ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

1 شهریور  1391

infos@pyknet.net

 
 
  فرمانده ارتش آزاد سوریه: اگر غرب کمک نظامی نکند
القاعده را برای جنگ
 به سوریه فراخواهیم خواند
 
 
 
 

 به دنبال افزایش درگیری ها بین " ارتش آزاد سوریه " وارتش سوریه برای کنترل شهر حلب، یکی از فرماندهان این ارتش بنام "ابو عمار" گفت: " هرچند مایل به حضور القاعده در سوریه نیستیم ولی با توجه به امکانات برتر ارتش بشار اسد، در صورت عدم کمک نظامی غرب چاره ای جز همکاری با القاعده نخواهیم داشت. اگر القاعده وارد حلب شود می تواند در ظرف سه ماه این شهر را تبدیل به پایگاه خود کند. ما از غرب خواهان ارسال کمک تسلیحاتی و یا مداخله مستقیم نظامی هستیم.

این اظهارات "ابوعمار" درحالی بیان شده که آشکارا افراد وابسته به القاعده از مدت ها پیش وارد سوریه شده و در " ارتش آزاد سوریه" روز به روز وزنه سنگین تری می شوند. هر چند ترکیه یکی از کشورهای مورد آماج تهاجمی القاعده می باشد ولی در عین حال این کشور اصلی ترین مسیر عبور و  نفوذ القاعده به سوریه است.

در سال 2003 در آن واحد سه انفجار در استانبول صورت گرفت. یکی از شعبات بانک اچ. اس. بی. سی و سر کنسولگری انگلستان در استانبول و سیناگوک یهودییان " نوا شالوم " مورد حمله  القاعده قرار گرفت و موجب مرگ 57 نفر شد. طراح این سه انفجار فردی از اتباع  ترکیه و وابسته به القاعده بود بنام " آزاد اکینجی" که در سال 2010 از زندان آزاد شد. برادر این فرد که نامش "متین اکینجی " است و از اعضای القاعده دو روز پیش در حلب  توسط نیروهای بشار اسد به هلاکت رسید. یکی از اتومبیل هایی که در انفجارهای استانبول از آن استفاده شد متعلق به "متین اکینجی" بود. برای آنکه بدانیم در سوریه چه می گذرد و ترکیه و القاعده در آنجا چه نقشی دارند، آدرس از این سرراست تر؟

 

پیک نت 1  شهریور

 
 

اشتراک گذاری: