ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

کنفرانس خبری سالانه پوتین

وقت آن رسیده که پوتین

از آسمان به زمین روسیه فرود آید 
 
 
 
 

 

در آستانه پایان سال 2014 و آغاز سال 2015 میلادی کنفرانس سالانه خبری ریاست جمهوری روسیه با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی  برگزار شد. بخشی از این کنفرانس خبری اختصاص به رابطه روسیه و ایران داشت و بخش مهم دیگری به اوضاع نابسامان داخلی روسیه. در عین حال که مسائل مربوط به اوکرائین، تحریم اقتصادی روسیه و تنش رو به تشدید میان امریکا و متحدان آن با روسیه نیز در این کنفرانس مطرح شد. این کنفرانس خبری از کانال سراسری تلویزیون روسیه پخش شد.

آنچه که در رابطه با ایران دراین مصاحبه مطرح شد پیش بینی سفر پوتین به تهران و همچنین قراردهای نفتی میان روسیه و جمهوری اسلامی بود. در ارتباط با این دو مسئله پوتین گفت که در سال 2014 ارتباط های منظم میان روسیه با جمهوری اسلامی برقرار بوده و شخص وی چند بار با روحانی هم دیدار و ارتباط تلفنی برای برای همآهنگی های سیاسی داشته است. او تاکید کرد که سفر به ایران در دستور کار است و مقدمات آن در حال برنامه ریزی است اما تا انجام این سفر نیز تماس های موجود در عالی ترین سطوح سیاسی و اقتصادی میان دو کشور ادامه خواهد یافت. در باره مناسبات نفتی میان دو کشور نیز پوتین گفت: این یک فرایند پیدچیده ایست که باید تمام زمینه های آن مورد بررسی قرار گیرد. ما از سیاست نفت- کالا استقبال می کنیم.  در ارتباط با مذاکرات اتمی نیز پوتین گفت: « مسئله اتمی ایران به حل نهایی بسیار نزدیک است. من متعجبم که چرا این توافقنامه تاکنون امضا نشده است. »

اعتراضات و نارضائی های اقتصادی مردم و انتقادهای تندی که در این زمینه، از جمله درباره کاهش بودجه پزشکی، مسئله بیکار، ضرورت توسعه کشاورزی مکانیزه و صنعتی و.... دراین کنفرانس مطرح کرد. در پایان کنفرانس «والری راشکین» مفسر سیاسی سرشناس روس، در نخستین تفسیر خود پیرامون کنفرانس خبری رئیس جمهور روسیه به صدای روسیه گفت:

رئیس جمهور در رابطه با مسائل اجتماعی و اینکه مردم عادی چطور زندگی می کنند همچنان از واقعیت بدور است. طی 20 سال رفورم ما نه تنها بیست هزار روستا بلکه بیست میلیون انسان که رقمی است برابر نیمی از تلفات اتحاد شوروی سابق در جنگ جهانی دوم از دست داده ایم. امروزه 20 هزار روستا در مرز نابودی هستند. روستاهائی که در آنها گاه 7 و گاهی 5 پیر زن و پیر مرد بیشتر باقی نمانده اند. جوانان به امید کار و زندگی روستاها را ترک کرده اند اما به جای کار یا در دام اعتیاد به مواد مخدر افتاده اند و یا الکی شده اند. روستا ها آب لوله کشی و فاضلاب ندارند. در روسیه حداقل دستمزد ۵۵۵۴ روبل یا  ۱۶ یورو است. یعنی ۲۵ درصد کمتر از دستمزد فقیرترین کشور عضو اتحادیه اروپا، یعنی کشور بلغارستان. تا وقت آن نگذشته رئیس جمهور باید از آسمان به زمین روسیه فرود آید.

پیک نت  29 آذر

 
 

اشتراک گذاری: