ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

12 شهریور  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

تسلط ارتش سوریه بر مرکز شهر حلب موقتی است

اسقف اعظم سوریه

از بیم جان، به لبنان گریخت!

 
 
 
 
 

صدای روسیه: روزنامه "ملیت " چاپ ترکیه نوشت: زبانه های مشتعل شده درگیری نظامی در سوریه به کشور همسایه یعنی لبنان کشیده شده است. درگیری میان سنی ها و علوی ها در طرابلس، در شمال لبنان نشانه گسترش جنگ از سوریه به لبنان است.

در طرابلس فعلا آرامشی موقت حکمفرماست اما هیچ ضمانتی برای ادامه این آرامش وجود ندارد و همه منتظر شروع دوباره درگیری ها هستند.

الکساندر فیلونیک ، رئیس مرکز تحقیقات عرب و اسلامی می گوید: آنچه که در سوریه جریان دارد دیر یا زود باید در لبنان منعکس می شد. نیروهایی که از شورشیان سوریه الهام می گیرند و طرفدار آنها هستند و قدرت هایی که حامی دولت لبنان هستند در برابر هم صف آرائی کرده اند.

در لبنان مبارزه ای در حال شکل گیری است که منعکس کننده شرایط سوریه است.

خطر صف آرائی نیروهای سیاسی لبنان در دو جبهه پنهان است. یکی از دولت سوریه حمایت می کند و دیگری علیه دولت است. این مرکز درگیری است. محوری است که تمامی حوادث حول آن می چرخند. این حوادث می تواند برای لبنان جنبه دارماتیک پیدا کند، مسئله فقط زمان است.

بر این بر اساس خبر امروز رادیو واتیکان، اسقف اعظم کاتولیک شهر سوریه ای حلب به لبنان گریخته است. وی مجبور شد به کشور همسایه بگریزد زیرا افراد نامشخص هفته گذشته محل اقامت وی در محله مسیحیان حلب را منفجر کردند. در حال حاضر ارتش دولتی مرکز حلب را تحت کنترل خود در آورده است  اما همه می دانند که آرامش طولانی نخواهد بود. اسقف اعظم ابراز نگرانی کرده که سوریه اکنون مورد یورش افراطیون "جهادیون" از لبنان، مصر، افغانستان، ترکیه و سایر کشورها قرار گرفته است.

 

پیک نت 12  شهریور

 
 

اشتراک گذاری: