ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک  

26 فروردین  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

اعتراف شیخ محمد یزدی را بشنوید!
در اختلاف خامنه ای و احمدی نژاد
احمد جنتی، حامی احمدی نژاد بود!

 
 
 
 

در روزهای گذشته، متن سخنان شیخ محمد یزدی، رئیس اسبق قوه قضائیه و رئیس کنونی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منتشر شده که در آن گزارشی از تلاش 11 روزه برای بازگردان احمدی نژاد بر سر کارش، بعد از بروز اختلاف و قهر با خامنه ای به مستمعین داده است. تاریخ و زمان این سخنرانی معلوم نیست و احتمالا باید مربوط به همان روزها باشد، که در تدارک فراهم ساختن برکناری احمدی نژاد در صورت ادامه خیره سری اش بودند. بنابراین، سخنرانی جدید نیست، اما مطالبی که در آن مطرح شده تاریخی است. متن سخنرانی را می توانید بشنوید و خود قضاوت کنید، اما این نکات را هم ما به آن توجه می دهیم:

1- یزدی در این گزارش فاش می سازد که احمد جنتی حتی زمانی که احمدی نژاد از خامنه ای قهر کرده و رفت در خانه اش نشست، از احمدی نژاد در برابر خامنه ای دفاع کرد.

2- او از گروه سه نفره ای نام می برد که در زمان نخست وزیر میرحسین موسوی نزد آیت الله خمینی رفته بودند تا بلکه بتوانند جلوی دوره دوم نخست وزیر او در دوره دوم ریاست جمهوری علی خامنه ای را بگیرند. در واقع خامنه ای آنها را نزد خمینی فرستاده بود تا بلکه او را راضی کنند تا وی نخست وزیر دیگری را معرفی کند. طرحی که شکست خود و خمینی با تمام قدرت ایستاد که موسوی نخست وزیر باقی بماند. در آن ماجرا نیز همین شیخ محمد یزدی که آن زمان نایب رئیس مجلس بود و احمد جنتی و ناطق نوری که سخنگوی فراکسیون 99 نفره مخالف موسوی و خمینی را در مجلس تشکیل داده و بعدها خامنه ای گفت: چرا می گوئید 99 نفر؟ بگوئید یکصد نفره چون من هم با آنها بودم!

ریشه های آن اعلام حمایت غیر قانونی احمد جنتی و شیخ محمد یزدی (اعضای شورای نگهبان) از ریاست جمهوری احمدی نژاد در آستانه برگزاری انتخابات 22 خرداد 88 و سپس انجام کودتا و حمایت قاطع آنها از کودتا به این ریشه ها باز می گردد و حیف است که فراموش شود چه کسانی؟ در چه زمان هائی؟ مخالف چه کسانی بودند. و در سالهای بعد در جمهوری اسلامی به کجا رسیدند؟ و با مردم ایران چه کردند!

بقیه را از زبان شیخ محمد یزدی گوش کنید!

 

پیک نت  26 فروردین 1391

 
 

اشتراک گذاری: