پس از 5 سال زندان

مسئول سازمان جوانان

نهضت آزادی ایران آزاد شد

 

همسر باکری:

دعا می کنم خداوند

شریعتمداری را شفا بدهد!

(پیک هفته  109) 29 آذر  1393 برابر با 20 دسامبر 2014

  infos@pyknet.net

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


فیسبوک 

پیک نت


 اخبار روز


گزارش ستاد مبارزه با اعتیاد در ایران

اعتیاد از اداره

 تا کارخانه

 از مدرسه تا دانشگاه و خانه


در ترکیه

رهبر کردهای ترکیه خواهان حکومت

 فدرال شد


اینگونه
به کربلا
برده شدند

خبرگزاری فرانسه، بیست و دوم آذر: ده هزار رفتگر داوطلب درایام اربعین با کمک شهرداری تهران به کربلا اعزام شده اند و هم‌چنین ۶۰ دستگاه خودروی حمل زباله نیزاز سوی شهرداری تهران به این شهر مذهبی شیعیان فرستاده شده است.


سرگذشت

 سندیکای

خبرنگاران

 پس از انقلاب

گفتگوی صبا اعتماد

با محمد حیدری


دولت ترکیه

فتح الله گولن را

تحمل نمی کند!

به گزارش خبرگزاری رویترز پلیس ترکیه روز گذشته (یکشنبه) شماری روزنامه نگار این کشور را که نقش اپوزیسیون دولت را داشتند بازداشت کرده است. این بازداشت ها پس از حضور پلیس در دفاتر چند روزنامه نزدیک به "فتح الله گولن"، از مخالفان مذهبی اردوغان رئیس جمهور ترکیه صورت گرفته است.


پیش کنگره

یک حزب

تازه تاسیس

پیش‌كنگره حزب ندای ایرانیان با حضور جمعی از مسئولین این حزب تازه تاسیس از سراسر كشور برگزار شد. در این نشست داخلی كه در سالن كنفرانس روزنامه اطلاعات برگزار شد، نسخه نهایی مرامنامه و برنامه‌های كاری این حزب نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. محمد صادق خرازی در این نشست نظرات خود را طرح کرد.


مطهری در اصفهان

نگران

رابطه من

 و رهبری

 نباشید!

علی مطهری در جلسه پرسش و پاسخ روز دانشجو در دانشگاه اصفهان:

با توجه به اینکه من نماینده قوه مقننه در مطبوعات بودم، از واقعیت قضیه ممنوع التصویر بودن آقای خاتمی خبر دارم. شورای عالی امنیت ملی تصویر کروبی و موسوی را ممنوع کرده و ممنوعیتی پیرامون پخش تصویر خاتمی وجود ندارد.

در پاسخ به سئوالی پیرامون وجود شنود در دفتر کار او، گفت: اعلام شده که معاون سابق وزارت اطلاعات و مدیرکل زیر مجموعه آنها، این شنود را در دفترم گذاشته بودند که من این موضوع را اعلام کردم. آنها نیز آن را رد نکردند و دلیل کار گذاشتن شنود در دفتر من، رفت و آمدهای زیاد و مختلف از خانواده زندانیان سیاسی، دراویش، تیپ‌های حزب‌اللهی و یا لثاراتی‌ها به دفتر کارم بوده است.

رفع حصر به شورای عالی امنیت ملی مربوط می‌شود و اینکه در شرایط اضطراری و در زمانی که کشور در معرض آشوب قرار گرفته، این تصمیم را می‌گیرند که تصمیمی موقتی بوده و زمانی که کشور به شرایط عادی بر می‌گردد، حصر در اختیار شورای عالی امنیت نبوده و باید در دادگاه صالحه‌ای در محاکم قضایی تفهیم اتهام شود و حصر خلاف حکم قضایی و خلاف اصول قانون اساسی است.

شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه باید دست به دست هم داده تا برای بقیه عوامل فتنه دادگاه تشکیل شود و ما باید به دنبال راه ‌حل برای این موضوع باشیم. با سرو صدا و احساسات، مسائل رفع نمی‌شود بلکه با گفتگو، مسائل قابل حل بوده و باید همه دانشگاهیان برای رفع این مشکل تلاش کنند.

حصر، سنت غلطی است که در جمهوری اس



خوش بینی روس ها:

دوران طلائی قیمت نفت

دوباره باز می گردد!

قیمت نفت به کمترین میزان خود در پنج سال گذشته رسید و در بازار نفت، قیمت نفت برنت دریای شمال هر بشکه با کمتر از 60 دلار معامله شد.

دو کشور زیر فشار این سقوط قیمت هستند: ایران و روسیه. در روسیه کارشناسان پیش بینی کردند بزودی قیمت نفت پس از رسیدن به پائین ترین حد، با جهش شروع به افزایش خواهد کرد.

یکی از کارشناسان نفتی روسیه بنام "رستم تانکایف" در همین زمینه گفته است:

کشورهای اسلامی نفت خود را با قیمت بسیار نازل به بازار جهانی عرضه می کنند. شبه نظامیان، نفت را به ازای سلاح و مهمات به فروش می رسانند. البته این نفت برای گم کردن رد قاچاق، از چند دست می گذرد و حتی بشکه ای پائین تر از50 دلار فروخته می شود. از دیگر عوامل جنگ قیمت بین عربستان سعودی در برابر نفت "شل" ایالات متحده است. سعودی ها نمیتوانند برای مدت طولانی بهای نفت را پائین نگه دارند. پائین بودن قیمت نفت، مصرف آن را بیشتر کرده و این خود تاثیر مستقیم در فرایند عرضه و تقاضا در آینده خواهد داشت.

وضع کنونی ارزهای نفتی اقتصاد برخی از کشورهای در حال توسعه، ازجمله ایران، ونزوئلا، اکوادور، نیجریه، الجزایر را زیر ضربه گرفته است. عربستان سعودی می گوید بهای 40 دلار در هر بشکه، دور از دسترس نیست. آنها حتی با وجود چنین قیمتی، تولید خود را کاهش نخواهند داد چرا که معتقدند بازار می تواند به تنهایی وضعیت را تثبیت کند. به گفته کارشناسان آژانس بین المللی انرژی، روند نزولی قیمت نفت هنوز به پایان نرسیده است. اوپک نیز پیش بینی می کند که تقاضا برای نفت در سال 2015 کاهش می یابد اما به احتمال زیاد در نیمه دوم سال آینده میلادی قیمت ها افزایش می یابند و حتی به سقف 80 دلار در هر بشکه خواهد رسید.


کنفرانس خبری سالانه پوتین

وقت آن رسیده که پوتین

از آسمان به زمین روسیه فرود آید

بودجه دفاعی امریکا 10 برابر

بودجه دفاعی روسیه

50 میلیارد دلار افزایش یافت


صلح ملی افغانستان

در گرو آشتی حکومتی ها

لوموند دیپلماتیک
کاملیا انتخابی فر
د


خودکشی اقتصاد اروپائی

به سبک "هاراگیری" ژاپنی

اشپیگل آنلاین – ترجمه رضا نافعی

"هاراگیری" نوعی خودکشی ژاپنی


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله راه توده شماره 485

تفاوت های فساد اقتصادی

در دوران شاه و درج. اسلامی


معاون بسیج در ستاد کل نیروهای مسلح:

ولایت فقیه و نفت قدرت های نرم ج. اسلامی اند


یک پروژه غیر کارشناسی40 در صد اسکناس های تاریخ انتشار پول را خورده


حسین مرعشی:

موسوی و کروبی را

همچنان محترم و انقلابی میدانم


احمدی نژاد از "در" رانده ایست

که میخواهد از پنجره وارد شود!

عیسی سحرخیز


وکیل شاکیان قاضی مرتضوی:

سعید مرتضوی نام کسانی که

به آنها رشوه داده لو نمی دهد!


باطل شدن کارت های سوخت غیر قانونی


تمدید اقامت 450 هزار افغانی در ایران


خریدار و فروشنده در هم می لولند

خیابان مولوی و بزرگراه نیایش

بازار روز مواد مخدر شده اند


گزارش واردات هفت ماه گذشته

واردات سنجاق قفلی، شتر اسب و آدامس به ایران


نوک کوه یخ از دریای

فساد 8 ساله بیرون زده!


اسحاق جهانگیری معاون روحانی

اسناد سری ستاد تدابیر ویژه اقتصادی لوُ می رود


سخنرانی نبود، تحریک دانشجویان بود

حضور پر واکنش شریعتمداری

در جمع دانشجویان و بسیجی ها


پاسخ مطهری سئوالات 400 دانشجو در یزد

رفع حصر، فساد اقتصادی

مذاکرات اتمی و انتخابات مجلس


کاسبی جدید با چک های برگشتی

532 هزار چک در مهرماه برگشت خورده


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


شریعتمداری

مرد کدام

میدان است؟

سلام - کسی نیست از حسین شریعتمداری سئوال کند: تو که نتوانستی در بحث و گفتگو حریف چند دانشجو بشوی٬ چطور مدعی هستی که احسان طبری را به راه راست هدایت و مسلمان کردی؟ جز اینست که تو مرد گفتگو در سلول های زندانی هستی و همین دانشجویان دانشگاه تهران در مراسم روز 16 آذر هم اگر در زندان به چنگت در آیند حتما تو پیروز می شوی!


پادگانی بنام

دانشگاه

امام صادق

سلام- درباره دانشگاه امام صادق حتما میدانید که بانوان را به هیچ عنوان به این دانشگاه راه نمیدهند! حتی اگر برای انجام پژوهش بخواهید وارد دانشگاه شوید و از کتابخانه آن بهره بگیرید باید از چندین مانع و سد عبور کنید! زمان پژوهشم مجبور شدم پرسشنامه پژوهش را توسط نگهبان دانشگاه برای مدیر کتابخانه ارسال کنم! والله پادگان نظامی هم تصور نمی کنم اینقده سختگیری کنند. دانشگاه امام حسین هم که به نوعی به سپاه وابسته است رفتم ولی هرگز با ممنوعیتی تا این حد روبرو نشدم.


محاکمه موسوی

 و کروبی

یعنی محاکمه

انقلاب 57


الله کرم سردسته حزب الله

موسوی را

 حصر کردیم

تا سبزها

 او را نکشند!


سرتیپ ذوالقدر

پل ارتباطی

سپاه با قوه قضائیه


عرب سرخی:

میدانم روحان

 برای رفع حصر

و آزادی زندانیان

 تلاش می کند


گوشه چشمی

به داعش!

سلام- تا آنجا که به یادم است، تاکنون مصباح یزدی در باره گروه «داعش» هیچ اظهار نظر نفرموده و موضعی نگرفته است. نه خودش و نه لشگر شکست خورده اش بنام جبهه پایداری. ضمنا به خبر مربوط به پیاده بازگشت نیروهای بریتانیائی به خلیج فارس هم عنایت داشته باشید.

رحمت


در مصر

قرار است

خبرهائی بشود؟

نه در مصر انفجاری انتحاری روی داده و نه داعش به آنجا رسیده و نه امنیت در این کشور کمتر از افغانستان و عراق و سوریه است. به همین دلیل معلوم نیست چرا انگلستان و بدنبال آن کانادا سفارتخانه های خود را در قاهره تعطیل کرده و دلیل آن را امنیتی اعلام کرده اند. دولت ترکیه هم سفر مصری ها به این کشور را محدود کرده و یا بالعکس.  باید در انتظار چه خبر تازه ای در مصر بود که از هم اکنون به استقبال آن رفته اند؟


جلوگیری

از اعدام

و یا اجرای

احکام اعدام؟

در زندان ارومیه یک اعتصاب غذا جریان دارد و رئیس اداره اطلاعات و مسوول زندان ارومیه، روز پنجشنبه ۱۳ آذرماه، از این زندان بازدید محرمانه کرده است. برخی این بازدید را نشانه اجرای احکام اعدامی می دانند که بخشی از انگیزه اعتصاب غذا به آن باز می گردد و برخی نشانه برخی عقب نشینی ها و نرفتن به سوی یک جنجال تازه جهانی علیه حقوق بشر در جمهوری اسلامی.

در زندان مرکزی ارومیه حداقل ۴۵ زندانی سیاسی کرُد زندانی اند که از این تعداد ادریس موانه، ابراهیم عیسی‌پور، بهروز آلخانی، سید جمال محمدی، حبیب افشاری، علی افشاری، سامی حسینی، سیروان نژاوی، علی احمد سلیمان و منصور آروند با هدف شکستن اعتصاب و مرعوب ساختن اعتصاب کنندگان به زندان مهاباد منتقل شده اند. این ۱۰ زندانی حکم قطعی اعدام دارند.


عبدالفتاح سلطانی

جرم او دفاع

از حقوق بشر است

مائده سلطانی فرزند عبدالفتاح سلطانی، وکیل و فعال حقوق بشر که از زندانیان کودتای 88 است، در نامه ای به حسن روحانی از وی خواست تا مقابل اعمال غیر فانونی دادستانی تهران بایستد. عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری، عضو کانون مدافعان حقوق بشر و عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری است که به اتهامات تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر، تبلیغ علیه نظام و دریافت جایزه حقوق بشر نورمبرگ به ۱۸ سال حبس و تبعید به برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شده است. حکمی که بعد از تجدید نظر خواهی و به ۱۳ سال و ۱۰ سال محرومیت از وکالت تقلیل یافت.


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)