ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دکتر معین:

نقش مخرب صدا و سیما

در گسترش سلب اعتماد جامعه! 
 
 
 
 

 

به مناسبت پنجمین کنفرانس علمی سالانه سلامت روان و رسانه که پنجم اسفند در بیمارستان روزبه در تهران برپا می شود، مصطفی معین رئیس کرسی یونسکو در آموزش سلامت گفت:

پیشگیری از ابتلا به بیماری های روانی به تنهایی از عهده دولت خارج است، برای ارتقای سلامت روان نیازمند آموزش های عمومی و ارتقای فرهنگ سلامت با توسعه شبکه‌های اجتماعی اعم از مجازی و غیر مجازی، تقویت نهادهای مدنی و به طور کلی مشارکت مردم هستیم. با توجه به اینکه جامعه ما نیز مانند اکثر کشورهای در حال توسعه دارای شکاف های اجتماعی از قبیل شکاف جنسیتی، نسلی، قومی، نژادی، و نیز شکاف بین مردم و دولت، دولت و مردم، دانشگاه و جامعه و برعکس است، شبکه های اجتماعی قادر به ترمیم این شکاف ها هستند.

مسئولیت سلامت روان تنها برعهده وزارت بهداشت یا سایر نهادهای رسمی نبوده، مسئله‌ای ملی است که همه باید در برابر آن احساس مسئولیت کنند.

هر چند برخی رسانه ها به ویژه صدا و سیما که دارای پوشش گسترده تری نسبت به دیگر رسانه های رسمی است، می توانند، نقش مهمی در بهبود شاخص های سلامت روان داشته باشد، اما شاهدیم، متاسفانه این رسانه در برخی مواقع نقش مخربی داشته که این امر سلب اعتماد جامعه را همراه دارد. ضروری است، عقلانیت، دانش تخصصی و اخلاق حرفه ای در رسانه ها، به خصوص رسانه ملی تقویت شود.

پیک نت  21 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: