ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک  

26 فروردین  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

نگاهی به مصاحبه حسن روحانی
تعلیق غنی سازی
فرصت بود و همچنان هست!

 
 
 
 

در آستانه مذاکرات جدید اتمی "حسن روحانی" رئیس اسبق شورای عالی امنیت ملی در دوران خاتمی، مذاکره کننده ارشد اتمی در آن دوران و عضو کنونی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع مصلحت نظام، در مصاحبه ای که شرق منتشر کرد، ابتدا ماجرای تعلیق غنی سازی در دوران خاتمی را به نقل از خامنه ای مطرخ کرد و سپس فرصت بدست آمده برای تکمیل پروژه های اتمی را بر شمرد. فرصتی که شاید اکنون نیز در جستجوی آن باشند. روحانی به نقل از خامنه ای گفت:

«كاری كه مسوولان كردند، كار درستی بود. با تدبیر و بدون پذیرش تسلیم و قبول حرف زور انجام شد تا توطئه‌ای كه از طرف آمریكایی‌ها و صهیونیست‌ها علیه جمهوری اسلامی طراحی شده بود، شكسته شود. البته این آغاز قضیه است و كار تمام نشده است. اگر ادامه این كار به همین روالی كه تاكنون طراحی شده، ادامه پیدا كند، هیچ ایرادی ندارد... آنچه تاكنون مسوولان محترم ـ چه آقای دكتر روحانی و چه آقای رییس‌جمهور و مسوولان دیگر ـ حقیقتا زحمت كشیدند این است كه با دقت و ملاحظه جوانب، كار كرده‌اند و حواس‌شان جمع است كه كاری برخلاف مبانی و اصول انجام نگیرد؛ بنده هم مطلع هستم و هرجا احساس كنم كه برخلاف ضوابط، اهداف و عزت ملی و جهت‌گیری نظام اسلامی كاری انجام می‌گیرد، مطمئنا نخواهم گذاشت و جلویش را می‌گیرم. البته تاكنون چنین مساله‌ای پیش نیامده و به فضل الهی امیدوارم بعد از این هم بتوانند با همه جهات، این كار را پیش ببرند.»

در كلیه موارد، تصمیمات هسته‌ای به صورت جمعی و با هماهنگی با بالاترین مقامات نظام اتخاذ شد. آن تعلیق فرصت لازم را برای دانشمندان هسته‌ای جهت تكمیل فناوری هسته‌ای به وجود آورد.

(قابل ذکر است که در روزهای پیش و پس از سال 1391 حسن روحانی با لباس شخصی در خارج از کشور دیده شد و او دلیل این سفر را دیدن فرزندانش که مشغول تحصیل هستند ذکر کرد!)

 

پیک نت  26 فروردین 1391

 
 

اشتراک گذاری: