ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

12 آذر  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه ای با علی فلاحیان

علی خامنه ای اجازه نداد

هاشمی، فلاحیان را برکنار کند!

 
 
 
 
 

سایت بازتاب مصاحبه ای از علی فلاحیان وزیر اطلاعات و مسئول بسیار از جنایات و فجایع این وزارتخانه در دوره وی منتشر کرده است. این سایت با قید این که این مصاحبه تاکنون منتشر نشده، دست به انتشار این مصاحبه زده اما این که چگونه دراختیار بازتاب قرار گرفته چیزی ننوشته است.

محوری ترین موضوع دراین گفتگو مسئله برکناری فلاحیان در دوره دوم ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی است که وی می خواسته او را بر کنار کند اما خامنه ای اجازه نداده است. دراین مصاحبه شاید در باره سعید امامی معاون سیاسی فلاحیان و مامور اجرای بسیار از جنایات و قتل های زنجیره ای نیز صحبت شده باشد اما منتشر نشده است.

محور مهم مصاحبه فلاحیان را می خوانید:


آقای هاشمی می‌گویند در اوایل دولت دوم‌شان با وزیر اطلاعات شدن شما مخالف بودند اما به نظر رهبری شما را نگه داشتند. آیا در جریان بودید؟

 

من در دوره دوم قرار بود وزیر کشور شوم، اما موافقت نشد. هاشمی هم راضی بود که من وزیر کشور شوم. خودم هم راضی بودم که وزیر کشور شوم. اما خب بالاتر موافقت نشد و گفتند وزیر اطلاعات بمانم.


*
می گوینداحمدی‌نژاد در زمان سرپرستی وزارت اطلاعات اسنادی را خارج کرده است. آیا واقعاً اسناد با ساز و کار وزارت قابل خارج کردن است؟

 

مسوول حفظ اسناد وزارت، وزیر اطلاعات است و وقتی وزیر نیست رئیس‌جمهور مسوول است.


*
یعنی بدنه وزارت اجازه دارد حتی اگر رئیس‌جمهور سرپرست است برخی اسناد در مورد برخی موارد خاص سیاسی را به رئیس‌جمهور تحویل دهد؟

 

آنها باید از رئیس‌شان تبعیت کنند. حالا می‌خواهد وزیر باشد یا رئیس‌جمهور یا سرپرست باشد. بعید می‌دانم چنین جراتی(مخالفت) بکنند.

 

پیک نت   12  آذر

 
 

اشتراک گذاری: