ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 آبان  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

قطر و عربستان روی حکومت
اخوان المسلمین درغزه حساب باز کرده اند!

 
 
 
 

روزنامه اومانیته چاپ فرانسه:

بدنبال پشتیبانی بی دریغ از اخوان المسلمین در مصر و تونس و شورشیان در لیبی، دولت قطر دیپلماسی خود را در مغرب و مشرق توسعه میدهد .

امیر قطر، کشوری کوچک با  در آمدی سرسام آور( پترو- دلاری ) وارد  بخشی از فلسطین در خاورمیانه شده است.

شیخ محمد ال خلیفه آل ثانی در جریان سفر به نوارغزه به رام الله مقر تشکیلات خود گردان فلسطین نرفت، بلکه به بخشی از نوار غزه که از سال 2007 مقر تشکیلات حماس است رفت. او برای یک پروژه 195 میلیون یوروئی به رام الله رفت و حتی این رقم را به 307 میلیون یورو افزایش داد و اولین سنگ بنای این پروژه را به زمین گذارد.

نخست وزیر حماس" اسماعیل هنینه " در این مورد گفت  "امروز امیرقطر رسما اعلام لغو محاصره سیاسی و اقتصادی تحمیل شده به نواره غزه را اعلام می کند ". کمیته اجرائی سازمان فلسطین سفر امیر قطر را در بیانیه ای که در روز دوشنبه انتشار داد محکوم کرد. در بیانیه گفته شد: "برخی کشورهای عربی (اشاره به قطر و عربستان سعودی که بسیاری از حوادث دو سال اخیر خاورمیانه تحت هدایت آنها انجام می شود و اخوان المسلمین و القاعده از حمایت مالی و سیاسی آنها برخوردارند) بدنبال ایجاد یک نهاد جدائی طلب در نوار غزه هستند که این اساسا یک طرح اسرائیلی است". محمود عباس رئیس حکومت خود گردان فلسطین در یک تماس تلفنی از امیر قطر برای تلاش های او در نوار غزه تشکر کرد اما در عین حال از حفظ وحدت سرزمین های فلسطین و پایان دادن به  سیاست های تجزیه و اشغال سر زمین فلسطین ابراز نگرانی کرد.

 

پیک نت   7  آبان

 
 

اشتراک گذاری: