ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

19 آذر  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

مصری ها نخواستند ج. اسلامی را تجربه کنند

رئیس جمهور مصر

دستش خیلی زود رو شد

 
 
 
 
 

ارتش مصر که در خیابان های قاهره مستقر شده، بتدریج باب گفتگو با مردم معترض در خیابان ها را آغاز کرده است. بویژه پس از پاسخ منفی رهبران اپوزیسیون سیاسی به دعوت "مورسی" رئیس جمهور اسلام پناه مصر که موقعیت او را متزلزل تر از روزهای گذشته کرد. تظاهرات روزهای اخیر مردم و بویژه جوانان و زنان مصر در قاهره و شهرهای دیگر مصر به هر نتیجه ای نرسد، به یک نتیجه قطعی رسید و آن این که دیگر نمی توان با "حکم حکومتی" و شیوه "ولایتی" بر مصر حکومت کرد! مردم مصر "گربه را دم در حجله کشتند"! و نیاز نبود 33 سال صبر کنند تا به نتیجه ای برسد که امروز مردم ایران رسیده اند.

رئیس جمهور مصر که اطراف کاخش را ارتش با سیم خار دار مسدود کرده تا مردم وارد کاخ نشده و تکلیف "مورسی" را در همان کاخ روشن کنند، روز گذشته رهبران مخالفان را برای گفتگو فراخواند، اما شناخته شده ترین چهره های سیاسی مصر مانند البرادعی، عمر موسی  نه تنها این دعوت را نپذیرفتند، بلکه آن را تحریم کردند تا دیگران هم به آن نروند. همه آنها میدانند مورسی زمینه را باخته و میدان را باید ترک کند.

فعلا همه پرسی درباره قانون اساسی تازه مصر نیز به تعویق افتاده است زیرا هنوز زمان نوشتن قانونی که باید منعکس کننده خواست مردم مصر باشد نیست. بند بند آن فعلا در خیابان نوشته می شود.

محمد مرسی در یک اعلامیه مخالفان احکام خود را به پیگرد تهدید کرده بود و حالا خود تحت پیگیر یک جنبش به خیابان آمده است!

 

پیک نت   19  آذر

 
 

اشتراک گذاری: