ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

اول آبان  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

"راهیان نور"

راهیان "گور" می شوند!

 
 
 
 
 

بدنبال واژگون شدن اتوبوس حامل دانش آموزان دختر شهرستان بروجن که برای دیدن جبهه های جنگ با عراق برده شده بودند و کشته شدن 26 تن آنها، از طریق دانشگاه ملایر نیز حادثه ای مشابه اعلام شد. حادثه ای که کشته نداشت اما شباهت به حادثه واگوژنی اتوبوس دختران دانش آموز شهرستان بروجن در محور ایدزه- شهر کرد داشت. قربانیان این حوادث مطابق برنامه سپاه برای آشنا کردن نسل جوان و نوجوان با نقش سپاه در دوران جنگ به جبهه های جنگ برده می شوند و نام این برنامه نیز "راهیان نور" است. از آنجا که اعتبار سپاه بشدت سقوط کرده و مردم آن را سپاهی سرکوبگر و شکنجه گر و  فرماندهان آن را افرادی میدانند که شیر نفت و اسکله های قاچاق و شبکه مواد مخدر در دستشان است، فرماندهان سپاه سعی می کنند برنامه "راهیان نور" را در شهرستانها گسترش بدهند تا بلکه از اعتبار دوران جنگ برای کسب اعتباری که در سالهای پس از جنگ بر باد رفته استفاده کنند.

اما برنامه "راهیان نور" در تمام سالهای گذشته و بویژه در سالهای نزدیک، تبدیل شده به برنامه "راهیان گور" زیرا مرتب اتوبوس های حامل این جوانان و نوجوانان، دانش آموزان و دانشجویان نرسیده به جبهه های جنگ و یا در بازگشت از جبهه ها سقوط می کند، تصادف می کند، به دره می افتد و … باعث کشته و مجروح شدن عده ای از آنها می شود و بر شمار قربانیان جنگ با عراق، از این طریق نیز مرتب افزوده می شود!

به گزارش خبرگزاری های داخلی، روز گذشته دانشگاه ملایر نیز اعلام کرد که براثر واژگون شدن اتوبوس حامل 40 دانشجوی دختر این دانشگاه که به اردوی راهیان نور اعزام شده بودند شماری از آنها مجروح شدند.

سپاه کرمانشاه وعده داد که از این پس در صورت امکان دانشجویان را با قطار به جبهه ها خواهد فرستاد!!

 

پیک نت اول آبان 1391

 
 

اشتراک گذاری: