فرمانده استراتژیک قوه قضائیه:

ایران از نظر تعداد زندانی

جزو 10 کشور جهان است!

 

سفیر روسیه درایران رفتنی است؟

سئوال و جواب صفراوف

و پوتین در کنفرانس خبری

(پیک هفته  109) 8 دی 1393 برابر با 29 دسامبر 2014

  infos@pyknet.net

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


فیسبوک 

پیک نت


 اخبار روز


تازه ترین گزارش رسمی

46 در صد

 جمعیت ایران

بین 15 تا

30 سال دارند


رئیس سازمان ثبت احوال:

14 در صد

ازدواج ها در  سال اول به طلاق می انجامد


حصر نام

آیت الله منتظری

«یغما فشخامی» خبرنگار روزنامه توقیف شده روزان، یک روز پس از توقیف این روزنامه بازداشت شد. "روزان" بمناسبت ۲۹ آذر که مصادف است با سالگرد درگذشت آیت الله منتظری ویژه نامه ای منتشر کرده بود که در آن ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران،  هاشم صباغیان از رهبران نهضت آزادی ایران و معاون مهندس بازرگان در دولت موقت و همچنین فائزه هاشمی مقالاتی نوشته بودند. شمسی پورمحمدی، مدیر مسئول روزنامه روزان گفته است که وزارت ارشاد با توقیف روزان موافق نبوده است.


گزارش ستاد مبارزه با اعتیاد در ایران

اعتیاد از اداره

 تا کارخانه

 از مدرسه تا دانشگاه و خانه


در ترکیه

رهبر کردهای ترکیه خواهان حکومت

 فدرال شد


اینگونه
به کربلا
برده شدند

خبرگزاری فرانسه، بیست و دوم آذر: ده هزار رفتگر داوطلب درایام اربعین با کمک شهرداری تهران به کربلا اعزام شده اند و هم‌چنین ۶۰ دستگاه خودروی حمل زباله نیزاز سوی شهرداری تهران به این شهر مذهبی شیعیان فرستاده شده است.



اگر تحریم بد و "اخ" است

چرا نمی گذارند رفع شود؟

گزارش همسر تاج زاده از تازه ترین ملاقات با وی در زندان اوین:

همان سالن ملاقات، همان ملاقات کنندگان منتظر، همان مأمورین، همان تشریفات همیشگی و معطلی ها!

در مورد چاپ جوابیه اش در روزنامه رسالت پرسش می کند. می گویم دو هفته ای هست که فرستاده ام اما چاپ نکرده اند و پیغام داده اند که امضای نگارنده پای آن نیست و نمی شود. می گوید با امیر محبیان تماس بگیر و بگو فلانی سلام رساند و گفت از شما انتظار داشتم مانند سیاست روز عمل نکنید، چون نزد من حسابتان جداست. در مورد سیاست روز مطمئن بودم جوابیه مرا به اتهامات و افتراهایشان چاپ نمی کنند ولی رسالت پیش از این همه جوابیه های مرا منتشر می کرد اما اینک که در انفرادی هستم ناجوانمردانه در سه سرمقاله و یادداشت هرچه اتهام بوده به من زده شده و حاضر به درج جوابیه من طبق قانون مطبوعات نیستید!

در مورد سخنرانی شریعتمداری در دانشگاه هم نکاتی دارد:

اولا خوشحال شدم که بالاخره شریعتمداری هم فهمید تحریم چیز بدی است و به ضرر مردم و کشور است که این گامی بزرگی به پیش است.

دوم – او اعتراف کرد که آمریکا برنامه قبلی نداشت و به پیشنهاد کسانی در ایران این کار را کرد.

سوم – مانند پیراهن حضرت یوسف باید دید از جلو پاره شده یا از پشت. تحریم های شورای امنیت از اواخر سال ۸۴ شروع شد یعنی سه سال قبل از 88

چهارم – اگر این ها واقعا با تحریم مخالف هستند پس کارشکنی نکنند و اجازه لغو تحریم بدهند.

پنجم – من هم با نظر حاج سید حسن آقای خمینی موافقم که سخنرانی از هر کس و با هر موضعی باید در دانشگاه آزاد باشد ولو این که شریعتمداری بیاید و به زمین و زمان ناسزا بگوید. چون این به نفع ایران در دوره گذار به دموکراسی است. این گونه سخن گفتن آن ها منطقشان را نشان می دهد و این که چقدر دستشان خالی است که به ناسزاگویی روی آورده اند. ضمن این که همین صحبت ها که حاکی از خالی بودن دستشان است نشان می دهد چرا کروبی و موسوی را بدون تشکیل دادگاه حذف می کنند.

می گوید، خبری خوانده مبنی بر اعتراض مدنی شهروندان به هواپیمایی برای ساعت ها تأخیر که منجر به دریافت بلیط رفت و برگشت مشهد برای مسافرین خسارت دیده شد. از این بابت خوشحال ام که مردم دارند به حقوق شهروندی خویش آگاه می شوند و آن را مطالبه می کنند. مردم باید حق خود را بگیرند و چه خوب که در دولت روحانی جامعه به سمت احقاق حقوق شهروندی برود، با وجود همه مشکلاتی که دولت دارد و با وقوف به نقش تحریم در ایجاد این گونه مشکلات. اما مهم این است که مردم خود را صاحب حق بدانند و این احقاق حق اتفاقا باید در دولت تدبیر و امید صورت بگیرد ولو این که به دولت فشار بیاید.


یاداشت سردبیری

تسویه حساب های حکومتی

پس از تصفیه حساب های سیاسی


هشدار حزب کمونیست روسیه به دولت

نظامی های امریکا

از افغانستان راهی اوکرائین می شوند!


مخالفان تحریم روسیه در دولت آلمان

اسپوتنیک – گزینش وَ ترجمه رضا نافعی


شعبان جعفری

لاتی که زیاد هم "بی مُخ" نبود!

امثال شعبان جعفری هم در دوران او بسیار بودند و هم در جمهوری اسلامی بسیارند. چه از نوع حکومتی و چه غیر حکومتی. یعنی آنها که به قدرت حاکم می چسبند و آنها که مستقل از قدرت حاکم برای خود در پایتخت و حتی شهرهای کوچک ایران تخته پوست پهن کرده و می کنند. برخی از آنها، چه در گذشته و چه اکنون با روحانیون در پیوند بوده اند و هستند. اگر در گذشته تنها در کنار مساجد و تکایا بوده اند و از این طریق با روحانیت پیوند داشته اند، حالا 35 سال است که در پیوند حکومتی با روحانیون هستند و آنها که نیستند زیر تیغ حکومت و یا زیر کنترل حکومت اند. اگر در گذشته در اطراف آیت الله کاشانی بوده اند و یا در ارتباط با فدائیان اسلام و گاه آلت دست دم و دستگاه امنیتی و دربار شاهنشاهی برای ترور و تخریب، طاق نصرت بستن در خیابان ها و در مسیر شاه و بسیج کردن چند هزار نفر برای استقبال های حکومتی، حالا در بسیج اند، در دخمه های ترور حکومتی اند، زندانبان اند.


اعتراض کارگران در پارس خودرو


در 10 سال گذشته

8 هزار و 447 ایرانی را

نفت و ذغال کشته اند!


منتخب اخبار روزهای گذشته


نگاهی به مصاحبه وکیل مهدی هاشمی

شیخ "حسین طائب" "رمز عبور" از مرز ممنوعه ها


نظر کروبی در بیانیه خانواده کروبی

5 سال دروغ نتوانست از اعتبار کروبی کم کند!


بانگ موسوی از داخل حصر

برانداز آنهائی هستند

که فساد را نهادینه کردند!


دبیرکل جمعیتی با 10 هزار دفتر

حسین فدائی + حسین شریعتمداری

اولی در مجلس است و دومی در کیهان


گزارش فاطمه سادات موسوی

ملاقات کابینی در اوین چند جمله و دیگر هیچ!


نامه دکتر یزدی به وزیر اطلاعات

مگر رهبر در انتخابات 92

نگفت: مخالفان نظام رای بدهند؟


آذر منصوری:

اقبال ملی از خاتمی نشانه پایگاه اصلاح طلبان است


توسط پوتین

دکترین نظامی جدید

جمهوری فدراتیو روسیه امضاء شد!

یونگه ولت- ترجمه شیرین مرادی


یادداشت سردبیری

صادق آملی لاریجانی

همان شد که پدر زنش گفته بود!


جرم موسوی مخالفت با این بساط بود

ریشه های کودتای 88

به این واقعیات باز می گردد!


چه جمعیتی برای تابلوهای نقاشی موسوی راهی دانشگاه می شود؟


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


دو کلام از حاج آقا "نبی"!

خر داغ کرده اند

 موتلفه اسلامی

بوی کباب شنیده


راهپیمائی
بزرگ سیاسی
برای رسیدن
به پارلمان ترکیه

استانبول- بهزاد دولت آبادی


نامه ای که

 باید دوتا
نوشته میشد!

محمد جواد ظریف نامه ای درباره نرسیدن به تفاهم جامع اتمی با گروه 1+5 نوشته و برای وزرای خارجه کشورهای مختلف جهان فرستاده است.

او در این نامه، بسیار نرم و دیپلماتیک نوشته است که اختلاف بر سر لغو تحریم هاست. یعنی 1+5 همچنان می خواهد شمشیر داموکلس را بالای سر ایران نگهدارد و ایران هم هر عقب نشینی تا حالا کرده برای لغو این تحریم هاست! این جان کلام در نامه ظریف است. البته با به کار بردن این اصطلاح که آنها "تعلق خاطر دارند به تحریم ها!"

ای کاش ظریف یک نامه هم خطاب به سخنگویان و رهبران جناح راست حکومتی که یا امام جمعه اند و یا فرماندهان سپاه می نوشت و به آنها نیز می گفت که از "تعلق خاطرشان نسبت به ادامه تحریم ها دست بردارند!"

1+5 به قول ظریف، به این دلیل به تحریم ها تعلق خاطر دارد که میخواهد با این حربه هر امتیازی را می خواهد از ایران بگیرد. و مخالفان دولت در ایران هم به این دلیل به تحریم ها دل بسته اند که نمی خواهند دولت با گرفتن این حربه از دست غربی ها، در داخل کشور پیروز میدان شده و حمایت مردمی اش را وسیع تر کند و سرنوشت دو انتخابات آینده مجلس شورا و مجلس خبرگان از هم اکنون معلوم شود!

به این ترتیب، مردم ایران لای دو سنگ آسیابی بنام "تحریم" گیر کرده اند. دو سنگی که حداقل یکی از آنها در دوران 8 ساله یکه تازی احمدی نژاد و فرماندهان سپاه تا آسیاب سازمان ملل برده شد و فاجعه کنونی محصول آن دوران است.


شریعتمداری

مرد کدام

میدان است؟

سلام - کسی نیست از حسین شریعتمداری سئوال کند: تو که نتوانستی در بحث و گفتگو حریف چند دانشجو بشوی٬ چطور مدعی هستی که احسان طبری را به راه راست هدایت و مسلمان کردی؟ جز اینست که تو مرد گفتگو در سلول های زندانی هستی و همین دانشجویان دانشگاه تهران در مراسم روز 16 آذر هم اگر در زندان به چنگت در آیند حتما تو پیروز می شوی!


پادگانی بنام

دانشگاه

امام صادق

سلام- درباره دانشگاه امام صادق حتما میدانید که بانوان را به هیچ عنوان به این دانشگاه راه نمیدهند! حتی اگر برای انجام پژوهش بخواهید وارد دانشگاه شوید و از کتابخانه آن بهره بگیرید باید از چندین مانع و سد عبور کنید! زمان پژوهشم مجبور شدم پرسشنامه پژوهش را توسط نگهبان دانشگاه برای مدیر کتابخانه ارسال کنم! والله پادگان نظامی هم تصور نمی کنم اینقده سختگیری کنند. دانشگاه امام حسین هم که به نوعی به سپاه وابسته است رفتم ولی هرگز با ممنوعیتی تا این حد روبرو نشدم.


محاکمه موسوی

 و کروبی

یعنی محاکمه

انقلاب 57


الله کرم سردسته حزب الله

موسوی را

 حصر کردیم

تا سبزها

 او را نکشند!


سرتیپ ذوالقدر

پل ارتباطی

سپاه با قوه قضائیه


عرب سرخی:

میدانم روحان

 برای رفع حصر

و آزادی زندانیان

 تلاش می کند


گوشه چشمی

به داعش!

سلام- تا آنجا که به یادم است، تاکنون مصباح یزدی در باره گروه «داعش» هیچ اظهار نظر نفرموده و موضعی نگرفته است. نه خودش و نه لشگر شکست خورده اش بنام جبهه پایداری. ضمنا به خبر مربوط به پیاده بازگشت نیروهای بریتانیائی به خلیج فارس هم عنایت داشته باشید.

رحمت


در مصر

قرار است

خبرهائی بشود؟

نه در مصر انفجاری انتحاری روی داده و نه داعش به آنجا رسیده و نه امنیت در این کشور کمتر از افغانستان و عراق و سوریه است. به همین دلیل معلوم نیست چرا انگلستان و بدنبال آن کانادا سفارتخانه های خود را در قاهره تعطیل کرده و دلیل آن را امنیتی اعلام کرده اند. دولت ترکیه هم سفر مصری ها به این کشور را محدود کرده و یا بالعکس.  باید در انتظار چه خبر تازه ای در مصر بود که از هم اکنون به استقبال آن رفته اند؟


 

عبدالفتاح سلطانی

جرم او دفاع

از حقوق بشر است

مائده سلطانی فرزند عبدالفتاح سلطانی، وکیل و فعال حقوق بشر که از زندانیان کودتای 88 است، در نامه ای به حسن روحانی از وی خواست تا مقابل اعمال غیر فانونی دادستانی تهران بایستد. عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری، عضو کانون مدافعان حقوق بشر و عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری است که به اتهامات تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر، تبلیغ علیه نظام و دریافت جایزه حقوق بشر نورمبرگ به ۱۸ سال حبس و تبعید به برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شده است. حکمی که بعد از تجدید نظر خواهی و به ۱۳ سال و ۱۰ سال محرومیت از وکالت تقلیل یافت.


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)