ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

پزشکیان وزیر بهداشت دولت خاتمی:

اگر راه 35 ساله درست بوده

این همه مشکلات چرا داریم؟ 
 
 
 
 

 

بخش هائی از مصاحبه مسعود پزشکیان، نماینده مجلس و وزیر بهداشت در دولت خاتمی:

«سال‌ها گفته شد حق با ماست و راه ما تنها صحیح است حال باید پرسید اگر این راه درست بود چرا مشکلات امروز پدید آمده است؟ از تورم و فساد اقتصادی گرفته تا بالارفتن آمار طلاق و سردرگمی فرهنگی همه این مشکلات وجود دارد که کم هم نیست حال اگر راه، راه درستی بود منشا ایجاد این مشکلات کجاست؟ مسلم است که اگر امروز مشکلات وجود دارد این مشکلات زائیده رفتار غلط ماست و این برخورد ما بوده که جامعه را به اینجا رسانده است. لذا لازم است به انتقاد منتقدین گوش فرا داد شاید خیلی از حرف‌های او صحیح نباشد اما اگر حتی یک کلام آن هم صحیح باشد ممکن است راه‌حلی در آن پیدا کرد. هیچ جامعه‌ای با منع کردن نتوانسته است ادامه بدهد بنابراین تمام دعوا بر سر آن است که با منطق و دلایل روشن سخن بگوییم نه اینکه حرف خود را بیان کنیم و بگوییم این حق است و از این‌رو اجازه حرف زدن را از دیگران بگیریم. اعتقاد و باورها باید بسیار قوی‌تر از آن باشد که خوف از بیان نظرات وجود داشته باشد. شاید تلاش شود تا چهره‌ای حذف شود اما واقعیت آن است هرچقدر گام در این مسیر برداشته شود محبوبیت آن افراد در میان افکار عمومی بیشتر خواهد شد. نمونه بارز این موضوع‌ هاشمی‌رفسنجانی بود که هر روز علیه او در رسانه‌های مختلف صحبت می‌شد اما آیا نتیجه آن شد که می‌خواستند؟ در واقع نتیجه تمام تلاش‌ها برای حذف‌ هاشمی آن شد که او در انتخابات ثبت‌نام کرد، رد صلاحیت شد اما درنهایت با حمایت از حسن روحانی مردم به پای صندوق‌های رای آمدند و امروز حسن روحانی، رئیس‌جمهور است. فردی که به لحاظ سیاسی و فردی نزدیک به ایشان است. قطعا رفتاری که با ‌هاشمی شد در میزان محبوبیت او تاثیرگذار بود. شاید انتقاداتی متوجه‌ هاشمی بوده باشد و زمانی مردم این انتقادات را به او وارد می‌دانستند اما اگر امروز بار دیگر کاندیدا شود، قطعا رای خواهد آورد و دلیل آن رفتاری است که طرف مقابل برای حذف‌ هاشمی کرده است. بنابراین باید گفت افراد تاثیرگذار قابل حذف نیستند و اساسا این امر در دنیای امروز با وجود انواع رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مسئله‌ای غیرممکن خواهد بود.

 

- حامیان دولت گذشته با اهداف سیاسی انتقاداتی را متوجه دولت می‌کنند و سعی در سیاسی‌کاری دارند؟

 

پاسخ: طبیعی است روند این گروه با روش‌هایی که در پیش گرفته‌اند نوعی سیاسی‌کاری است و تا زمانی که سیاسی‌کاری می‌کنیم و از دولتی که خوشمان می‌آید، تمامی غلط‌هایش را می‌پوشانیم و از دولتی که خوشمان نمی‌آید همه خوبی‌ها را بد جلوه می‌دهیم و جاهایی که موفقیت آن دولت می‌باشد همان عوامل را عامل شکست و نابسامانی می‌گیریم، غیرمنصفانه است. اگر ما قانون را برای دوست و دشمن، بدون درنظر گرفتن اینکه این دوست ماست و در مسیر جریان فکری ما یا دشمن ماست، فارغ از نظر سیاسی خود، یکسان اعمال کنیم، اجازه نمی‌دهیم به افرادی که جمع می‌شوند و می‌روند و خراب می‌کنند بگوییم خود جوش بود و عده‌ای دیگر اگر بخواهند همین کار را بکنند، بگوییم خلاف قانون است.

با هرچیز خودجوش و خلاف قانون باید برخورد قانونی شود؛ چه به نفع یا ضرر ما باشد. نمی‌شود مجلس یک روز راهپیمایی کند و بدون اجازه بگویند خودجوش بوده و عده‌ای دیگر بگویند مگر نماینده هم راهپیمایی می‌کند؟ مردم می‌بینند آدم‌هایی که طرفدار دولت قبلی بودند، نمی‌گذارند دولت یازدهم کار خود را انجام دهد؛ در نتیجه مردم بهتر از ما می‌دانند که چه اتفاقی درحال رخ دادن است . مردم خوب درک می‌کنند و خوب حقایق را می‌شناسند.

هشت سال دولتی بر سر کار بود که کل مجموعه اصولگرا در برابر آن سکوت اختیار کردند و حتی تمام ‌قد ایستادند و همه گونه از آن دفاع کردند و نتیجه چنین رویکردی آن شد که در کشور تورم، تحریم، رشد بیکاری، رکود و.. در همه ابعاد ظهور کرد. این درحالی است که آنها با شعار رفع تمامی مشکلات و حذف معضل بیکاری، از بین‌بردن فساد و ... پا در میدان گذاشتند و امروز درحالی که تلاش می‌شود مشکلات از پیش پا برداشته شود هر روز گلایه می‌کنند که چرا این امر به کندی انجام می‌پذیرد و هر روز سنگی تازه در مسیر قرار می‌دهند، درحالی که باید پرسید چرا آن زمان که کشور به سمت میدان مشکلات پیش می‌رفت، سکوت اختیار کردید؟

پیک نت  11 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: