ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 
 

دیدار مقام بلندپایه حزب کمونیست چین با جهانگیری و شمخانی

چین از حقوق هسته ای ایران

در مذاکرات 5 + 1 پشتیبانی می کند
 
 
 
 

 منگ جیان جو رئیس دفتر سیاسی حزب کمونیست چین که در تهران به سر می برد با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی دیدار کرد. اسحاق جهانگیری روابط ایران و چین را روابطی بسیار مهم، تاریخی و راهبردی توصیف کرد و از ایده رییس جمهور چین با عنوان کمربند اقتصادی جاده ابریشم، زمینی و دریایی استقبال کرد.
جهانگیری با قدردانی از مواضع مثبت چین در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵، بر ضرورت ایفای نقش فعال‌تر این کشور برای حل مسئله و دستیابی به توافق نهایی تاکید کرد و گفت ایران آمادگی دارد در کنار چین برای حل مسائل منطقه همکاری کند.
علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی نیز در دیدار با جیان جو جمهوری اسلامی را پایبند به مذاکرات هسته‌ای و پیمان منع اشاعه دانست و افزود تمام فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران از ابتدا تاکنون بر اساس نیازهای واقعی و تحت نظر بازرسان آژانس صورت گرفته است. لغو تمامی تحریم‌های ظالمانه و برخورداری از مجموع حقوق قانونی در چارچوب ان.پی.تی باید در هر توافقی لحاظ شود و در این زمینه اختلافات داخلی کشورها و زیاده‌خواهی‌ها تاثیری بر اراده تیم مذاکره کننده ایران نخواهد داشت.
جیان جو نیز گفت: ایران حق دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را دارد و مطمئناً در مذاکرات ۱+۵ از ایران حمایت خواهیم کرد.
 

پیک نت 28 آبان

 
 

اشتراک گذاری: