ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

فرماندهان بسیج

حق فرمان خودسرانه ندارند 
 
 
 
 

 جشنواره "مالک اشتر" بسیج در تهران برگزار شد، و سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی در آن حضور یافته و سخنرانی کرد. در لا به لای سخنرانی فیروزآبادی نکات مهمی خطاب به بسیج، گاه به اشاره و گاه مستقیم مطرح شد، که ما این نکات را از سخنرانی او استخراج کرده و منتشر می کنیم:

«ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد بسیج هم هست. ما نمره خوبی به بسیج می‌دهیم اما بسیج می‌تواند نمره خیلی خوب و عالی هم بگیرد.

نزدیک به 300 هزار شهید، 600 هزار جانباز و 100 هزار خدمتگزار بسیجی داریم.

مقام معظم رهبری درباره بسیج فرموده‌اند که بسیج سیاسی است ولی سیاست‌زده، سیاسی‌کار و جناحی نیست. بسیجی با انضباط است ولی افراطی نیست. یعنی آنجایی که اشاره از ولی امر باشد بسیجی اقدام می‌کند اما اگر خودش چیزی را تشخیص داد عمل نمی کند، بلکه منتظر می ماند تا ببیند که آیا فرمانی از سلسله مراتب ولایت ابلاغ شده یا خیر؟ هر فرمانده ای که خلاف فرمان رهبری نیروهای خود را حرکت دهد نزد خدا، پیامبر و ولی امر مدیون خواهد بود. بسیج متحجر و خرافی نباید باشد. ممکن است خیلی از مسائل توهم و یا ساخته دست منافقین، مشرکین، رادیو آمریکا، بی بی سی و یا شایعات جاهلانه باشد، به همین دلیل بسیجیان نباید به دنبال هر عقیده‌ی متحجر و خرافاتی بروند.

جمله بسیجی اهل جذب است یعنی بسیجیان با محبت مردم را جذب می‌کنند و اگر کسی به بسیجی بد و بیراه بگوید پاسخ نمی دهند و صبوری می‌کنند.»

پیک نت  2 آذر

 
 

اشتراک گذاری: