ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

  23 مهر  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

بجای حقوق به آنها چک بی محل داده اند
600 کارگر معترض
در برابر وزارت کار جمع شدند

 
 
 
 

بیش از ۶۰۰ کارگر کارخانه‌های صنایع فلزی روز گذشته در برابر ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند. از تجمع برای اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و معوقات حقوقی‌ این کارگران صورت گرفت.

5 ماه حقوق و بیمه معوقه این کارگران پرداخت نشده است. یکی از کارگران معترض به خبرنگار خبرگزاری ایلنا گفت:

در آخرین تجمع کارگران مقابل وزارت و صنایع كه در تاریخ شنبه ۲۵ شهریور ماه ۹۱ صورت گرفت، وعده پرداخت معوقات ۸ ماهه کارگران داده شد که متأسفانه مسئولان کارخانه با پرداخت سه ماه از معوقات حقوقی کارگران، از پرداخت مابقی طلب کارگران خودداری می‌کنند. در آخرین تجمع کارگران با حضور یکی از مالکان کارخانه در وزارت صنایع و دادن چک برای پرداخت بدهی‌های کارخانه به کارگران این تجمع خاتمه یافت اما متاسفانه چک دریافتی نقد نشد و کارگران به بخش اعظمی از مطالبات حقوقی خود نرسیدند.

سالن شماره یک صنایع فلزی ۱۱ ماه بیمه و ۵ ماه حقوق و همچنین سالن شماره دو ۵ ماه حقوق و ۵ ماه بیمه طلب دارند.

علیرضا محجوب، دبیر کل خانه کارگر و نماینده تهران در مجلس نیز با انتقاد از عملکرد دولت، سخنانی را که دو روز پیش در حاشیه نشست مسئولان خانه کارگر سراسر کشور در "چمخاله" در گیلان گفته بود تکرار کرد گفت:

امروز وضع معیشتی كارگران آنچنان دشوار شده است که یکسان کردن نرخ هزینه زندگی با درآمد‌ها با شرایط بسیار حداقلی است. معضلات معیشتی کارگران بسیار پیچیده شده و یکی از دغدغه‌های آن‌ها معضلات مربوط به حفظ اشتغال است چرا که بسیاری از کارخانه‌ها و كارگاه‌ها دچار عدم رونق و رکود شده‌اند.
مجلس برای حمایت از کارگران اقدامات زیادی انجام داده اما بسیاری از آن‌ها توسط دولت معلق مانده است.  

پیک نت 23  مهر 1391

 
 

اشتراک گذاری: