پیشنهاد محسن رضائی در سیمای ج. اسلامی

با جناب مهندس موسوی

درباره جنگ مصاحبه کنید!

 

علیه بیکاری، پرداخت نشدن مزد

گزارش دهها اعتراض

کارگری در شهریور ماه 93

(پیک هفته  109) 5 مهر  1393 برابر با 27  سپتامبر 2014

  infos@pyknet.net

 


فیسبوک 

پیک نت


 اخبار روز


عقب نشینی

رئیس جمهور

اوکرائین!

 

رئیس‌جمهوری اوکرائین در یک نشست خبری در پایتخت این کشور "کیف" شرکت کرد و با تاکید بر این نکته که با جنگ نمی تواند در شرق این کشور به پیروزی دست یافت، از برنامه دولت برای تمرکز زدائی و دادن خود مختاری به بخش شرقی اوکرائین سخن گفت. (پس از کشتن 3 هزار تن از مردم شرق اوکرائین و ویرانی آنها با بمباران هوائی و به توپ بستن شهرها از زمین) او در همین مصاحبه، اعتراف کرد که اتحادیه اروپا فعلا خیال پذیرش اوکرائین بعنوان یک عضو این اتحادیه را حداقل تا سال 2020 ندارد اما اوکرائین می تواند با اتحادیه اروپا همکاری کند. (دروازه های اوکرائین را به روی واردات اروپائی باز کند، برنامه ریاضت اقتصادی را علیه مردم اجرا کند و دروازه های کشور را به روی ناتو باز کند!)


گزارش تصویری

دیدارهای روحانی

 در امریکا


ناوگان جنگی چین

در تنگه هرمز


دولت

 لایحه وکالت را

به مجلس برد!


سال بد

سال بی آبی


نگران ملاقات

روحانی با اوباما

همسوئی دو شبکه

العربیه و الجزیزه

با شبکه پایداری

در مجلس اسلامی


سعید لیلاز:

مجلس آینده را

چه کسانی می برند؟


گفتگو با فاطمه کروبی

مهدی کروبی

در بیمارستان


بحث روز در ایران:

شهردار تهران

با رای مستقیم

تهرانی ها!


سخنان رئیس مجلس

در حمایت از

مذاکرات اتمی


کوچ دراویش

به زندان اوین


هواپیماهای روسی

از دور خارج شده را

چه کسانی وارد کردند؟


گفتگو با کرباسچی

 آیت الله جنتی بی حساب

اشکش در نمی آید!


نامه کانون

مدافعان حقوق بشر

به حسن روحانی

 

کانون مدافعان حقوق بشر که اکنون یکی از بنیانگذاران آن "عبدالفتاح سلطانی" از وکلای برجسته ایران در زندان کودتای 88 است، در نامه ای با امضای شیرین عبادی رئیس این کانون به رئیس جمهوری خواستار رفع تضییع حقوق شهروندی دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل شد.

این کانون پیش از این نیز، نامه هایی در همین ارتباط برای صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ارسال کرده بود. سید محمد سیف زاده یکی دیگر از بنیانگذاران این کانون نیز در زندان کودتای 88 است.


توپولوف روسی

بیشتر سقوط می کند

یا بوئینگ امریکائی


بسیجی ها

نیمه شب جنگل را

  می فروشند


شرط روسیه

برای شرکت در

ائتلاف علیه داعش

لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه طرفدار کنفرانسی بین المللی با هدف مطالعه عمیق و همه‌جانبه مشکلات ناشی از تروریسم و افراط‌گرایی در خاورمیانه و شمال آفریقاست. دلایل اصلی و بنیادین تروریسم باید مورد بررسی قرار گیرد، این کنفرانس می‌تواند با میانجی‌گری شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شود.

روسیه از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در صورتی حمایت می‌کند که این ائتلاف در چارچوب سازمان ملل باشد و ایران و سوریه هم در آن مشارکت کنند. بعضی کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس پاریس، مسئول قدرت گرفتن داعش هستند.


رای صادر شده

اما فاش نمی شود!

درحالیکه قوه قضائیه، سخنگوی این قوه، دادستان و...

 خلاصه همه مقامات قضائی در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره نتیجه محاکمه معاون اول احمدی نژاد "رحیمی" ماست در دهان دارند، روز گذشته وکیل پرونده رحیمی گفت: رای دادگاه کیفری به من ابلاغ شده اما درباره آن نمی خواهم حرف بزنم. فقط دانید که نسبت به این رای اعتراض خواهم کرد!


ریل سازی

در ایران

سایت صدای روسیه

انستیتوی تحقیقی- پژوهشی و علمی موسسه ماشین سازی و ذوب آهن روسیه"وینی متماش"که در اختیار دولت قرار دارد پیشنهاد تولید نورد را به ایران داده است.

این موسسه اعلام کرد که در صورت راه اندازی این پروژه در کارخانه ذوب آهن اصفهان ایران خواهد توانست در سال تا 600 هزار تن نورد تولید کند که قیمت آن بین 400 تا 500 میلیون دلار خواهد بود.این پیشنهاد در مذاکرات هیات دولتی ایران با مقامات روسیه مطرح شده است.

با راه اندازی بخش نورد، کارخانه ذوب آهن اصفهان اولین کارخانه تولید کننده ریل قطار در ایران و خاور میانه خواهد بود. خط تولید نورد قرار است تا ماه اوت 2015 راه اندازی شود.


در مشهد

چه میگذرد؟

در دو هفته اخیر در مشهد خبرهائی است که رسما اعلام نمی شود. بدنبال سفر روحانی و شماری از اعضای هیات دولت به مشهد، احمد جنتی سر و کله اش در مشهد پیدا شد، امام جمعه های سراسر ایران را در مشهد جمع کردند و روز گذشته نیز هاشمی رفسنجانی برای یک سفر 4 روزه راهی مشهد شد. دلیل سفر هاشمی شرکت در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اعلام شده، اما چه کسی می پذیرد که هاشمی از تهران به مشهد برود برای شرکت در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد؟


ندای ایرانیان

در انتظار مجوز


گزارش نشت سالانه

دفتر تحکیم وحدت


کشف خبری

خبرگزاری ایسنا

 

خبرگزاری ایسنا، یگانه خبرگزاری جهان است که خبر زیر را مخابره کرده و البته منبع آن را هم ذکر نکرده:

« گفتنی است با افزایش تنش میان روسیه و ناتو در مساله اوکراین پوتین به استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین تهدید کرده!»

متن این خبر سازی عجیب که روی دست صدای امریکا و بی بی سی و یورو نیوز و سی ان ان و بقیه رسانه های مشغول جنگ روانی با روسیه بلند شده را از اینجا بخوانید.


محمد رضا خاتمی:

فرامین ممنوع الخروجی

از کجا صادر می شود؟


سید حسن نصرالله

طرح داعش

درمنطقه دوام نمی آورد


دفتر تحکیم وحدت

اجلاس سالانه خود را

بزودی برگزار می کند


آغاز مذاکرات

نفتی  با روسیه


گفتگو با رویانیان

مدیر عامل متهم

پرسپولیس


نیاز به حمله از بیرون نیست

حمله به ایران از درون!

مقابله با هر تجمع و تشکل سیاسی و صنفی و حتی مذهبی (غیر از اسلام حاکم، از نوع داعشی آن) درد بی درمان حکومت در جمهوری اسلامی است. شاید کم توقع ترین و درونگرا ترین جریان مذهبی که اندکی با اسلام حاکم زاویه دارد و حکومت آن را سیاسی میداند، شاخه های مختلف دراویش در ایران باشد. به خانقاه های آنها حمله ور شده و می شوند، شماری از آنها را دستگیر و زندانی کرده اند و خانواده های معترض زندانیان آنها را سرکوب می کنند. شاید در هیچ کجای دنیا چنین روشی را با جماعتی مانند دراویش ایران نداشته باشند که در جمهوری اسلامی دارند.

با آیت الله های شیعه در قم و مشهد و هرکجای دیگر ایران که با روش های حکومتی سر سازگاری نداشته باشند مقابله می شود، با سنی ها مقابله می شود، با ملی مذهبی ها مقابله می شود، با مشارکتی ها مقابله شده و میشود، با نهضت آزادی و مجاهدین انقلاب اسلامی مقابله می شود، با اصلاح طلب مقابله می شود، با موسوی و خاتمی و هاشمی و کروبی مقابله شده و می شود، با دگر اندیشان غیر مذهبی نه تنها مقابله می شود بلکه نقشه جانشان را می کشند، سر ملیون باید زیر آب بماند، با مدافعان حقوق بشر و کانون آنها در ایران مقابله شد و می شود، جان به تن بهائیان نمی خواهند باقی بگذارند، دراویش باید به جای "یا علی" بگوید "یا ولی فقیه"، حتی با دولتی که شعارش مداراست و تازه یکسال از انتخابش توسط مردم می گذرد مقابله می شود. حکومت بزرگترین بمب تفرقه را در ایران منفجر کرده است. نیاز به هیچ حمله ای به ایران نیست، زیرا از درون به ایران حمله شده!


گزارش روحانی به ایرانیان فعال اقتصادی در امریکا

از امریکا تا ایران

و از ایران تا قفقاز و چین

حسن روحانی پیش از ترک نیویورک و بازگشت به ایران، با گروهی از ایرانیان مقیم امریکا که در امور اقتصادی فعالیت برجسته دارند دیدار کرد. او در این دیدار گزارش از وضع اقتصادی و برنامه های دولت داد و به سئوالاتی که در زمینه های مختلف – از جمله حضور زنان در حاکمیت و در فعالیت های اقتصادی- پاسخ داد.

او در گزارش خود از تورم 42 درصدی کشور هنگام تحویل گرفتن دولت از احمدی نژاد تا بحران ریست محیطی کشور ( آلودگی هوا، کم آبی، خشک شدن دریاچه ها و تالاب ها، زیزگردها و...)، مناسبات سیاسی و اقتصادی با روسیه و چین و... سخن گفت. اتصال ریلی کشورهای شمالی ایران (آسیای مرکزی و قفقاز) به خلیج فارس و دریای عمان، افتتاح راه آهن ایران – ترکمنستان و قزاقستان در ماه دسامبر (حدود دو ماه دیگر) و همچنین طرح راه آهن طولانی بین کشورهای منطقه با چین نیز از جمله مسائلی بود که در گزارش روحانی به ایرانیان فعال در عرصه اقتصادی به آنها اشاره شد. این گزارش را در ادامه می خوانید.


مقاله فرمانده کل نیروی انتظامی

مردم با پلیس خشن، احساس

نزدیکی و همکاری نمی کنند


در نیویورک

فرازهائی از مصاحبه

حسن روحانی با کریستین امانپور


گفتگو با عضو رهبری حزب کمونیست کوبا

استراتژی و 5 تاکتیک امریکا

علیه دولت های مترقی امریکای لاتین

یونگه ولت– ترجمه رضا نافعی


راهپیمائی در 150 کشور

علیه آلودگی آب و هوا!

روزنامه پراودا. ترجمه نعمت بوستانی


مردم کدام خبرها را دنبال می کنند؟


ادعای حکومت مستضعفان داشتند

برای هر 3800 ایرانی

یک شعبه بانکی باز شده!


منتخب اخبار روزهای گذشته:


سرمقاله راه توده شماره 474

اصلاحات اندیشه نیست

مرحله‌ای از تحول جامعه است!


به سوی رویدادهای مهم می رویم

حمایت تمام و کمال ناطق نوری از هاشمی!


سخنان غیر شعاری

و کوتاه رهبر برای فرماندهان


روحانی در جمع نخبگان سیاسی امریکا
با توافق اتمی، راه برای
شرکت های امریکائی باز می شود


حصر خانگی دختر
 42 ساله

رئیس جمهور ازبکستان!


حضور روحانی در جمع مدیران رسانه های امریکا

اگر ایران دیر جنبیده بود بغداد را داعش گرفته بود!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


اسباب خانه

به صاحب خانه

می رود!

خبر نویسی از سوی خبرگزاری های داخلی با قصه نویسی و یا انتشار بولتن های روابط عمومی ادارات و سازمان های دولتی تفاوت چندانی ندارد. دو خط خبر را در میان 10 تا 15 پاراگراف آنقدر تکرار می کنند و کش می دهند که گوئی قصه حسین کرُد شبستری می نویسند. آن هم در دوره ای که کوتاه نویسی خبر، در حد یک جمله، پرنفوذ ترین خبر است. مرزهای گزارش و مقاله و قصه و تحلیل و خبر همه با هم مخلوط است. لغات و اصطلاحات عربی و فارسی در خبرها و گزارش های خبرگزاری ها و روزنامه ها و سرآمد همه آنها "رسانه ملی" با هم محشورند و البته گاه نیز یک لغت و یا اصطلاح انگلیسی هم مثل نشانه گذاری کلاغ روی شانه افرادی که زیر درخت در پارک ها نشسته اند زینت بخش خبرها و گزارش ها می شود!

ساختمان و فروشگاه و کارخانه آتش گرفته، اما خبر از واقعه آغاز نمی شود؛ بلکه از شیرینکاری ماموران آتش نشانی برای مهار حریق آغاز می شود! حادثه رانندگی شده و عده ای کشته شده اند و یا دو قطار به هم خورده و عده ای کشته شده اند اما خبر در رسانه های ایران از گفتگو با مدیرکل راه آهن دولتی و یا رئیس پلیس شروع می شود و آنها نیز شرح ماموریت خود را مقدم بر خود حادثه میدانند.

اختلاس و سرقت و یا فلان آمار اعلام شده، اما اغلب با نوشتن میلیون و میلیارد یادشان می رود بنویسند این میلیارد و میلیون به ریال است؟ به تومان است؟ به دلار است؟ آخرین نمونه از این دست را در همین شماره پیک نت و در خبر مربوط به مصرف سیگار در ایران میخوانید که معلوم نیست 60 میلیارد نخ سیگار طی 10 سال دود شده، روزانه دود می شود؟ هفتگی دود شده؟

از قدیم می گفتند "اسباب خانه، به صاحب خانه می رود". وقتی فارسی مقامات آلوده به عربی و گاه انگلیسی است، وقتی برای فیلترینگ شبکه های اجتماعی صحنه سازی می کنند و سپس محسنی اژه ای نامه ای برای وزیر ارتباطات می نویسد که پر از غلط املائی و آلوده به تهدید و ارعاب است و عربی و فارسی آن با هم جوش داده شده اند و نفس خواننده در می آید تا جمله (پاراگراف) تمام شود و به نقطه برسد، انتظار زیادی از رسانه ها نباید داشت! نامه اژه ای را هم در همین شماره پیک نت می خوانید.


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)