ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24  اردیبهشت  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

در جهت باد حوادث
باندهای سیاسی
در مجلس فرمایشی نهم

 
 
 
 
 

صندلی های مجلس نهم را بالاخره در یک انتخابات فرمایشی که به انتصابات شباهت داشت در دو مرحله پر کردند و با هر پخت و پزی که پشت صحنه جاری بود، می روند تا سفره مجلس هشتم را جمع کرده و سفره قلمکار مجلس نهم را پهن کنند.

مجلس نهم، مجلسی خواهد بود که در آن دسته بندی ها بر اساس حوادث آینده نظام و کشور و  تقابل های درون حکومتی شکل خواهد گرفت.

این گفته "باهنر" نایب رئیس مجلس کنونی و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین که دو قلوی حزب موتلفه اسلامی است، جز این معنائی دارد؟

 

محمدرضا باهنر در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: اصلاح ‌طلبان، مثل مجلس هشتم حدود 25 تا 30 نفر توانستند به مجلس راه پیدا كنند.

حدود 80 نفر به مجلس نهم راه پیدا كرده‌اند كه مستقل نامیده می شوند. به این دلیل مستقل نامیده می‌شوند كه در دو لیست جبهه متحد اصولگرایان و پایداری نبوده‌اند و از آن‌ها حمایت نشده است و رای آورده‌اند.

از جبهه پایداری (باند احمدی نژاد- مصباح یزدی) حدود 30 نفر به مجلس آمده اند و از جبهه متحد (موتلفه اسلامی و جامعه روحانیت به رهبری آیت الله مهدوی کنی) حدود 110 نفر به مجلس آمده اند. 50 نفر هم بصورت مشترك بین دو جبهه به مجلس راه یافتند. ( که منتظرند ببینند باد از کدام طرف می وزد تا متحد مهدوی کنی شوند و یا مصباح یزدی! مثل 80 باصطلاح مستقل که منتظر رویدادها هستند تا ببینند پشت چه جریای باید سینه بزنند)

تصور نمی کنم تغییری در هیأت رئیسه مجلس ایجاد ‌شود. (اشاره به نداشتن شانس ریاست مجلس از سوی حداد عادل)

به این ترتیب، مجلس نهم، مجلس در انتظار بادهای سیاسی خواهد بود و آنچه که مطرح نیست و باهنر نیز به آن اشاره نکرد، پایگاه ها و نظرات اقتصادی و سیاسی به مجلس برده شده ها و وظیفه آنها برای بیان خواست های مردم در مجلس است.

 

پیک نت 24  اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: