ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گزارش تکان دهنده وزیر کشور

20 هزار میلیارد تومان

پول قاچاق در جیب قدرت است 
 
 
 
 

 

وزیر کشور "رحمانی فضلی" در نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر طی سخنانی گفت:

آمار یک و نیم میلیون نفری معتادان کشور تنها یک و نیم درصد از جمعیت ایران را شامل می‌شود ولی اثرات آن باعث شده تا اعتیاد رتبه اول نگرانی‌های مردم را به خود اختصاص دهد.

درحال حاضر بیش از 45 درصد زندانیان کشور مرتبط با مواد مخدر هستند و چهل درصد از سرقت‌ها ناشی از اعتیاد در کشور است.

در بخش اقتصادی نیز مواد مخدر پول‌های کثیف بسیاری را وارد عرصه اقتصادی می کند و لطمات بسیاری به اقتصاد کشور وارد می‌کند. خطرات این بخش از لطمه های مواد مخدر شاید پررنگ‌ تر و ویرانگرتر از سایر حوزه‌ها باشد. سالانه 10 هزار میلیارد تومان پول به گردش می‌آید و معادل این گردش مالی نیز در ترانزیت مواد مخدر رخ می‌دهد. از این رو گردش مالی سالانه 20 هزار میلیارد تومان در مواد مخدر معادل دو سوم بودجه عمرانی کشور است.

باید توجه داشت که بخشی از پول کثیف قاچاق مواد مخدر در حوزه سیاست، انتخابات و انتقال قدرت سیاسی در کشور وارد می‌شود. به عنوان مثال فردی که به عنوان کاندیدای شورای شهر وارد این عرصه شده بود برای جریان انتخاباتی خود دو میلیارد تومان هزینه کرده و مدعی است دوستان و رفقایش این هزینه‌ها را متقبل شده‌اند ولی سوال اینجاست که دوستان و رفقای وی چه نذری داشته‌اند که این پول را برای انتخابات این فرد هزینه کردند.

برای پاک نگه داشتن قدرت از این آلودگی باید تلاش کرد تا پول‌های کثیف قاچاق مواد مخدر وارد حوزه سیاست و قدرت نشوند.

وزیر کشور با تأکید بر اولویت داشتن مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد درسال آینده اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع قرار شده است موضوع اعتیاد و مواد مخدر در سال آینده به عنوان یک موضوع اولویت‌ دار مطرح شود و در نظر داریم برای برخورد با قاچاقچیان در بخش‌های مختلف کشور نیروی واکنش سریع را راه اندازی کنیم.

در حال حاضر 15 هزار معتاد متجاهر در پایتخت وجود دارند و طبق هماهنگی‌های انجام شده با دادستانی قرار است برخورد با خرده فروشان مواد مخدر به صورت جدی ‌تر پیگیری شود و این افراد پس از دستگیری به مدت 6 ماه در مراکز نگهداری معتادان باقی بمانند.

در دو سال گذشته شهر تهران تنها ظرفیت نگهداری 500 معتاد متجاهر را داشت که امروز به دنبال افزایش این میزان تا 10 هزار نفر هستیم و مقرر شده است شهرداری پایتخت تا پایان سال مراکزی با ظرفیت  5 هزار نفر را در اختیارستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دهد.

پیک نت  4 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: