ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

1 شهریور  1391

infos@pyknet.net

 
 
  کدام رویدادها و کدام سخنان
به سود حمله به ایران است؟
روزنامه اومانیته- ترجمه و تلخیص پیک نت
 
 
 
 

روزنامه "اومانیته" ارگان حزب کمونیست فرانسه در تازه ترین تفسیر خود از حوادث منطقه خاورمیانه و خطر حمله نظامی به ایران نوشت:

"نخست وزیر اسرائیل بهره گیری از تنش های جاری در سوریه برای پیشبرد سیاست های جنگی خود را به خوبی درک کرده است. او از تمام جنبه ها و پیامدهای مختلف حوادث سوریه که می تواند به سود اسرائیل و دولت او باشد بخوبی اطلاع دارد و مهم تر از همه  بخوبی میداند که هدف نهایی غرب درجریان رویدادهای سوریه منزوی ساختن ایران است. او میداند که با سقوط بشاراسد  نوبت به تضعیف حزب الله در منطقه می رسد  و نتیجه فوری آن منزوی ساختن ایران است.

نتانیاهو و وزیر دفاع دولت او "اهود بارک" می خواهند یک گام جلوتر از ژنرال های ارتش اسرائیل  وسازمان اطلاعات این کشور بردارند و شریک مستقیم استراتژی امریکا و "ناتو" در منطقه شوند.  در جنگ خلیج فارس که به سقوط صدام حسین و اشغال عراق انجامید، واشنگتن ترجیح داد اسرائیل را درحاشیه نگهدارد و در مقابل روی حمایت ریاض و دمشق از حمله به عراق حساب کند.

اکنون اما نتانیاهو می گوید "این بار اسرائیل باید نقشی مستقیم در استراتژیک امریکا و ناتو در منطقه داشته باشد".

در طول سه ماه اول سال جاری فرمانده کمیته مقاوت مردمی غزه توسط ارتش اسرائیل ترور شد. بلافاصله بعد از این ترور راکت ها از نوار غزه پرتاب شد و تل اویو این حملات را با هدف گسترش تنش ها با حملات هوائی پاسخ داد . نتیجه این تنش ها در دستور روز قرار گرفتن مجهز شدن اسرائیل به سیستم موشکی جدید به نام "گنبدآهنین" برای دفاع از اسرائیل بود. در روزهای اخیر تصاویری از تاسیسات این سیستم موشکی باحضور نتا نیاهو و اهوت باراکدر منتشر شدند. تاسیسات فورا و با کمک تکنولوژیک و هزینه امریکا در اسرائیل تاسیس شد و اولین مانور سیستم دفاعی "گنبد اهنین" به نمایش گذاشته شد و نتیجه این مانور برای مردم اینگونه اعلام شد: 95 در صد کارائی این سیستم به اثبات رسید.

اکنون جنگ علیه ایران آسان تر از گذشته در اسرائیل تبلیغ میشود و رسانه های این کشور با اشاره به کارائی سیستم موشکی "گنبد آهنین" مدعی اند که شهروندان اسرائیلی ترسی از حمله ایران به اسرائیل ندارند.

بدین ترتیب تنش ها در نوار غزه نیز عملا به سود سیاست جنگی دولت اسرائیل تمام شد و موقعیت طرفداران حمله به ایران را تقویت کرد.

بنا به گزارش مطبوعات اسرائیل نتانیاهو و اهود باراک  برنامه حمله به سایت های هسته ای ایران پیش از انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ماه نوامبر را دارند. وزیر امنیت داخلی اسرائیل به مردم می گوید که جای هیج اضطرابی نیست. مرزهای ما بیش از گذشته آماده مقابله با دشمن است. سیستم موشکی اسرائیل برای دفع حمله ایران و سوریه با تکنولوژی امریکا کامل شده است. ما اکنون  برای هر حمله ای آماده ایم.

همزمان با همین گفته ها که هدف از آن آرام ساختن افکار عمومی در اسرائیل است، آزمایش سیستم هشدار دهنده از طریق تلفن همراه برای آماده شدن مردم در صورت حملات موشکی به اسرائیل آزمایش شد. دولت اسرائیل مستقیم دستور این آزمایش را صادر کرد. ارسال پیام های تلفن همراه برای ساکنان اورشلیم و شهرهای دیگر اسرائیل برای هشدار صورت گرفت.

از سوی دیگر، 500 تن از دانشگاهیان ونظامیان باز نشسته اسرائیل با انتشار بیانیه ای که با امضای بیانیه ای سیاست های جنگ طلبانه دولت را محکوم کردند. انها از خلبان های ارتش اسرائیل خواستند تا از حمله یک جانبه به ایران خوداری کنند."

 

( پیک نت: با همین تفسیر اومانیته که در آن نگرانی از یک جنگ تازه موج می زند و دقت روی تحولات و مخالفت هائی که در داخل خود اسرائیل علیه حمله به ایران وجود دارد، جا ندارد از خود سئوال کنیم که سخنان احمدی نژاد در روز قدس که در آن یکبار دیگر نابودی اسرائیل وعده داده شد، به سود کدام جریان و به ضرر کدام جریان در داخل خود اسرائیل است؟ همسوئی با دولت اسرائیل بیش از این؟)

 

http://www.humanite.fr/monde/netanyahou-envoie-ses-sms-de-guerre-l%E2%80%99iran-502429 

پیک نت 1  شهریور

 
 

اشتراک گذاری: