ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 تیـــــر  1391

infos@pyknet.net

 
 
  آغاز دور جدید تحریم ها
فتوای بمب اتمی خامنه ای
قانون نیست و جهان قبول ندارد
 
 
 
 

دور جدید تحریم ها علیه ایران که در راس آن تحریم نفت ایران قرار دارد از امروز به اجرا گذاشته می شود. برحسب همه شواهد، مقامات جمهوری اسلامی در روزهای اخیر تلاش بسیار کردند تا بلکه اتحادیه اروپا اجرای این تحریم ها را لغو کند و یا حداقل زمان آن را برای مدتی به عقب بیاندازد تا بلکه مذاکرات اتمی به سر منزلی برسد، اما این تلاش‌ها به نتیجه نرسید. امریکا هفته گذشته به استقبال این تحریم ها رفت و تحریم بانک مرکزی ایران را به اجرا گذاشت. تحریمی که در پیوند است با تحریم نفت ایران و در لیست تحریم های جدید.

روز گذشته وزیر نفت جمهوری اسلامی سرتیپ پاسدار "قاسمی" که پیش از این فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه بوده در مصاحبه ای که خبرگزاری های داخلی منتشر کردند، گفت که جمهوری اسلامی تدابیری برای دور زدن تحریم نفت ایران اندیشیده است. از جمله جانشین کردن "یوان" چین به جای دلار و یورو. همچنین ذخیره سازی نفت تولیدی و ...

بصورت همزمان، نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل "محمد خزاعی" نیز روز گذشته در یک مصاحبه خبری در نیویورک شرکت کرد. وی در این مصاحبه همان نکته ای را مطرح کرد که در مذاکرات مسکو، همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به آن اعتراض کرده بود. یعنی طرح نکاتی که ارتباطی با فعالیت اتمی جمهوری اسلامی ندارد. محمد خزاعی گفت: جمهوری اسلامی در مذاکرات اتمی خود می خواهد راه حلی پیدا شود و پیوسته آماده بوده تا "نهایت همکاری را در زمینه‌های غیرهسته ای" بکند. فتوای رهبر جمهوری اسلامی آیت الله خامنه ای، "تقویت کننده و استحکام بخش فعالیت های شفاف ایران است."

این استدلال خزاعی تکرار همان مواضع جلیلی در مسکوست برای همکاری برای بحران سوریه و یا افغانستان و یا فتوای علی خامنه ای برای تولید نکردن بمب اتمی در جمهوری اسلامی.

در مسکو نیز به هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی گفتند که "فتوا" که قانون نیست. فردا آقای خامنه ای ممکن است بزند زیر فتوایش و یا بمیرد، آنوقت چه؟ بنابراین شما باید پروتکل الحاقی معاهده منع و گسترش سلاح های اتمی را تصویب و اجرا کنید و در چارچوب این تعهد به بازرسان آژانس بین المللی اتمی اجازه بازدید از مراکز اتمی خود بدهید. پس از این مرحله است و تائید بازرسان آژانس مبنی بر عدم فعالیت شما برای تولید بمب اتمی است که شورای امنیت سازمان ملل در باره لغو تحریم ها وارد بحث و تصمیم جدید می شود.

پیک نت 11   تیــــــر

 
 

اشتراک گذاری: