ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک  

7 خرداد  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

رئیس سازمان انرژی اتمی ج. اسلامی
دلیل وجود ندارد که
درهای "پارچین"
را باز کنیم!

 
 
 
 

فریدون عباسی، رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی روز گذشته (شنبه) در دانشكده فیزیك دانشگاه تهران درباره گزارش تازه آژانس انرژی اتمی که در همین شماره پیک نت خلاصه ای از آن را می خوانید گفت:

توافق ساختاری (نکته ای که آژانس روی آن انگشت گذاشته) باید به گونه‌ای باشد كه تمام فرآیندها در آن ثبت شده باشد. بدین معنا كه ما مباحث‌مان را با آژانس از كجا می‌خواهیم آغاز كنیم و در هر بحثی می‌خواهیم چه نتیجه‌ای بگیریم و چگونه آن بحث را پایان دهیم و هر موضوعی كه آغاز می‌كنیم و دیگر آن موضوع پایان داده می‌شود و دوباره باز نشود. این‌ها مباحثی است كه در رویكرد ساختاری می‌خواهیم به آن بپردازیم.

بازدید از پارچین بنابر فشار كشورهایی كه از آژانس می‌خواهند در این زمینه تحقیق كند مورد علاقه‌ی آژانس است اما ما هنوز در این زمینه قانع نشده‌ایم و دلایل و مداركی به ما ارائه نشده است كه راجع به پارچین كه یك مجموعه‌ی نظامی است بازدیدی ترتیب دهیم. ما در پارچین سایت هسته‌یی نداریم كه بخواهیم فعلا وارد آن بحث شویم. آن‌ها می‌خواهند كه پارچین را ببیند اما اگر هم قرار باشد بازدیدی صورت گیرد ما باید قانع شویم كه آن‌جا جزء مكان‌هایی است كه باید در معرض بازدید آن‌ها قرار دهیم.

پیک نت  7 خرداد 1391

 
 

اشتراک گذاری: