در اصفهان

موتور سوارهای اسیدپاش را

یک پیکان سفید همراهی می کرد

 

زیپ دهان را باید کشید

در کمیسیون امنیت ملی مجلس

دهان باز نکنید که امنیت نیست!

(پیک هفته  109) 11 آبان  1393 برابر با 2 نوامبر 2014

  infos@pyknet.net

 


فیسبوک 

پیک نت


 اخبار روز


عضو تیم

قتل های زنجیره ای

واقعیت پرونده

ریجانه را

 فاش میکنم


ظریف:

چین دوست

دراز مدت

ایران است


تیم احمدی نژاد

با پرچم دفاع از

کارگران بازگشته!


ادعای مضحک تازه:

اسید پاش ها

سلطنت طلب و مجاهد خلقی بوده اند!


اعتصاب شکنی

کارگران لوله و نورد صفا در ساوه 12 روز پس از آغاز اعتراض صنفی‌شان می‌گویند کارفرما نه تنها بیش از یک هفته است که به آن‌ها اجازه ورود به کارخانه را نمی‌دهد، بلکه شماری کارگر افغان استخدام کرده است تا لوله‌های تولید شده را برای مشتریان بار بزنند. این واحد یک هزار کارگر دارد.


مخالفت رئیس جمهوری

مصر با تجریه یمن


سفر رئیس جمهور

جدید افغانستان به چین


استقبال ایران

از حضور چین

در خلیج فارس!


گفتگوی "نامه نیوز"

با محسن خانعلی

چه کسانی

در مجلس آینده نخواهند بود؟


اسید پاش ها می گردند

خبرنگار و عکاس

بازداشت می شوند!

در اصفهان مسئول دفتر خبرگزاری ایسنا و عکاس خبری این دفتر بازداشت شده اند. جرم آنها دادن پوشش خبری به اسیدپاشی در اصفهان است!


محاکمه خزنده

مهدی هاشمی

محاکمه خزنده مهدی هاشمی، فرزند هاشمی رفسنجانی که هدف از آن فشار سیاسی به شخص هاشمی است ادامه دارد. روز گذشته وکیل وی گفت: هیچکدام از اتهامات را قبول نداریم. از روز اول خواستار برگزاری دادگاه علنی بودیم، اما نپذیرفتند.  روزی خواهد رسید که مدعیان و اتهام زنندگان مانند مورد حسین موسویان که حتی بازداشت و سپس آزاد شد اظهار ندامت خواهند کرد.


فرمانده قرارگاه

عمار "عملیات انتخاری"

به اسید پاشی

نباید ضریب داد!


راهپیمائی بزرگ

در پایتخت ایتالیا

دهها هزار ایتالیائی علیه برنامه دولت این کشور تحت عنوان  "لغو حمایت از کار" در پایتخت این کشور "رم" به خیابان آمدند. بزرگ‌ ترین اتحادیه کارگری ایتالیا سهم بزرگی در سازماندهی این تظاهرات خیابانی داشت. شمار راهپیمایان که در خیابان ها پا می کوبیدند و سوت می زدند را روزنامه های ایتالیا 150 هزار برآورد کرده و آن را هشداری به دولت تلقی کردند.


علی اکبر ولایتی:

مذاکرات اتمی

طول هم بکشد، باز هم

به نفع ما تمام می شود


بعضی ضرب المثل ها

جان کلام برای پاسخ به امثال  شریعتمداری

 و نقدی است!

حتما شنیده اید:

گ... چه ارتباطی با شقیه دارد؟


اسید انصار پاشیده
عکاس را

دستگیر کرده اند


مقدمه چینی

برای رساندن

 شاهرودی

به ریاست

مجلس خبرگان


صراط مستقیم

احمد جنتی!

 

آیت‌الله جنتی که تصور کرده مردم حمایت های بی دریغ او از احمدی نژاد و سیاست هایش را فراموش کرده اند، روزگذشته در همایش مسئولان دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات استان‌ها، غارت و چپاول دوران 8 ساله احمدی نژاد را به روی خودش نیآورد و گفت:

"متأسفانه عده‌ای که در مسیر و صراط امام خمینی نبودند و با برخورد مردم جرأت نداشتند سر بلند کنند، مجدداً ‌امیدوار شده‌اند با اشغال مصادر و مناصب به جای خدمت به ملت، فرصت‌ها و منابع ملی را به بازی بگیرند.  واضح است که اگر بر سر کار بیایند نیروهای مخلص، صادق، مومن را منزوی می‌کنند و در خدمت مردم نخواهند بود."


سفر فرمانده نیروی

دریائی ج. اسلامی

به چین


شکایت از چند

نماینده مجلس


عقب نشینی

دیرهنگام

امام جمعه

اصفهان

امام جمعه اصفهان که ظاهرا گفته های او در نماز جمعه این شهر پیش زمینه اسیدپاشی های اخیر در این شهر شد، برای بیرون کشیدن پای خود از ماجرای اسیدپاشی که می رود در اصفهان به یک جنبش خیابانی علیه این نوع جنایات خیابانی بیانجامد گفت:

من نگفتم که تذکر فراتر از لسانی باشد، گفتم آنچه وظیفه یک مسلمان است تذکری ناصحانه، مشفقانه و مودبانه است. اگر قرار باشد برخوردی صورت بگیرد باید به صورت قانونی باشد و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی چنین مساله‌ای را پیگیری کنند تا کسی خودسرانه وارد این گود نشود.



دیداری مهم تر از

مذاکرات اتمی با 1+5

مذاکرات اتمی ایران و 1+5، قرار است 27 آبان (18 نوامبر) در وین دنبال شود. در همین ارتباط روزهای 18 و 19 آبان، دیداری سه جانبه میان وزرای خارجه جمهوری اسلامی و امریکا با حضور خانم "اشتون" همآهنگ کننده مذاکرات اتمی در کشور عمان برگزار خواهد شد. دو روز پیش از دیدار "عمان" نیز قرار است "کاترین اشتون" با مدیران سیاسی 1+5 در وین دیدار کند و همراه با نظرات آنها راهی عمان شود.

دیدار عمان دارای چنان اهمیت کلیدی است که وزیر خارجه امریکا همراه با ویلیام برنز معاون این وزارتخانه، وندی شرمن معاون دیگر این وزارتخانه، جک سولیوان معاون سابق وزارت امور خارجه امریکا در زمان هیلاری کلینتون که به مرد پشت پرده محرمانه ترین تماس های امریکا با جمهوری اسلامی مشهور است به عمان سفر می کند.

سولیوان نخستین تماس ها با مقامات جمهوری اسلامی را در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد در پایتخت کشور عمان "مسقط" برقرار کرد و این ارتباط و تماس بعدها نیز دنبال شد. او سیاستمداری با سن متوسط و قابلیت هائی است که همچنان در کاخ سفید فعال است اما چهره ای جنجالی نیست و بیشتر شبیه مردان امنیتی عمل می کند!

این مجموعه نشان میدهد که عزم راسخی برای تفاهم کامل اتمی با جمهوری اسلامی وجود دارد و به همین دلیل، کارشکنی ها و تخریب های تبلیغاتی اسرائیل تشدید شده است.


فیلم را ببینید!

 با هاشمی در افتادن، یعنی "ورَ" افتادن!

"بدل"ی که حائری شیرازی

به گرداننده سیمای ج. اسلامی زد!

از آنچه در مجلس خبرگان می گذرد، شاید در اینگونه مصاحبه ها بتوان سر در آورد. مصاحبه با آیت الله حائری شیرازی در برنامه "پیامک" سیمای جمهوری اسلامی. گرداننده برنامه سعی می کند در چارچوب تمایلات امثال احمد جنتی و علم الهدا باقی بماند و از دهان حائری جمله ای علیه هاشمی رفسنجانی بیرون بکشد. حائری شیرازی که علیرغم سالمندی اش، هنوز آنقدر هوش و حواس و حضور ذهن دارد که در دام نیفتد، بدل می زند و جمله ای درباره هاشمی می گوید که گوینده هول می شود. و حائری فاش می کند که احمد جنتی خواست با هاشمی در مجلس خبرگان رقابت کند اما شکست خورد.


گفتگو با آذر منصوری
دبیر سیاسی جبهه مشارکت

وقایع 88 بهانه است
دل مخالفان از جای دیگری پر است!


پایان اجلاس "صلح و امنیت افغانستان" در چین

مواد مخدر افغانستان

پشتوانه مالی تروریسم


"یا حسین"

بقیه اش را حدس بزنید!

این هم از آن ابتکارهائی است که در این شب های سینه زنی و عزاداری مثل سوزن می‌رود به چشم آنها که میرحسین موسوی را در حصر نگهداشته اند و مدام از فتنه می‌گویند. شاید یک روز و روزگاری هم جوان ها موهایشان را به مدل "فتنه" آرایش کردند. یعنی به جای یا حسین نوشتند "فتنه" که آن هم یعنی "یا حسین، میرحسین"!


با اقدام سوئد

اسرائیل زیر فشار گسترش

به رسمیت شناخته شدن فلسطین

ترجمه شیرین مرادی


در انتخابات آینده
نام 40 نماینده مجلس
در لیست مردم برای طرد


این همه "حضرت"،  در گذشته کجا بودند!

با سلام- واقعا جامعه ی ایران به کدامین سو، در حال حرکت هست که هر روز حضرت و آیت الله به آن اضافه می شود؟ بارها در حین خواندن اخبار ایران، به عناوینی چون حضرت برخورد کرده ام! آیا واقعا مرجعی و یا نهاد و سازمانی برای مرزبندی و نظارت برای اینگونه عناوین نیست؟  نمونه ای را از یک خبر برای شما نشان میدهم تا حدیث مفصل بخوانید از این مجل:  

در جریان بازدید، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان در محل مفقود شدن دانش‌آموزان و معلم لرستانی ضمن تقدیر از خدمات هلال احمر لرستان گفت: خدمات و اقدامات هلال احمر در امر امداد رسانی و جستجو جهت پیدا کردن مفقودین حادثه سیل شهر خرم‌آباد قابل تقدیر است...


روز گذشته در پایتخت جمهوری بلاروس

برپائی کنگره احزاب کمونیست اتحاد شوروی

گزارش دریافتی از محل کنگره


منتخب اخبار روزهای گذشته


نماینده اصفهان در تلویزیون

اصفهانی ها در امان از اسیدپاشی

دارند سینه و زنجیر می زنند!


عضو "بنیاد باران":

عوامل اصلی بورسیه ها

در مجلس جلوی روحانی ایستادند


ماموریت مقابله سرلشکر فیروزآبادی

 با تندروها در نیروهای مسلح

محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات که به صراحت گفتار منطقی شهرت داشت، 40 روز پیش در گذشت. خبرگزاری ایلنا آخرین بخش آخرین مصاحبه او را به همین مناسبت منتشر کرد. نکات خبری مهمی در این بخش از گفتگو با دعاگو وجود دارد که ما آنها را استخراج کرده و منتشر می کنیم:

1- هاشمی معتقد است نماز جمعه جای عبادت است و ناآرامی، هتاکی، فحاشی، توهین و تهمت با این فضا سازگار نیست. اگر هاشمی احساس کند فضای نماز جمعه آرام است و جریان تندرو اجازه بدهد مردم در نماز جمعه آرامش را تجربه کنند، به تریبون نماز جمعه بازمی‌گشت. او در تریبون نماز جمعه حاضر نخواهد شد و این را هم می‌پذیرم که جای وی در تریبون نماز جمعه بسیار خالی است.

2- آنهائی که توانسته‌اند چند هزار میلیارد تومان اختلاس کنند، طبیعی است که چند میلیارد تومان آن را هم خرج انتخابات کنند. نزدیکان احمدی‌نژاد (با همین پشتوانه) در حال فعالیت برای انتخابات مجلس اند. این مساله کاملا مشخص است. با این حال، معتقدم جریان احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس به جایی نخواهد رسید.

3- برخی از افراد در کشور، عاقلانه در حال مقابله با تندروی هستند. نظر رهبری هم همین است. مثلا در نیروهای مسلح این مسئولیت را فردی مثل سرلشگر فیروزآبادی انجام می‌دهد. رهبری می‌خواهند دولت را تقویت کنند؛ برای همین، هجمه های تند به دولت را نمی‌پسندند. جریان تندرو از بین نمی‌رود، اما باید کنترل شود.


با سخنرانی سید احمد خاتمی

همایش حکومتی برائت از

اسیدپاشی در میدان امام حسین


بموجب طرحی که مجلس درحال تصویب آنست

ماموران امر به معروف

بیمه شخص ثالث می شوند!


پیش بینی جنگ 30 ساله

در کشورهای اسلامی

اشپیگل آنلاین – ترجمه رضا نافعی


محمد خاتمی:

خشونت ها از کجا آب می خورد؟


وزیر ارشاد در نوبت استیضاح!

برپائی کنگره "بی بی حکیمه" در گچساران


روزنامه گاردین:

میانه امریکا و اسرائیل برسر

مذاکرات اتمی شکرآب شده


بازدید سرلشکر فیروزآبادی از وزارت اطلاعات

ضرورت همکاری اطلاعاتی

میان نهادهای امنیتی ج. اسلامی


سرمقاله راه توده 479

بی اعتناء به عصبانیت مجلسی ها از انتشار گزارش بورسیه ها

دولت گزارش فساد و اختلاس

 8 ساله را باید منتشر کند!


"انصار حجتیه"

شبکه اسیدپاش های اصفهان

سلام- من در اصفهان هستم و اطلاع دارم که تاکنون 10 نفر در رابطه با اسید پاشی های این شهر به آسانی شناسائی و دستگیر شده اند. گویا امام جمعه شهر زیر فشار مقاماتی از بیت رهبری شبکه اسیدپاش ها را معرفی کرده و تاکنون 10 نفر از آنها دستگیر شده اند. آنها در شبکه ای بنام "گروه انصار حجتیه" در اصفهان و شهرهای اطراف فعال بوده اند و شمارشان حداقل 300 نفر است که ماهانه 10 میلیون تومان دریافت می کرده اند. هنوز معلوم نیست که این از سهم امام و توسط امام جمعه شهر پرداخت می شده و یا از طریق مرکز بسیج اصفهان. آنهائی که دستگیر شده اند، بیشترشان اهل "سده" (خمینی شهر) و قهدریجان هستند. هر اطلاع دیگری پیدا کنم خبرتان می کنم.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


محدودیت های

صفحه پیوندها

درود- با احترام، بنده امیرعلی آرمان از خوانندگان پیک نت هستم و همیشه از دیدن سایت شما لذت می برم. با توجه به اینکه سیاست سایت پیک عدم وابستگی به سازمان و فرد است و رسالتش اطلاع رسانی اخبار سالم و آزاد، چرا سایت شجاعی همچون داغ نیوز و انصاف نیوز را که از ایران به روز می شوند را در بخش پیوندهای خود لینک نمی دهید.

پیک نت- خواننده گرامی. ما اگر بخواهیم تمام سایت های مورد توجه شما و امثال شما را در صفحه پیوندها لینک بدهیم، این صفحه چنان شلوغ و بلند می شود که پیدا کردن سایت های، وبلاگ ها، فیسبوک ها و ... در آن بسیار دشوار می شود. اجازه بدهید صفحه پیوندها چنین حالتی پیدا نکند.


به چه زبانی

بنویسیم؟

پیک نت هر هفته دهها خبر و خبر تفسیری منتشر می کند که در طول هر ماه سر به صد و بالاتر می زند. ما نیاز خوانندگان خود را می شناسیم و یا سعی می کنیم بیشتر بشناسیم. برای انتشار روزانه پیک نت ساعت ها وقت صرف می شود. آیا خوانندگان پیک نت هم این توضیح و توصیه و نیاز ما را که به ساده ترین زبان ممکن نوشته می شود، درک و به آن عمل می کنند:

"پیک نت می خوانید، آبونمان آن را پرداخت کنید!"

از این ساده تر و صریح تر جمله ای را که بیان کننده ارتباط انتشار منظم پیک نت با تامین هزینه باشد، سراغ دارید؟ اگر دارید برای ما بنویسید تا آن جمله را جایگزین جمله بالا کنیم، شاید همه خوانندگان ارتباط هزینه و انتشار را درک کنند. به صرف این که پیک نت روی اینترنت است و دسترسی به آن به مانع، می توان از حاصل وقت و انرژی دیگران مجانی استفاده کرد و حتی به هزینه انتشار آن هم اندیشه نکرد؟

ما، دست معدود خوانندگانی که آبونمان خود را منظم پرداخت می کنند و صد البته که حتی تامین کننده بخش اندکی از هزینه انتشار پیک نت هم نیست را صمیمانه می فشاریم و به دیگر خوانندگان خود توصیه می کنیم آبونمان خود را از طریق حساب بانکی پیک نت و یا حساب "پی پال" پیک نت که در انتهای صفحه اول پیک نت قید شده پرداخت کنید.


اندر حکایت

جبهه پایداری

سایت پایداری: نزدیك به گروه پایداری (حامیان احمدی نژاد و جلیلی در مجلس) در واكنشی عصبی نسبت به انتشار خبر پاشیدن اسید به زنان و دختران اصفهانی؛ این اطلاع رسانی را اقدامی خائنانه توسط خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ارزیابی كرد و مدعی شد: «یک خبرگزاری دولتی که با هزینه بیت المال اداره می شود، طی روزهای گذشته با همکاری رسانه های ضد انقلاب آغازگر پروژه ای مشکوک علیه حجاب شده است."

این سایت؛ بدون كمترین اشاره ای به اینكه چرا تاكنون و چند هفته پس از شروع این حوادث هیچ یك از رسانه‌های كشور خبر آن را انتشار نداده اند نوك تیز حمله خود را متوجه ایسنا کرده و سپس با ارتباط دادن موضوع به ضدانقلاب، اصلاح‌طلبان و ... اینگونه نتیجه گرفته است كه «...زنان بد حجاب که عموما در معرض خطرهای اجتماعی متعددی در جامعه هستند از سوی اراذل و اوباشی مورد تعرض قرار گرفته اند."

این سایت خود نتیجه قطعی گرفته كه كار، كار اراذل و اوباش بوده، بدون اینكه نه پلیس و نه هیچ مقام مسئولی، به چنین نتیجه ای رسیده باشد، خصوصا كه هنوز اصولا كسی از این افراد جنایتكار به دام نیفتاده و پلیس همچنان در صدد دستگیری آنهاست...

فیسبوک علیرضا کفایی

 

(اندر حکایت جبهه پایداری و بسیج و بقیه: یکنفر می گفت، نمی دانم چرا هر وقت، هر جا، هرچی به سرقت می رود می آیند سراغ من و اتفاقا هم در خانه من پیدا می کنند!)


اسباب خانه

به صاحب خانه

می رود!

 

خبر نویسی از سوی خبرگزاری های داخلی با قصه نویسی و یا انتشار بولتن های روابط عمومی ادارات و سازمان های دولتی تفاوت چندانی ندارد. دو خط خبر را در میان 10 تا 15 پاراگراف آنقدر تکرار می کنند و کش می دهند که گوئی قصه حسین کرُد شبستری می نویسند. آن هم در دوره ای که کوتاه نویسی خبر، در حد یک جمله، پرنفوذ ترین خبر است. مرزهای گزارش و مقاله و قصه و تحلیل و خبر همه با هم مخلوط است. لغات و اصطلاحات عربی و فارسی در خبرها و گزارش های خبرگزاری ها و روزنامه ها و سرآمد همه آنها "رسانه ملی" با هم محشورند و البته گاه نیز یک لغت و یا اصطلاح انگلیسی هم مثل نشانه گذاری کلاغ روی شانه افرادی که زیر درخت در پارک ها نشسته اند زینت بخش خبرها و گزارش ها می شود!

ساختمان و فروشگاه و کارخانه آتش گرفته، اما خبر از واقعه آغاز نمی شود؛ بلکه از شیرینکاری ماموران آتش نشانی برای مهار حریق آغاز می شود! حادثه رانندگی شده و عده ای کشته شده اند و یا دو قطار به هم خورده و عده ای کشته شده اند اما خبر در رسانه های ایران از گفتگو با مدیرکل راه آهن دولتی و یا رئیس پلیس شروع می شود و آنها نیز شرح ماموریت خود را مقدم بر خود حادثه میدانند.

اختلاس و سرقت و یا فلان آمار اعلام شده، اما اغلب با نوشتن میلیون و میلیارد یادشان می رود بنویسند این میلیارد و میلیون به ریال است؟ به تومان است؟ به دلار است؟ آخرین نمونه از این دست را در همین شماره پیک نت و در خبر مربوط به مصرف سیگار در ایران میخوانید که معلوم نیست 60 میلیارد نخ سیگار طی 10 سال دود شده، روزانه دود می شود؟ هفتگی دود شده؟

از قدیم می گفتند "اسباب خانه، به صاحب خانه می رود". وقتی فارسی مقامات آلوده به عربی و گاه انگلیسی است، وقتی برای فیلترینگ شبکه های اجتماعی صحنه سازی می کنند و سپس محسنی اژه ای نامه ای برای وزیر ارتباطات می نویسد که پر از غلط املائی و آلوده به تهدید و ارعاب است و عربی و فارسی آن با هم جوش داده شده اند و نفس خواننده در می آید تا جمله (پاراگراف) تمام شود و به نقطه برسد، انتظار زیادی از رسانه ها نباید داشت! نامه اژه ای را هم در همین شماره پیک نت می خوانید.


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)