ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

 

26 فروردین  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

واشنگتن پست
شرایط تفاهم اتمی
و لغو تحریم های بین المللی

 
 
 
 

در آستانه مذاکرات گروه 1+5 با جمهوری اسلامی، "مایکل سینک" مدیر عامل موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن و عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا در روزنامه "واشنگتن پست" نوشت:

امریکا خواهان توقف غنی سازی اورانیوم و تاکید به تعطیلی تاسیسات هسته ای فردو است و به متحدان غربی واشنگتن برای مذاکرات نیز همین خواست را اطلاع داده است.

طرح چنین درخواست هایی به بهانه جلوگیری از حمله نظامی قریب الوقوع به ایران و یا ممانعت از ورود ایران به منطقه ایمنی و یا فراتر رفتن پیشرفت های هسته ای ایران از مرحله ای که دیگر حتی اقدام نظامی هم نتواند فعالیت های هسته ای آن را متوقف کند مطرح شده است.

البته احتمال دارد واشنگتن پیشنهاد تعهد به جلوگیری از تحریم های جدید علیه ایران و تسهیل تحریم های موجود را در مذاکرات جدید مطرح کند.

چنین تفاهمی به ایران فرصت می دهد تا از فشارهای فلج کننده ای که با آنها روبروست خلاص شود. فعالیت های غنی سازی اورانیوم با درصد غنای پائین مشروعیت میدهید به فعالیت های اتمی ایران و این کشور می تواند زیرساخت های هسته ای خود حفظ کند و سایر فعالیت های هسته ای مانند تکمیل سانتریفیوژهای موجود و ساخت نمونه های جدید این سانتریفیوژها که وابستگی کمتری را به قطعات وارداتی دارند آغاز کند.

 

پیک نت  26 فروردین 1391

 
 

اشتراک گذاری: