ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 7 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دو تلاش دولت و مخالفان دولت

ماندن مردم در خانه هایشان

آمدن مردم پای صندوق های رای 
 
 
 
 

 

مرتضی حاجی وزیر آموزش و پرورش دولت خاتمی نیز به استقبال انتخابات مجلس آینده آمده و در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است:

دولت در بررسی و مواجهه با مسائل٬ تقسیم‌ بندی مهم و مهم‌تر را مد نظر دارد و اگر امروز بیشترین توان دولت صرف موضوع سیاست خارجی و حل مسئله هسته‌ای است٬ از آن جهت ناشی می‌شود که دولت معتقد است حل و فصل آن حتما بر زندگی مردم تاثیر زیادی دارد و استنباط دولت این است که با به نتیجه رسیدن مذاکرات٬ چرخ زندگی مردم به عنوان یک خواسته اصلی بهتر می‌چرخد. طبیعی است در این مسیر به علت حساسیت٬ لازم است مردم بیشتر مدارا داشته باشند.

- نظر شما درباره نطق علی مطهری و واکنش برخی از نمایندگان مجلس؟

حاجی: طبق قانون اساسی و آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی حق‌اظهار نظر جزء وظایف نمایندگی است و این وظیفه و مسئولیت ایجاب می‌کند نمایندگان مردم در دوره مسئولیت به نحو احسن از اختیارات قانونی خود استفاده کنند.

آقای مطهری در چارچوب وظایف قانونی خود عمل کرده و کسانی که این سخنان را مطابق میل خود ندیده و برنتافتند٬ خارج از قانون و عرف مجلس عمل کردند.

- اصلاح‌طلبان بعد از شش سال٬ همایشی را برگزار کردند و اصولگرایان به شدت واکنش نشان دادند.

حاجی: این نوع رفتار و واکنش نشان می‌دهد رقیب در موضع ضعف قرار دارد و سعی می‌کند با طرح مسائلی خارج از موضوع رقابت، نهادهای تصمیم‌گیر نظام را تحت تاثیر قرار دهد و حساس کند٬ چون می‌داند از طریق رقابت در چارچوب اصولی نمی‌تواند موفق شود.

پیک نت  7 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: