ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

سرمقاله روزنامه اطلاعات

گزارش بورسیه ها

چه کسانی را آشفته کرده؟ 
 
 
 
 

 

سر مقاله روزنامه اطلاعات: واکنش برخی محافل رسانه‌ای به گزارش وزارت علوم درباره تخلفات بورس تحصیلی مربوط به دولت قبل بهت‌آور است. به نظر این محافل تخلفات انجام شده آنقدر بزرگ نبوده که ارزش این میزان پرداختن به آن را داشته باشد!

این افراد می‌دانند که انحراف مسئول و عالم و صاحب منصب عواقب زیانبارتری برای حکومت و اعتقادات دینی و ارزشی مردم دارد تا تخلف نانوا و خیاط و بقال. اما مدعیان ارزشمداری تخلفات پرشمار و بزرگ دولت مورد وثوق خود را یا نمی‌بینند یا آن را سبک می‌شمارند. از نظر اینان بورسیه‌های غیرقانونی و برداشت از خزانه ملی برای دانشگاه شخصی و انجام سفرهای خارجی چند 10 نفره خانوادگی با پول بیت‌المال و تخلفات در سازمان تأمین اجتماعی و استخدام‌های بی‌ضابطه و نمونه‌های فراوان از این دست چندان هم مهم نیست!

آنها که پرونده فاجعه ‌بار بذل و بخشش بورس‌های تحصیلی را به سخره می‌گیرند و ناچیز می‌شمارند خوب است پاسخ دهند:

- زنجانی‌ها در کدام دولت رشد کردند و به اموال مردم دستبرد زدند و از هر سو حمایت شدند؟

 - پرونده سه هزار میلیارد تومان اختلاس مربوط به کدام دوره است؟ مربوط به همان زمانی است که یک نیازمند برای گرفتن یک عدد مرغ منجمد زیر دست و پای جماعت محتاج می‌ماند؛ همان زمان که بیماران نسخه به دست در این داروخانه و آن داروخانه التماس می‌کردند و دست آخر شاهد پرپر شدن عزیز خود به دلیل نبود دارو یا گرانی سرسام‌آور آن می‌شدند؛ همان زمان که بیمارانی به خاطر نداشتن پول درمان با آمبولانس بیمارستان‌ها در حاشیه شهرها رها می‌شدند و فریادرسی نبود؛ همان زمان که داروهای بیهوشی تقلبی جان بیماری را در بیمارستان می‌گرفت و راه نجاتی نبود؛ همان زمان که روغن‌های غیرمجاز و سرطان‌زا وارد چرخه غذایی مردم می‌شد تا نمایش پر بودن ویترین مغازه‌ها از کالا علی‌رغم صدور کاغذ پاره‌هایی! به نام قطعنامه، تکمیل شود؛ همان زمان که سوخت سرطان‌زا در باک خودروها ریخته می‌شد.

اینان که این‌گونه آشفته‌اند، سالها از دولتی حمایت کردند که به آنچه خود تصویب می‌کرد هم اعتقاد نداشت، چه رسد به این ‌که وقعی به قانون اساسی و میثاق ‌نامه‌ها و پیمان‌ نامه‌ها و موافقتنامه‌ها بنهد.

پرونده بورسیه یک نقطه سیاه در عملکرد دولت گذشته محسوب می‌شود و تخلف رخ داده با این وسعت با هیاهو و جنجال عده‌ای، قابل اغماض نیست. قاعدتاً پیگیری این پرونده که با استقبال گسترده مردم مواجه شده است باید از سوی همگان مورد حمایت قرار گیرد تا در آینده‌ از بروز چنین فسادهای سازمان یافته‌ای جلوگیری به عمل آید. مضافاً این‌که افتخار کشف این رانت‌خواری سازمان یافته به نام دولت یازدهم نوشته شده است و باید از آقای روحانی بابت عمل به شعارش مبنی بر مقابله با فساد تقدیر کرد و رویکرد وی را برای ادامه کار مورد حمایت قرار داد.

پیک نت 6 آبان

 
 

اشتراک گذاری: