ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

اسحاق جهانگیری معاون روحانی

اسناد سری ستاد

تدابیر ویژه اقتصادی لوُ می رود 
 
 
 
 

 

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، در سخنرانی خود در نشست با مدیران بانک های دولتی و موسسات مالی اعتباری اعلام کرد:

ستاد تدابیر ویژه اقتصادی با تایید رهبری در دوره تحریم ها ایجاد شده است. تمام مصوبات این ستاد سری است اما من نمی‌دانم چگونه این مصوبات سری رسانه ای می‌شود؟ حتی از این اسناد هم خلاف واقع استفاده می‌شود.

اقتصاد کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و انتظار از نظام بانکی نیز بالاست. سیستم اقتصادی ایران نیز بانک محور است. در سال ‌های گذشته در حق کشور ظلم شده است اما عده‌ای می‌گویند این ظلم را نگویید. آن‌چه ما گفته‌ایم 5 درصد ظلمی است که بر کشور رفته است. ما هنوز نگفته‌ایم چه سوءاستفاده‌هایی در گذشته انجام شده است.

در گذشته، در یک بانک 621 چک بین بانکی بدون پشتوانه کشیده شده و کسی هم پاسخگو نیست. در این دوره اگر چنین اتفاقی در ابعاد کوچک تر بیفتد باید مدیر بانک استعفا دهد.

این سوءتفاهم ایجاد شده که به دلیل کاهش قیمت نفت توان ارزی دولت کم شده است. اما این مساله واقعیت ندارد ما از صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های عمرانی استفاده می‌کنیم صادرات غیرنفتی نیز در نظر گرفته شده است. از نظر ما مذاکرات نیز به نقطه بسیار عالی رسیده و ما خوشبین هستیم.  دولت باید از بورس حمایت کند و فعالان عرصه بورس نگران نباشند.

پیک نت  26 آذر

 
 

اشتراک گذاری: