ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

28 آبان  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

نباید حوادث را یکسویه دید

چند تفسیر احتمالی

از حوادث روزهای اخیر غزه

 
 
 
 
 

سلام پیک نت!

همانطور که احتمالا شما هم احساس می کنید! دیگربحث چگونگی ساختار ائتلاف جدید مخالفان حاکمیت سوریه چندان موضوع روز نیست. با فرود آمدن غیره منتظره موشک ها «به زعم بعضی ها» بادها ازجهت دیگر وزیدن گرفته! اگربخاطر بیاورید چندی پیش اسرائیل از منطقه جولان به آتشباری هائی که ازخاک سوریه شده بود وهمچنین ترکیه به آتش سوریه پاسخ داد، که همه این آتش باری ها را اشتباه قلمداد کردند.  یاد موشکهائی افتادم که درزمان جنگ ایران وعراق از بندراحمدی کویت به خاک ایران شلیک می شد و کویت در پاسخ به اعتراض ایران می گفت اینها موشک های سرگردانی هستند که مسیرشان عوض شده و با پیمودن دالان هوائی ما نصیب شما شده! و ایران باهدف قراردادن بندراحمدی و در پاسخ به اعتراض کویت گفت این موشکها ازهمان نوع سرگردان هستند.

اگربخاطرداشته باشید بشاراسد پیش ازاین به غرب هشدارداد که در صورت دخالت بیشترساکت نخواهد نشست و امروز که انگلستان و فرانسه رسما اعلام کردند کمک های نظامی به مخالفان خواهند کرد و قطر اعلام کرد که موجودی دولت سوریه را در بانکهای این کشور در اختیارمخالفان خواهد گذاشت و فرانسه دولت ائتلاف مخالفان اسد را به رسمیت شناخت  و.... پرسش من  اینست: باتوجه به این نشانه ها فکرنمی کنید که بشار اسد دست به کاری شده تا حکام عرب را به نفع خود تکان بدهد؟

پیک نت: هر احتمال دیگری هم می تواند مطرح باشد و به همین دلیل در روزهای اخیر ما درباره حوادث غزه تفسیری منتشر نکرده ایم و نیازی به تکرار خبرهائی که در همه جا هست و قابل دریافت نیز ندیدیم. منتظر جمع شدن نشان های دیگری برای ارائه یک تفسیر هستیم. تا این لحظه علاوه بر تفسیر شما، این تفسیر هم بوده که اسرائیل با تحریک حماس برای شلیک موشک هایش خواسته هم بداند چه نوع موشکی از ایران در اختیار آنها قرار گرفته و سیستم ضد موشکی این کشور تا چه میزان قادر به انفجار آنها در هواست. تفسیر دیگر نیز این است که اسرائیل با تحریک حماس و پرتاب موشک ها از غزه می‌خواهد جهان را از این بترساند که فردای فرضی ممکن است موشک های دارای کلاهک هسته‌ای از جانب ایران به کشورهای منطقه صادر شود! و نظر آنها را برای اقدام نظامی علیه ایران جلب کند. تفسیر دیگری نیز هست و آن این که حوادث روزهای اخیر غزه نشان میدهد که مسئله حمله نظامی به ایران جدی است و درتدارک آن هستند. بمباران پایگاه های موشکی حماس شاید مقدمه این حمله باشد. بویژه که هم در اسرائیل و هم در ایران نیروهای ذخیره ارتش و سپاه احضار شده و یا دعوت به کار شده اند!

می بینید که مسئله پیچیده است و باید همه سویه به ماجرا نگاه کرد و این زمان می برد.

 

پیک نت 28 آبان 1391

 
 

اشتراک گذاری: