ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

12 شهریور  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

روزنامه اومانیته- ترجمه پیک نت

جمهوریخواهان امریکا

با اقتصاد و سیاست جنگی می آیند!

 
 
 
 
 

تعجب اور نیست که جمهوری خواهان امریکا  کاهش قروض دولت امریکا را مطرح میکنند و می گویند بودجه متعادلی را دولت برای کاهش قروض باید به تصویب برساند. نمایندگان برجسته و با نفوذ حزب جمهوری خواه کاهش شدید هزینه های دولت فدرال را پیشنهاد میکنند، بدون ارائه هیچ رقمی بر روی کاغد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که منظور آنها همان طرح "رایان " است که دوسال پیش توسط نماینده ایالت ویسکانسین - معاون "میت رامنی" از حزب جمهوریخواه- به مجلس پیشنهاد کرد. یعنی در ده سال آینده 6 هزار میلیارد دلار باید از هزین های دولتی کم شود و این هزینه ها، همان بخش خدمات اجتماعی است.

در متن طرح کاهش بودجه جمهوری خواهان آمده است که برنامه های حمایت اجتماعی افراد بیش از 65 سال و برنامه رفاه برای کودکان یتیم که در سالهای 60 به تصویب رسید و همچنین سیستم بازنشستگی عمومی که در سال های 30 به تصویب رسید باید تغییر یافته و بودجه آنها کاهش یابد و به بخش خصوصی محول شود.

در بخش دیگر این متن در مورد مالیات بر درآمد وغیره آمده است که "مالیات خود باعث کاهش آزادی شهروندان است"! جمله ای که تنها یک جمهوری خواه می تواند بیان کند و نه یک ازادیخواه. در حالی که "جان جی" بنیانگذار و رئیس دیوان عالی کشور می گفت: مالیات یعنی بهای ازادی و صلح و امنیت و آیندگان ما. مالیات توزیع مجدد درآمد در جامعه است. مسئله ای که بوش ان را بخوبی درک کرد و اما بر خلاف ان عمل کرد. در سال 2001 و2003 قانون کاهش مالیات برای ثروتمندان را به رای گذاشت و به تصویب رساند. حزب جمهوری در برنامه های خود حتی  پا را از این هم فراتر گذاشته است و حمله خود را به سندیکاهای کارگری با شعار "ازادی در محل کار نیست" را بعد از توافق با فرمانداران مناظق کشور پیشنهاد کرده است. در این  لایحه امده است که "کارگران حق دفاع جمعی از خود را ندارند" . لایحه ای که هنوز به تصویب نرسیده است و سندیکاهای کارگران به شدت به آن مخالف اند. لایحه ای که کارمندان موسسات و کسبه را نیز شامل می شود. تعجب آور نیست که برای اولین بار فراکسیونی از نمایندگان این حزب پیشنهاد ممنوعیت سقط جنین را به نام "حرمت زندگی انسان" (حتی بار داری براثر تجاوز) را ممنوع اعلام کنند. برخلاف حکم دیوان عالی کشور که در سال 1973 سقط جنین به عنوان یک حق قانونی برای شهروندان به تصویب رسید. جمهوری خواهان حمل اسلحه را بدون هیچ مجوزی و بدون محدودیت ازاد اعلام کردند و برنامه انتشار و نمایش عمومی 10 فرمان را آزاد اعلام کردند. با خروج رسوا کننده جرج دبلیو بوش از صحنه سیاسی ما فکر می کردیم نئومحافظه کاران محکوم به یک دهه  پریشانی و سرگردانی شده اند اما می بینیم که مجددا ایدئولوژی خود را  در صحنه بین المللی به میدان آوردند.

 حزب جمهوری خواه بشکل تزلزل ناپذیر حمایت خود را از اسرائیل و پایتخت این کشور "بیت المقدس"  اشکارا اعلام می کند. تبلیغات جنگی بنام کمک بشر دوستانه و دفاع از دمکراسی به تمام جهان در برنامه آنهاست

. http://www.humanite.fr/monde/etats-unis-le-programme-de-guerre-des-republicains-502952تدوین

 

 

پیک نت 12  شهریور

 
 

اشتراک گذاری: