ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 تیـــــر  1391

infos@pyknet.net

 
 
  پس از 18 روز راهپیمائی
معدنچیان معترض
وارد پایتخت اسپانیا شدند
 
 
 
 

بعد از دوهفته راهپیمائی، معدنچیان " چهره سیاه" اسپانیائی به مادرید رسیدند.  دولت راستگرای اسپانیا برای حمایت از بازارهای مالی، می‌خواهد معادن زغال سنگ اسپانیا را قربانی منافع بانکداران کند. هزاران کارگر معدن زغال سنگ از مناطق مختلف اسپانیا طی 18 روز راهپیمائی اعتراضی به پایتخت اسپانیا "مادرید" رسیدند. کارگران معترض که شب به مادرید رسیده بودند با کلاه و لامپ روشن روی پیشانی خود که ویژه کار در معادن است در خیابان های پایتخت به حرکت در آمدند.

این حضور خیابانی مردم اسپانیا را که  در ناامیدی و افسردگی بسر می‌برند هیجان زده و امیدوار کرده است. در طول راهپیمائی مردم در حاشیه جاده های شهرهای مختلف برای آنها دست زدند و از آنها استقبال کردند.

دولت هزاران پلیس ضد شورش را برای سرکوب معترضان بسیج کرده اما مقاومت کارگران مجهز به ابزار کار در معادن مختلف اسپانیا و در خیابان های مادرید عملا حمله آنها به معترضان را ناممکن ساخته زیرا دولت از اعتصاب سراسری در حمایت از معدنچیان وحشت دارد.

دولت اسپانیا می خواهد بودجه دولتی  را دربخش صنایع زغال سنگ  63 در صد کاهش دهد که شامل خدمات اجتماعی به کارگران می شود. با اجرای این طرح و بسته شدن معادن زغال سنگ بیش از 8000 کارگر بطور مستقیم و33000 کارگر بصورت غیر مستقیم کار خود را از دست میدهند.

 

پیک نت 24   تیــــــر

 
 

اشتراک گذاری: