ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31  اردیبهشت  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

از بیماریهای مشترک میان انسان و دام
شیوع "تب کنگوئی" در مشهد

براثر واردات گوشت آلوده

 
 
 
 
 

بدنبال انتشار خبر شیوع "تب گنگوئی" در مشهد که در پیک نت و به نقل از یک گزارش دریافتی  منتشر شده بود، روز گذشته گزارش دیگری همراه با یک قطعه عکس بدست ما رسید. در گزارش تازه تاکید شده که این تب از طریق گوشت آلوده وارد مشهد شده و علائم آن تب ، سردرد، بی حالی، کبودی بدن، خون ریزی گوش، چشم و بینی هست.

در بیمارستان امام رضا گفته شد بیماران تب کنگوئی که به این بیمارستان منتقل شده اند عموما خارج از خانه غذهای گوشتی و یا کباب جگر خورده اند. حتی تعدادی از پرستاران این بیمارستان نیز خود گرفتار تب کنگوئی شده اند.

پیک نت در شماره 21 اردیبهشت ماه خود به نقل از یک گزارش دریافتی نوشت:

 

نمونه هائی از بیماری "تب کریمه" کنگو در خراسان دیده شده است. تاکنون در بیرجند یک کارگر کشتارگاه شهر که بصورت مستقیم در کار ذبح بوده به این بیماری مبتلا شده و جان باخته است.

تمامی علایم ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو نمایان بوده، از جمله خونریزی های شدید از نقاط مختلف بدن که در نهایت طی دو روز جان باخته است.

سال گذشته 9 نفر بر اثر این بیماری در ایران جان باختند. مقامات محلی اعلام کرده اند که این بیماری بومی نیست و از استانهای همجوار وارد خراسان جنوبی شده است. اگر این سخن جدی باشد، باید دید در سیستان نشانه های این بیماری یافت شده یا نه.

تب کریمه کنگو ویروسی است و از انواع بیماری های مشترک بین انسان و دام است.

 

پیک نت 31  اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: