ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17  اردیبهشت  1391

infos@pyknet.net

 
 
  ضربه به صنعت گاز
اختلاس 3 میلیارد دلاری
سنگ وسط "کش" تیرکمان
 
 
 
 

ساخت بزرگ‌ترین پروژه صنعت گاز ایران، به دلیل اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و در نتیجه "عدم وجود نقدینگی برای تامین اعتبار" متوقف شده است.

خبرگزاری مهر گزارش داد: شرکت ملی گاز ایران و بانک صادرات بهمن ماه سال ۸۹ یکی از بزرگترین قراردادهای صنعت گاز ایران را امضا کردند و بر اساس این توافق دوجانبه قرار بود چهار میلیارد دلار اعتبار برای ساخت دو طرح بزرگی پالایشگاهی گاز ایران سرمایه گذاری شود.

عملیات اجرایی ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند2 "به عنوان بزرگ‌ترین پروژه در دست اجرای صنعت گاز" کشور با گذشت حدود 15 ماه از امضای قرارداد این پروژه میان بانک صادرات شرکت ملی گاز ایران و با توجه به اینکه هنوز هیچ گونه منابع مالی برای تامین اعتبار این پالایشگاه اختصاص نیافته، کاملا متوقف شده است.

مهدی جمشیدی دانا، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز اعلام کرده است که "سوء‌استفاده مالی اخیر در بانک صادرات موجب کندی اجرای طرح پالایشگاه بیدبلند دو شده است."

هرچه می خواهند مراعات حال "آقا" و حمایت های بی دریغش از احمدی نژاد و دولت او را کرده و ماجرای اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی را "کش" ندهد، خود به خود آن اختلاس کش می آید. چنان که حالا بر سر صنعت گاز هم چاره ای نیست درباره آن صحبت کنند.

 

پیک نت 17  اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: