ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 تیـــــر  1391

infos@pyknet.net

 
 
     
 
 
 

اجلاس حقوق بشر سازمان ملل
آزادی زندانیان سیاسی
و پایان حصرهای خانگی

بیست و یکمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، ادامه و نقض پیاپی حقوق بشر در جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار داد. اعدام، شکنجه و زندانی کردن مخالفان و بویژه وکلا و فعالان حقوق بشر در این جلسه مطرح شد و ضمن تاکید بر وضعیت سلطانی و نرگس محمدی از مقامات جمهوری اسلامی خواسته شد به نقض حقوق اولیه انسانی پایان داده و بیانیه جهانی‌ حقوق بشر را مراعات کند.

در همین جلسه نماینده فرانسه به طور مشخص به حصرِ خانگیِ بیش از یک سالِ میرحسین موسوی و مهدی کروبی اشاره کرد و آن را محکوم کرد و نمایندگان حاضر در جلسه از مقامات جمهوری اسلامی خواستند تا هرچه سریع تر آنها را آزاد و حکم سلطانی و نرگس محمدی را لغو کنند.

نماینده دولت فرانسه مسئله بازداشتی ها و زندانیان پس از کودتای 22 خرداد را مطرح کرد و خواهان آزادی آنها شد و دستگیری‌های گسترده طرفداران آزادی بیان و حق تجمع را خواستار شد.

نماینده آمریکا در این جلسه گفت:

وکلا، دانشجویان، فعالین و تمامی‌ زندانیانِ سیاسی که در ایران زندانی شده اند باید به سرعت آزاد شوند و حکومت جمهوری اسلامی آزادی بیان و عقیده، و آزادی تجمع را بپذیرد.

نماینده انگلستان در این جلسه خواستار توقفِ اعدام ها در ایران شد و به همراه نماینده سوئد خواستار اجازه ورود گزارشگر ویژه حقوق بشر به ایران و همکاریِ دولت ایران با وی شد.

 

پیک نت 11   تیــــــر

 
 

اشتراک گذاری: