ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 شهریور  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

کلاهبردار بزرگ بانکی

فیلم "عفت مسلمین" را سفارشی ساخت؟

یونگه ولت ـ ترجمه رضا نافعی

 
 
 
 

 موج اعتراضات علیه فیلم " عفت مسلمین " که گویا در آمریکا ساخته شده است،  در جهان گسترش می یابد. روز پنجشنبه در برابر بسیاری از سفارتخانه های آمریکا  تظاهرات صورت گرفت. در صنعا، پایتخت یمن، صدها تن از تظاهرکنندگان به سفارت آمریکا حمله ورگشتند. به گزارش خبرگزاری فرانسه در این تظاهرات یک نفر کشته شد. رسانه های محلی خبر از مجروحین داده اند. در قاهره پایتخت مصر نیز در نزدیکی سفارت آمریکا نیروهای نظامی  با مردم خشمگین و معترض در گیر شدند. بنا به اظهارات مسئولان از وزارت بهداری مصر 70 نفر مجروح گشته اند. در تهران و غزه نیز تظاهرات اعتراضی صورت گرفت، همچنین در بنگلادش، تونس، مراکش و سودان.  پرزیدنت حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان، که ناتو او را هنوز بر سر قدرت نگاه داشته است، از مسافرت به خارج چشم پوشید و در کابل ماند، با احتساب این که ممکن است حملات به نیروهای اشغالگر خارجی تشدید گردد. روز سه شنبه در شهر بنغازی کریس استیونس سفیر آمریکا در لیبی و سه نفر دیگر از اعضای سفارت کشته شدند.

تظاهرات خشونت  بار در بنغازی برای واشنگتن تلخی ویژه ای دارد زیرا آمریکا از همین شهر شورشیان علیه پرزیدنت معمر قذافی رئیس جمهور مقتول لیبی  را مورد حمایت قرارداد و  استیونس، که بعدا سفیر شد در آن زمان  بعنوان نماینده فوقالعاده آمریکا مسئول تماس با شورای موقت لیبی بود که کمکهای آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو را به شورشیان  هماهنگ می کرد. 

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، حمله به کنسولگری آمریکا را محکوم و اعلام کرد که مسولان این امر باید تحت پیگرد قرار گیرند. اوباما در برابر روزنامه نگاران گفت :" گرفتار توهم نشوید،  عدالت اجرا خواهد شد ". اوباما دستور داد اقدامات امنیتی برای حفاظت از نمایندگی های آمریکا در خارخ، بویژه در لیبی، افزایش یابد. پنتاگون دو کشتی جنگی به سواحل لیبی فرستاد. خبرگزاری فرانسه از قول محافل دولتی آمریکا که نام آنها برده نشده خبر داد که  فرماندهان دو ناوشکن مذکور امکان دارند اقداماتی متناسب با فرمان رئیس جمهوری به عمل آورند.

در فیلم 13 دقیقه ای که در اینترنت به نمایش گذاشته شده و آن را "عفت اسلامی"  نام نهاده اند، پیامبر اسلام بعنوان آدم کش، زن باره و کودک باز توصیف شده که توجه خاصی به زنان داشته است.  خبرگزاری فرانسه  گزارش می دهد در تحقیقات خود به شخصی بنام  استیو کلاین برخورد کرده،  که یکی از فعالان و بازیگران  در فیلم بوده  است. استیو کلاین می گوید: "با علم به این که احتمالا چه رخ خواهد داد،  فیلم را ساختیم ". احتمالا تهیه کننده و کارگردان فیلم شخصی است بنام ناکولا باسِلی آلیاس "سام باسیل ". او در سال 2010  بدلیل کلاهبرداری بانکی محکوم به پرداخت 790 هزار دلار جریمه شده است. بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه "تری جونز" که از روحانیون اصولگرای مسیحی است به تهیه  فیلم کمک کرده است. او در گذشته  نیز کتاب مقدس مسلمانان را  در ملاء عام  و بگونه ای نمایشی آتش زده است. شرکت کنندگان در فیلم  پس ار واکنش هائی که نسبت به فیلم نشان داده شد، طی اظهاریه ای مشترک اعلام کردند آنها را فریب داده اند و فیلم نامه  و بخشی از گفتار فیلم  از نو نوشته و صدا برداری شده است.

http://www.jungewelt.de/2012/09-14/066.php

 

 

پیک نت 25  شهریور

 
 

اشتراک گذاری: