توافق امریکا- روسیه- ایران بر سر آینده سوریه
آغاز پخش اخبار مربوط
به تفاهم اتمی ایران وامریکا

 

رئیس جمهور مصر زیر فشار برای استعفا
بازی با برگ "اسلام"
در مصر ناممکن شده است

 پیک هفته  108        18 آذر 1391  برابر با 8 دسامبـــــر 2012

  infos@pyknet.net

 


فیسبوک
پیک نت
همزمان با روزنت پیک نت
به روز می شود!


 اخبار روز


هاشمی رفسنجانی دانشجویان نگذارند خرافه پرستی حاکم شود تعصبات کور از دین پوستین وارونه می سازد


افزایش تنش‌ها میان دو فراکسیون محافظه‌کار مجلس


ادامه اختلاف احمدی‌نژاد‌ با خامنه‌ای بر سر مشایی


مناظره تلویزیونی معصومه ابتکار و عبدالحسین روح الامینی

دانشجویان در بند هستند، به خاطر اینکه زودتر از دیگران وضع امروز را پیش بینی کردند


دیگر چه اتفاقی باید رخ دهد تا یک وزیر آموزش و پرورش استعفا دهد؟!


جواد كريمي قدوسي عضو جبهه پايداري:

بر کناری رئیس فتا چه ربطی دارد به قتل ستار بهشتی در اوین!؟


مهدی دواتگری، مامور ویژه مجلس برای بررسی قتل:

کار ماموری بود که به صورت خودسر این کار را انجام داد و در همه جای جهان این اتفاقات دیده می‌شود!


حاجي دليگاني:

تغییرات در دولت با راستای برنامه های انتخاباتی مشائی انجام می شود


ناتو پاتريوت‌ها را به مرز سوريه فرستاد


هیجده ماه پس از اعتراف اجبارى در تلویزیون

سردار مدحى دوباره بازداشت شد


بیانیه دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت ایران به مناسبت روز ۱۶ آذر


بیانیه ی مشترک به مناسبت شانزده آذر، روز دانشجو


16 آذر سال 1332

3 غنچه از باغ ملت بدست محمد رضا پهلوی پرپر شدند


مادر مجید دری:

 دانشجویان یادشان نرود که مجید و امثال مجید  در چه شرایطی هستند


بمناسبت  روز دانشجو

 برگزار شد:

تجمع حمایت از جنبش دانشجویی ایران، توسط حامیان جنبش سبز در بریتانیا + تصویر


مصاحبه با خواهر کیانوش آسا

گزارش کامل قتل

یک دانشجو


کودتای دکتر مصدق علیه محمدرضاشاه؛ به روایت رجاله‌ها و لکاته‌ها!


چرا این شخص همزمان به امیرکبیر، مصدق، باقرخان، ستارخان و... فحش

 می دهد؟


فرمانده ناجا:

گرانی، باعث افزایش جرایم شده است


حدادعادل:

صف بندی اصلاح طلبان وجریان انحرافی مقابل اصولگرایان/انتخابات آینده دوقطبی است


در 8 ماه گذشته  27472 خودرو به مبلغ ۶۲۳میلیون دلار وارد کشور شده


واردات 5.6 میلیارد دلاری برای ذخیره‌سازی 6 کالای اساسی


گزارش مرکز پژوهشها از دلایل واردات گندم/ گندم‌ها خوراک دام شدند !


علی مزروعی

ارزیابی عملکرد اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۰



فرماندهان اهل منطق سپاه
میدان را بدست خواهند گرفت؟

حدود یکسال پیش، سردار حسین علایی فرمانده اسبق نیروی دریایی و جانشین سابق رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که اکنون استاد دانشگاه" امام حسین" سپاه است، مقاله ای نوشت که روزنامه اطلاعات آن را منتشر کرد. او در آن مقاله با صراحت نوشت که سیاست جمهوری اسلامی در برابر کشورهای اسلامی، بهار عربی و بویژه تحولات و رویدادهای سوریه غلط است. او نوشت که نباید همه تخم مرغ ها را در سبد بشار اسد گذاشت.

با انتشار این مقاله موجی از مخالف با وی برخاست و حتی همان اوباش وابسته به سپاه و نهاد بیت رهبری که مقابل خانه کروبی جمع می شدند و علیه وی شعار می دادند و دیوارهای خانه اش با شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه" پر می کردند، به ماموریت جدید اعزام شدند: مقابل خانه سردار علائی!

او در مجموعه نظامی – سپاهی "شهید چمران" زندگی می کند و چنین اوباشگری در چنین محله ای و آن هم شعار نویسی روی دیوار خانه یک فرمانده ارشد سپاه به واکنش هائی در داخل سپاه و حکومت تبدیل شد. چند هفته ای علائی مقاله ای ننوشت و دعوت به سخنرانی ها را قبول نکرد و اوباش نیز به پایگاه خودشان بازگشتند. می گویند ساکنان مجموعه شهید چمران از جمله معترضان به این حرکت در آن محله بودند. سردار علائی نیز پس از اندک زمانی سخنرانی ها و مصاحبه ها و مقاله نویسی های خود را ادامه داد و نشان داد که در جمع فرماندهان سپاه هستند امثال او که تفکری مستقل دارند و دنباله روی شورای فرماندهان سپاه و بیت رهبری نیستند. بتدریج این زمزمه نیز آغاز شد که اگر قرار است سپاه در قوه مجریه حضور داشته باشد، چرا امثال علائی در راس آن، یعنی رئیس جمهور نباشد و نتواند در انتخابات شرکت کند. موضع مستقل از فرماندهان سپاه او در برابر جنبش سبز و بویژه فاصله گیری از آن هتاکی ها و بی حرمتی هائی که نسبت به میرحسین موسوی شد، شاید در میان طیف فرماندهان پست و مقام و درجه دار که چشمشان به دهان رهبر جمهوری اسلامی است واکنش مثبت نداشت، اما در میان مردم، بدنه سپاه و بخش وسیعی از حاکمیت واکنشی مثبت را در پی داشت. بویژه در میان خانواده فرماندهان معروف و مشهور سپاه که درجبهه های جنگ با عراق کشته شده اند و از بنیانگذاران سپاه بوده اند.

این معرفی کوتاه و بازگشت به گذشته نه چندان دور بدان جهت ضرورت داشت که انتخابات ریاست جمهوری در پیش است، هم اصلی ترین اعضای باند احمدی نژاد که "رحیم مشائی" در راس آنهاست برای بدست گرفتن سکان ریاست جمهوری نقشه ها در سر دارند و هم سپاه نمی خواهد پایش را از لای در از هم گشوده ساختمان ریاست جمهوری بردارد.و حالا، تحولات در سوریه، در مصر و در خاورمیانه تقریبا همان سمت و سو را به خود گرفته که سردار علائی در آن مقاله جنجال برانگیز مطرح کرده بود. مقاله ای که درآن اشاره ای کمرنگ به محدود بودن اختیارات رهبر در چارچوب قانون اساسی نیز کرده بود. شمارش معکوس برای رفتن بشار اسد آغاز شده است و حاکمیت جمهوری اسلامی نیز علیرغم همه هزینه سیاسی و اقتصادی و نظامی که برای نگهداشتن او کرد، اکنون دیگر واقعیت رفتن اسد را پذیرفته است. روزی که وزیر خارجه "صالحی" و مسئولیت سیاست خارجی بیت رهبری "ولایتی" و مسئول کمیسیون سیاست خارجی مجلس "علاء  الدین بروجردی" و بدنبال آنها، برخی فرماندهان سپاه مصاحبه کرده و سخن از عبور اسد و سوریه از این مرحله بحرانی کردند و رویدادهای سوریه را موجب تقویت ارتش و حکومت اسد برآورده کرده و اعلام کردند، هنوز در رویاهای خود غرق و مغرور به رویا بودند. همچنان که در باره تقلید از جمهوری اسلامی در جریان بهار عربی در کشورهای خاورمیانه چنین بودند و اکنون با رویدادهای جاری در مصر باید با عینک دیگری به جنبش آزادیخواهی و بویژه نقش جوانان در این جنبش که به جنبش بهار عربی شهرت یافته نگاه کنند. جنبشی که امان نداد "مورسی" ولایت امری را حتی تمرین کند!

اخبار مربوط به سوریه، گفتگو با سردار علائی و تحولات مصر را در شماره امروز پیک نت را پیگیری کنید!


گفتگو با سردار علائی
ج. اسلامی

 آرام، آرام
به سوریه بدون "اسد" فکر میکند


رهبر حزب کمونیست چکسلواکی
سرمایه داری عقب نمی نشیند
مردم باید آن را سرنگون کنند
یونگه ولت- ترجمه رضا نافعی


از طریق اینترنت وعده آن را میدهند
فریب کلاهبرداران
تهیه "
دارو" را نخورید!


دختران خردسال
پشت این نیمکت ها سوختند!


این عکس کلاس درسی است که آتش گرفت و 31 دانش آموز دختر آن سوختند که هنوز آمار رسمی جان باختگان خردسال آن را اعلام نکرده اند. روز اول اعلام شد که این حریق یکنفر و حالا شایع است که 5 تا 6 قربانی داشته است. دبستان در یکی از روستاهای تابع پیرانشهر واقع بود و حریق با انفجار بخاری نفتی کلاس درگرفت و آنچه از این حریق باقی ماند، علاوه بر دختران خردسال سر و صورت سوخته که در شماره گذشته پیک نت عکس آنها را منتشر کردیم و در همین شماره نیز هنوز در صفحه اول در دسترس است، همین نیمکت های سوخته است.


منتخب اخبار روزهای گذشته:


علاءالدین بروجردی:
کلید سیاست خارجی و گفتگو با امریکا دست رهبر است

محسن میردامادی
متن مقاله تحلیلی دبیرکل جبهه مشارکت از زندان

پس از انقلاب و گام به گام
مخالفان دیکتاتوری شاه
خود تبدیل به دیکتاتور شدند

 "محسن میردامادی" سخنگوی دانشجویان خط امام پس از تصرف سفارت امریکا و دبیرکل جبهه مشارکت است که در سالهای دولت محمد خاتمی، با حضور بخشی از رهبران سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و شماری از شخصیت های سابقه دار انقلاب اما غیر عضو در سازمان مذکور  بنیانگذاری شد. با کودتای 22 خرداد 88 او نیز به همراه دیگر اعضای رهبری این حزب دستگیر شد و همچنان زندانی است.


به کارگرانی که 22 ماه حقوق نگرفته اند، نمی گویند
قند و شکر اهواز به کدام روحانی قم واگذار شده!


کارگران 27 ماه حقوق نگرفته اند
نساجی مازندران را به یک خارجی فروخته اند


براثر انفجار بخاری
31 دختر بچه
در کلاس درس سوختند


معمای نصب سامانه
موشک "پاتریوت" در ترکیه

عنوان بالا، تیر اول روز 12 آذر (یکشنبه) پیک نت است. با توجه به اعلام تصویب استقرار موشک های "پاتریوت" در جنوب ترکیه از سوی فرمانده ناتو، تصور می کنیم دوباره خوانی خبر بالا کمک کند به آشنائی با انگیزه های این تصمیم ناتو. در عین حال که خطر حمله نظامی به سوریه را نیز نباید از نظر دور داشت. خطری که روسیه بلافاصله واکنش نشان داد و از استقرار موشیک های "اسکندر" ساخت این کشور برای خنثی سازی "پاترویوت" در سویه خبر داد!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیام ها و نظرات


صفحات اول

روزنامه های

امروز ایران


آنچه از دهان
راننده تاکسی
خودم شنیدم

سلام . با عرض خسته نباشید - چندی پیش یک راننده تاکسی در تهران برایم تعریف می کرد که در سالهای دهه 1360 در زندان دختران محکوم به اعدام باید قبل اجرای حکم صیغه یکی از پاسداران و زندانبانان می شد، تا ناکام اعدام نشود! از چند نفر از مقامات حال حاضر هم اسم می برد که کارشان در زندان همین بوده است. از حمله (یک چهره معروف در وزارت خارجه)

همین راننده تاکسی که فکر می کنم خودش زندانی بوده و اهل جبهه می گفت: مردم از هر گونه تحرکی که منجر به جنگ و کشتار شود ترس دارند زیرا می دانند که باعث چند میلیون کشته خواهد شد.

از قول یکی از دوستان شهدیش  در زمان جنگ نقل می کرد: ما اومدیم واسه دفاع از ناموسمان در مقابل عراقی ها، اما معلوم نیست بعدها خودی ها با ناموسمان در غیاب ما چه کنند!


تبعیض
میان کارکنان
بیمارستان ها
و ادارات دولتی

با سلام- مگر خون کارکنان وزارت خانه ها و ادارات رنگین تر از کارکنان بیمارستانها و بانک ها و ایران خودرو است که آنها باید در مقابل آلودگی هوا مصونیت داشته باشند اما این مظلومان همگی باید سر کارشان حاضر باشند؟

تازه این درحالی است که من و خیلی از کارمندان همکارم در بیمارستان امام بیکار هستیم و به علت  نامعلومی ما را بیکار گذاشته اند. شاید مدیران به امید دیدن منشی هایشان در هوای آلوده هم بخواهند بیایند سرکارشان، اما این وسط، ما و منشی ها چرا باید بیائیم؟

لااقل می توانستند کارکنان بیمارستان ها را به دو گروه تقسیم کنند و یک روز آنها را هم تعطیل کنند. پول بدی هوا هم که نمی دهند.


همه تعطیل اند،
جز کارگران
ایران خودرو

سلام پیک نت- در حالي كه در اطلاعيه تعطيلي روزهاي 14 و 15 آذر ماه 91 ذكر شده كليه ادارات دولتي وغير دولتي در اين دو روز تعطيل مي باشند، مديران ايران خودرو به راحتي اين مصوبه را نيز مانند برخي مصوبات ديگر زير پا گذاشته و كاركنان را مجبور به حضور در اين دو روز كردند.

در موردي ديگر حقوق كاركنان در روزهاي تعطيل مطابق قانون كار محاسبه نشده و جالب اينجاست كه اين تخلف ها بدون برخورد نهاد هاي قانوني به راحتي انجام مي شوند. گويا مديران ايران خودرو همه نهاد هاي نظارتي را هم خريده اند.


بهروز وثوقی
از بیمارستان
به خانه منتقل شد

 درود به شما- چندی پیش خبری در پیک نت منتشر شد مبنی بر بستری شدن هنرمند معروف بهروز وثوقی در بیمارستان و بعلت تصادف رانندگی ولی بنده در این ارتباط کوچکترین خبری در دیگر سایت ها تا امروز نخواندم و عجیب اینکه خود پیک نت هم نه تنها خبری تکمیلی ارائه نداد که اگر خبر را هم اشتباها به چاپ رسانده بود هیچ توضیحی در این ارتباط برای خوانندگان اش به چاپ نرساند، سپاسگزار خواهم بود اگر در این باره اشاره ای بفرمائید.             

 توانا

پیک نت- خواننده عزیز. ما تصور می کنیم، با کمی رحمت و گشتن روی اینترنت می توانستید همان خبر اولیه ای که در پیک نت منتشر شد و هم خبرهای تکمیلی بعدی درباره تصاوف وثوقی را پیدا کنید. سایت های بسیار این خبر را با آب و تاب هائی پخش کردند که در حقیقت امر چنین نبود و همان خبر اولیه و کوتاه پیک نت صحت داشت.

می توانید مصاحبه با بهروز وثوقی پس از تصادف و مرخص شدن از بیمارستان را از اینجا ببینید!


سرگرم اخبار

گمراه کننده
نباید شد!

سلام پیک نت- لابد خبرحمله به سفارت ایران دربرلین را شنیده اید ویا ویدئوی آنرا دیده اید. من درمردم ریپورت دیدم که چگونه تعداد زیادی با کامنت های درود برشرفتان، جوانان غیورایران و مشابه از آن تعریف و تمجید کردند. دراین رابطه آلمان اظهارتاسف کرده و خبرگزاری ایرنا گزارش خود در این مورد را با عنوان "تعرض به سفارت ایران در برلین با کینه از پیروزی مقاومت فلسطین در غزه" منتشر کرد و با اعلام اینکه شمار مهاجمان حدود بیست نفر بود، نوشت: شعارهای آنها مبنی بر اینکه غزه با موشک های ساخت ایران پیروز شد به خوبی نشان داد که از سوی اسرائیل از این اقدام حمایت و پشتیبانی شده بود.

بنظرشما این حمله کنندگان از سوی اسرائیل و یا ایران حمایت و پشتیبانی می شدند؟ و یا تبلیغ کارآمدی موشک های جمهوری اسلامی نبود؟

پیک نت: ما از چنین خبری اطلاع نداریم. این نوع خبرها، بی اهمیت تر از آن هستند که در مطبوعات آلمان و یا دیگر کشورهای جهان منعکس شوند. خبرگزاری ایرنا و یا روزنامه کیهان به این خبرها با اهداف سیاسی – تبلیغاتی خودشان پوشش می دهند. چنان که گوئی حادثه مهمی روی داده است. این که اسرائیل پول داده یا خود ایران چنین کرده و یا نکرده و دیگر تفسیرهائی که در مطبوعات حکومتی جمهوری اسلامی معمول و مرسوم است، امری است که نه ما اطلاع داریم و نه وارد این مقولات می شویم. این همه خبر مهم در ارتباط با ایران و جهان، لحظه به لحظه پخش می شود، بهتر نیست بدنبال اخبار مهم تری باشید تا خبر جمع شدن چند نفر اطراف سفارت جمهوری اسلامی؟




اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)