ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 4 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

کشته شدن افراد حزب الله

و سپاه پاسداران در سوریه
گزارش اشپیگل – ترجمه شیرین مرادی

 
 
 
 
 

 

مجله آلمانی اشپیگل در تازه ترین شماره خود که در اوج سردی مناسبات کاخ سفید با نخست وزیر اسرائیل منتشر شده، درباره کشته شدن اعضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در سوریه، با عنوان "اسرائیل غیر مستقیم به داعش کمک می کند" نوشت:

سربازهای سازمان ملل در بلندی های جولان حمله هوایی شگفت انگیزی را مشاهده کردند. بموجب این مشاهده دو هواپیمای بدون سر نشین اسراییل در روز یکشنبه در این منطقه بیطرف در جهت پایگاه ارتش سوریه پرواز کردند. ناگهان دود بلند شد و هواپیما های بدون سرنشین برگشتند و در اسراییل فرود آمدند.

دود از کجا بلند شد؟

حزب الله لبنان اعلام کرد که پنج تن از جنگجویانش دربلندی های جولان کشته شدند. رسانه وابسته به حزب الله گزارش داد که علاوه بر این پنج تن، شش عضو سپاه پاسداران جمهوری اسلامی نیز کشته شدند. تاکنون ایران تنها کشته شدن یک فرمانده خود را در جولان تایید و اعلام کرده است .

هواپیماهای بدون سر نشین اسرائیل، حزب الله لبنان وسپاه پاسداران ایران را در منطقه ای مورد حمله قرار دادند که تنها سربازان سازمان ملل اجازه حضور در آن منطقه را دارند و هیچ جنگنده ای اجازه پرواز در این منطقه را ندارد.

اکنون این منطقه 235 کیلومتری و کوهستانی و بی طرف، به منطقه ای جنگی تبدیل شده است و اسرائیل جبهه جنگ دیگری را در آنجا گشوده است .

ارتش شمالی اسرائیل بالاترین سطح آماده باش را اعلام کرده است. رئیس ستاد ارتش این کشور  برنامه سفر خود به بروکسل برای شرکت در جلسه ناتو را لغو کرده است و نخست وزیر اسرائیل نیز راهی واشنگتن شده است. تاکنون کاخ سفید برنامه ای را برای ملاقات وی با رئیس جمهور امریکا "اوباما" اعلام نکرده است.

سفارت امریکا در اسرائیل به شهروندان خود برای سفر به بلندی های جولان هشدار داده است. مهمترین گروه جنگی که در بلندی های جولان حضور دارد "جبهه نصرت" است که شاخه ای از القاعده می باشد. ممکن است تصور شود که اسراییل سنی های افراطی را به عنوان یک تهدید در نظر می گیرد. اما گزارش های سربازان سازمان ملل مخالف آنرا نشان می دهد.

 

http://www.spiegel.de/politik/ausland/israel-golanhoehen-werden-zur-naechsten-front-a-1014237.html

پیک نت  4 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: