ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 تیـــــر  1391

infos@pyknet.net

 
 
  برخی دفاتر حتی زیر 13 ساله ها را عقد می کنند
43 هزار دختر 13 ساله
به خانه شوهر فرستاده شدند
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری ایلنا و به نقل از رئیس انجمن مددکاران اجتماعی، سن ازدواج دختران در ایران با تشویق روحانیون حکومتی به زیر 13 سال رسیده است. یعنی دختر بچه ای که هنوز باید با همسالانش عروسک بازی کند و در کوچه "لی لی"، می فرستندش حجله !

به گفته همین مسئول، در سال 89 نزدیک به 43 هزار دختر بچه 13 تا زیر 15 سال را به خانه شوهر فرستاده اند.

او گفته است برحی خانواده‌ها بدلیل شرایط خاص زندگی دخترانشان را دراین سن شوهر می دهند، اما از این شرایط خاص چیزی نگفته است. این شرایط خاص جز فقر و تنگدستی چیست؟ دختر بچه ای که تازه باید دوره دبیرستان و راهنمائی را شروع کند، زیر کدام فشار زندگی خانواده اش باید به خانه شوهر برود؟

مسئول انجمن مددکاران اجتماعی که سرش در حساب است، خود اضافه کرده است: «حداقل سن ازدواج در ایران برای دختران، 13 سال تعیین شده که این سن پایین است زیرا دختر 13 ساله خودش بچه است. نمی‌تواند وظایف مادری و همسری را به درستی ایفا کند. برخی دفا‌تر ثبت، حتی این قانون را هم رعایت نمی‌کنند و ناظران دفا‌تر ثبت، نظارت جدی ندارند و دختران زیر 13 سال را هم عقد می کنند. این ازدواج‌ها گاه تحمیلی است و در درون خانواده‌هایی با شرایط خاص و‌گاه به دلیل فقر رخ می‌دهد و برخی خانواده‌ها با تحمیل شرایط به دختر او را بر سر سفره عقد می‌نشانند. حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش ایران، سه سال پیش گفته بود از ازدواج دختران دانش‌آموز خوشحال می‌شود و این‌گونه ازدواج‌ها هیچ اشکالی ندارد.

 

پیک نت 18   تیــــــر

 
 

اشتراک گذاری: