راهی تمکين و يا زندان و خروج از کشور قرار دهد.

برای برون رفت از وضعيت موجود، بايد نيروهای افراطی درون حکومت مهار شوند، دخالت سپاه در سياست گذاری کلان و اقتصاد کشور منع گردد و فرماندهان مخالف مذاکره و مصالحه برکنار گردند و از سوی ديگر بايد سرکوب منتقدين و مخالفين پايان يابد، زندانيان سياسی و عقيدتی آزاد شوند، آزادی های سياسی تامين گردد، شرايط برای برگزاری انتخابات آزاد فراهم آيد، خواسته های کارگران و مزدبگيران تامين و وضعیت معیشتی مردم بهبود پيدا کند. 


اشپیگل آنلاین:
چه کسانی قرار است
پس از اسد به قدرت برسند!


اینجا افریقا نیست
"عنبر آباد" کرمان خودمان است!


نگاهی به فرازهای قانون جدید
قانون جدید احزاب
جانشین قانون 1360 می شود


وداع با سه زن کُرد ترکیه که ترور شدند

خبرگزاری ها، این تصویر را از مراسم وداع با سه زن کرد ترکیه که در پاریس ترور شدند مخابره کردند. یکی از این سه زن، از بنیانگذاران حزب کارگران کردستان ترکیه بود. عکس هر سه قربانی که کردها و فعالان سیاسی ترکیه و بسیار از کشورهای دیگر جهان که در فرانسه اقامت دارند با آنها وداع کردند در کنار عکس بزرگی از "اوجلان" رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه که زندانی دولت ترکیه است دیده می شود. دولت ترکیه با وی در زندان درحال مذاکره برای مصالحه و پایان جنگ میان ارتش ترکیه و چریک های کرد ترکیه است و آنگونه که  همه شواهد و اظهارنظر ها نشان میدهد، ترور این سه زن، تاثیر و تغییری در برنامه مذاکره دولت ترکیه با اوجلان نداده است.


منتخب اخبار روزهای گذشته:


نامه ابوالفضل قدیانی به رئیس قوه قضائیه
نظام استبدادی شاه با بر چسب "دین" حاکم شده

تاج زاده:
نامزد جنبش سبز و اصلاحات
در یک انتخابات آزاد برنده قطعی است!


از امام زمان می خواهیم
پول پربرکتش را پس بگیرد

 با درود - از حدود دو سال پیش که احمدی نژاد آمد تلویزیون و اعلام کرد «این یارانه ای که بحسابتون واریز میشه در واقع حلال ترین پوله "پول امام زمانه" که تا حالا در عمرتون گرفتید، پولی است با برکت زیاد و سعی کنید خرجش نکنید که همیشه برکتش رو در زندگیتون احساس کنید» نمیدانم چرا درست از همان زمان این پول با برکت و امام زمانی که به حسابمان واریز شد، هر روز از روز قبل گرانی بیشتر شد و ارزش آن کمتر!

اوضاع آنقدر غیر قابل تحمل شده که می خواهیم از امام زمان خواهش کنیم به حرف  احمدی نژاد گوش نکرده و پولش را پس بگیرد، بلکه بتوانیم با همان پول و درآمد قبل از یارانه ها زندگی بخور و نمیری داشته باشیم؟ ما این پول حلال و پربرکت را نمی خواهیم. چرا به زور توی جیبمان کردید؟


على مطهرى، نماينده تهران در مجلس:
نخست وزیر دوران جنگ
و رئیس دو  دوره مجلس یکباره دیوانه شدند؟


یک نامه دریافتی
در جستجوی پیشینه پنهان
احمدی نژاد و خانواده اش


درد اصلی، حکومت فلج و بیگانه با مردم است
مشکل کوهدشت
نه
چین است و نه نفت!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com


پیام ها و نظرات


صفحات اول

روزنامه های

امروز ایران


مسئولیت مطالب
ستون پیام ها
با نویسندگان است


شما بگوئید
چه شعاری بدهیم!

 سلام پیک نت!

شما بگویید ما چکار کنیم؟

 الله اکبر می گوییم، می گویند: این الله اکبر نیست فتنه است.

انتخابات آزاد می گوییم، می گویند، این انحراف است.

از اختلاس می گوییم، می گویند کشش ندهید.

می ترسیم بگوییم رهبر با بصیرت، بگویند توهین به رهبری کردی!

گفتم اصلا کاری به این کارها نداشته باشم. رفتم به  احترام انقلاب و یادی از آن زمان ها نوشتم "مرگ بر شاه" کتک مفصلی خوردم که این چه شعاری است؟ یاد آن زمان افتادم که به خاطر همین شعار از ارتشی ها در خیابان کتک خوردم.

تصمیم گرفته ام بروم روی بام خانه داد بزنم : زنده باد "رهبر فرزانه"

اما می ترسم فردا بریزند به خانه ام و همه چیز را زیر و رو کنند و کامپیوتر و دیسک و خلاصه همه چیز را به همراه خودم ببرند و زیر کتک بگویند اعتراف کن:

رهبر فرزانه کجاست؟

من هم که هر چه بگویم منظورم جنتی و مصباح یزدی بود قبول نکنند و بگویند باید اعتراف کنی منظورت خود رهبر بوده است و بعنوان سردسته جریان اهانت به رهبری دادگاهی ام کنند.

شما می گوئید چه کنم؟

با تشکر. م.م

 پیک نت: هر کاری می کنید و اسم هر کس و هر جریانی را زیر مشت و لگد می آورید، بیآورید، اما شما را به جدت، اسم ما را نیآورید که باندازه کافی دردسر داریم.


اقلیتی با سابقه
2 هزار ساله
امروز امنیت ندارد

 با سلام و به نشریه محترم پیک نت-

به اطلاع میرسانم که اقلیت "صابئن مندایی" از ساکنان خوزستان این روزها در ترس و وحشت زندگی‌ میکنند. یکماه پیش محل کسب یکی از آنها با سلاح گرم و پس از کشتن سرباز نگهبان و مشتری زن شش ماه حامله ربوده شد. دو روز پیش دو نفر از اتباع این اقلیت بنام "هادی زهرونی" 30 ساله و دارای یک فرزند و بردرزادش حدود ۲۵ ساله و مجرد  پس ‌از یک مشاجره لفظی بر سر محل کسب و کار در بازار کیان اهواز با افرادی از فامیل "سوا اعد" با سلاح گرم در محل کسب خود کشته شدند.

لازم به توضیح است  که اتباع این اقلیت مذهبی‌  با حمایت "اردوان سوم" پادشاه اشکانی از حدود ۲۰۰۰ ساله پیش در کنار سایر مردم این سرزمین زندگی‌ می کنند، بارها قتل عام شدند، آخرین مورد امیر کبیر از کشتار جمعی‌ آنها در منطقه شوشتر جلوگیری کرد .


نکاتی درباره
نامه های دریافتی

باسلام خدمت تمامي شما عزيزان و اميدوارم كه هميشه خوش و خرم سبز باشيد.

من تقريبا" ده سال است كه سايت شما را مطالعه ميكنم و بسيار متشكرم از زحمات شما عزيزان و متاسفم كه از ايران هيچ راه حلي براي پرداخت هزينه ماليT هرچند كم نمي باشد.

يك انتقاد كوچك هم دارم ، بعضي از مطالب ارسالي خوانندگان را با احتیاط منتشر كنيد چون ممكن است نویسندگان آنها در بازي هاي گروهي در گیر باشند. با آرزوي روزهاي بهتر براي ايران و ايرانيهاي عزيز

پیک نت: از محبت و توجه شما سپاسگزاریم. ای کاش آنها در خارج از کشورند و با همین قدمت – کم یا بیش- پیک نت را می خوانند این احساس مسئولیت شما را برای کمک به انتشار پیک نت داشتند و حداقل، آبونمان خود را پرداخت می کردند.

و اما در باره نامه ها.

ما هر نامه ای را منتشر نمی کنیم و برخی از نامه ای که منتشر می شوند نیز ویراستاری شده و برخی نکات حقوقی را در نظر می گیریم. برای نمونه اسم و مشخصات افراد متهم، یا مسائل و روابط فلان فرد با فلان خانم و یا ....

نکته دیگر این که ما برای انتشار پاسخ متقابل نیز خود را محدود نساخته ایم و تاکنون بارها توضیح طرف مقابل و مورد اتهام را نیز منتشر کرده ایم. خود همین شیوه، بتدریج تمرینی می شود برای همه کسانی که نامه و پیام می نویسند تا با احساس مسئولیت بیشتر و دقیق تری دست به قلم ببرند و این نخستین گام ها برای رفتن به سوی مسئولیت پذیری اجتماعی است. ما بسیار متاسفیم که مطبوعات و رسانه های داخل کشور این مهم را یا درک نمی کنند و یا حکومت اجازه آن را به آنها نمی دهد. بالاخره تمرین دمکراسی و مسئولیت پذیری اجتماعی از یکجا باید آغاز شود. این مهم نیست که این و یا آن نامه صحت کامل ندارد، مهم اینست که ما مسئولیت پذیر شویم.

نکته بسیار مهم تر نامه هائی است که حاوی اخبار حکومتی و مهم است. در این زمینه ما بسیار با دقت عمل می کنیم و حتی با ارسال کننده خبر ارتباط نیز می گیریم تا از صحت خبر مطمئن شویم.


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)