ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک  

9 مهر  1391

infos@pyknet.net

 
 
  یک عده ای 300 هزار میلیارد تومان نقدینگی دارند
بانکها ارزهای دولتی را برای
نجات از ورشکستگی فروخته اند
 
 
 
 

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری مهر فاش ساخته که بانکهای جمهوری اسلامی ورشکست شده اند. او گفت:

بانکها به دانشجویان بورسیه و بیماران ارز نمی دهند درحالیکه آنها حواله ارزی دراختیار دارند. پاسخ بانکها صریح است: ارز نداریم!

بانک مرکزی اعلام کرده که 42 میلیارد دلار در کمتر از یک سال به بانکهای کشور اعم دولتی و خصوصی پرداخت شده است اما بانکها تمایل ندارند بگویند با این پولها  چه کرده اند .

براساس اطلاعات ما بخشی از این دلارها توسط بانکهای دولتی و خصوصی برای نجات از ورشکستگی در بازار فروخته شده است. اگر توسط بانکهای دولتی فروخته شده باشد به حساب دولت باز می می گشت اما بانکهای خصوصی برای نجات و تامین منافع افرادی خاص این کار را کرده اند. بانک خصوصی  باری حل مشکلات خودشان این پولها را گرفته اند.

حدود 300 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که بخش عمده آن در اختیار عده معدودی است که اصلا اهل تولید و کارآفرینی نیستند و هر کاری که سود بیشتری داشته باشد به سمت آن هجوم می برند. یک زمان خودرو به تعداد فراوان پیش خرید می کردند و زمان دیگر به بازار مسکن روی آورده بودند و حال هم در بازار سکه و ارز فعالیت می کنند.

همه مسئولین باید پاسخگوی شرایط موجود باشند. تحریم ها در اقتصاد کشور بیش از 15 درصد تاثیر ندارد. راهکار امروز دعوت از همه صاحبنظران و کارشناسان برای پیدا کردن راه حل مشکلات کنونی اقتصاد کشور است. 

پیک نت  9 مهر 1391

 
 

اشتراک گذاری: