ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

  23 مهر  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

جهش قیمت اتومبیل ها در ایران
سرعت گرانی بیشتر از سرعت حرکت

 
 
 
 

قیمت اتومبیل های تولید داخل کشور، بصورت غیر رسمی بالا رفت. قیمت رسمی اتومبیل های پر طرفدار اخیرا اعلام شد، اما خریداران پس از مراجعه برای خرید اتومبیل با قیمت رسمی و اعلام شده، ناگهان با افزایش اعلام نشده قیمت ها روبرو شدند.

برخی نمایندگی‌ها به خبرگزاری ایسنا گفته اند: به این دلیل که خودروسازان همزمان با رشد قیمت‌های رسمی عرضه نقدی خودرو را آغاز نکرده‌اند قیمت‌های بازار به جای کاهش افزایش یافته است.
در این هفته قیمت "تیبا" در برخی از نمایندگی‌های فروش به حدود ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید در حالی که قیمت کارخانه‌ای این خودرو ۱۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان تعیین شده است.
"تندر" ۹۰ پارس مدل  E۲ که 21 میلیون و 50 هزار تومان قیمت رسمی آن بود، حدود ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

"مگان ۲۰۰۰" اتوماتیک ۵۷ میلیون تومان فروخته می شود، در حالیکه قیمت رسمی آن ۴۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان است.

"تیانا" و "ماکسیما" نیز در بازار موجود نیست و احتمالا پس از ظاهر شدن قیمت آن با قیمت رسمی متفاوت خواهد بود.

"پژو ۲۰۶" تیپ ۲ به ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده، در حالیکه قیمت رسمی آن ۱۹ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

"پژو ۲۰۶" تیپ ۶ نیز در حالی در برخی نمایندگی‌های فروش ایران خودرو حدود ۴۰ میلیون تومان قیمت خورده، قیمت کارخانه‌ای این خودرو ۲۴ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است.

"پژو ۲۰۶" صندوق‌دار مدل V۹ در حالی ۳۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد که قیمت رسمی آن ۲۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان است.

"پژو ۲۰۶" صندوق‌دار در مدل V۸ نیز در حالی به قیمت حدود ۲۸ میلیون تومان عرضه می‌شد که قیمت کارخانه‌ای آن ۲۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان است.

"تندر ۹۰" ایران خودرو نیز در مدل E۱ آن به حدود ۲۱ میلیون تومان و در مدل E۲ نیز به حدود ۲۳ میلیون تومان رسید، در حالیکه قیمت کارخانه‌ای تندر ۹۰ مدل E۱ معادل ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و مدل E۲ نیز حدود ۲۱ میلیون تومان تعیین شده است.

پژو ۴۰۵ به حدود ۱۸ میلیون تومان افزایش یافت در حالیکه قیمت رسمی این خودرو حدود ۱۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان تعیین شده است.

"پژو پارس سال" نیز در حالی به حدود ۲۵ میلیون تومان رسید که قیمت رسمی آن حدود ۲۳ میلیون تومان است.

"سمند" نیز در مدل SE آن به قیمت حدود ۱۸ میلیون تومان و در مدل LX نیز حدود ۲۱ میلیون تومان عرضه می‌شد. این در حالی است که قیمت رسمی سمند SE حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سمند LX نیز ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

 

پیک نت 23  مهر 1391

 
 

اشتراک گذاری: