ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

عباس عبدی

اعتدال یعنی تلاش

برای توسعه پایدار 
 
 
 
 

 

عباس عبدی از فعالان سیاسی کشور در سخنرانی در یکی از کارگاه‌های همایش ملی اعتدال گفت: اگر در تعریف اعتدال بگوییم نه افراط و نه تفریط، راه به جایی نبرده‌ایم زیرا این تعریف تعریفی انفعالی است. ما باید اول بگوییم اعتدال چیست تا پس از آن افراط و تفریط مشخص شود.

اعتدال به معنای تلاش برای دستیابی به توسعه پایدار است. وقتی از توسعه پایدار صحبت می‌کنیم منظور توسعه همه‌جانبه است. در این توسعه حتی محیط زیست نیز مدنظر قرار می‌گیرد. اکنون نحوه بهره‌برداری ما از طبیعت به هیچ وجه اعتدالی نیست زیرا نگرانی ما هر روز از مساله آب، خاک و هوا بیشتر می‌شود.

عبدی اظهار کرد: سیاست اعتدالی مبتنی بر حداقل هزینه و حداکثر مشارکت است. راهبرد و تصمیم اعتدالی باید به گونه‌ای باشد که عقب‌نشینی در آن کم بوده و مترادف با شکست حیثیتی نباشد.

وی خاطرنشان کرد: سیاستمداری که ارتباط اجتماعی نداشته باشد نمی‌تواند تصمیم اعتدالی بگیرد. سیاستمدار باید با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تصمیم اعتدالی نقدپذیر بوده و این آمادگی را دارد که مورد نقد قرار بگیرد گفت : تصمیم اعتدالی، پدیده‌ها را سیاه و سفید نمی‌بیند زیرا این نگاه موجب ایجاد خشونت می‌شود.

عبدی در پایان با بیان اینکه تصمیم اعتدالی در سیاست داخلی نافی خشونت است زیرا خشونت جامعه را قطبی و ناپایدار می‌کند، افزود: هر تصمیمی که موجب کاهش شکاف اجتماعی شده و نوع بازی را به بازی برد برد تبدیل کند تصمیم اعتدالی خواهد بود.

پیک نت 29 آبان

 
 

اشتراک گذاری: