ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

ادعای نقش ایران

در سرکوب داعش در عراق
 
 
 
 

 

علاوه بر فرماندهان سپاه پاسداران، محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه، روحانی رئیس جمهور و اکنون هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع مصلحت نظام، هر یک به زبانی اشاره می کنند که جمهوری اسلامی در جنگ علیه داعش شرکت کرده و حضور دارد. اژه ای پا را فراتر گذاشته و از حضور سپاه قدس در جنگ با داعش گفته و این که سردار سلیمانی نامش لرزه بر اندام داعش می اندازد!

حسن روحانی په در مصاحبه های پیش و پس از سفر به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل و چه پس از آن، به همین نکته، یعنی نقش ایران در جلوگیری از پیشروی داعش در عراق سخن گفته است. و روز گذشته هاشمی رفسنجانی در همایش ملی دانشگاه و دفاع مقدس که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری برگزاری شد گفت: قدرت و جایگاه ایران در آرامش و ثبات منطقه انکار ناپذیر است. همه می‌دانند که شرّ داعش جز با کمک و چاره‌‌اندیشی ایران از بین نخواهد رفت، همان‌طور که سدّ موصل توسط ایرانی‌ها آزاد شد و با اشاره ایران حوادث اخیر عراق در مسیر درست قرار گرفت.

البته هاشمی به دو نکته اشاره می کند. نخست آزاد سازی سد موصل و دوم حوادث اخیر عراق که منظور برکناری نوری المالکی و انتخاب نخست وزیر جدید در عراق و ترک سیاست حاکمیت یکدست و انحصاری شیعیان درعراق است.

بدین ترتیب، اگر همه ادعاها واقعیت داشته باشد، تنها کسی که نمی داند ایران چه نقشی در عراق و در مقابله با داعش ایفاء کردن ملت ایران است! درعین حال که این اظهارات تائید کننده آن خبری است که در ابتدای پیشروی داعش در عراق توسط پیک منتشر شد. یعنی دو سفر فوری سردار سلیمانی به عراق و دیدار و همآهنگی با فرمانده نیروهای امریکائی در عراق برای مقابله با داعش و جلوگیری از سقوط بغداد و دیگر شهرهای مذهبی عراق بدست داعش. پیک نت در شماره 7 تیرماه نوشت:

سرلشگر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، تاکنون دو بار وارد عراق شده و مذاکراتی در عالی ترین سطح نظامی، مذهبی و دولتی داشته و از آن وسیع تر و جدی تر، دو بار با فرمانده نیروهای نظامی امریکا در عراق مذاکره داشته است.

بنابر اهمیتی که اظهار نظرهای اخیر مقامات نام برده شده در ارتباط به مقابله با داعش دارد و بتدریج اعتراف می شود که جمهوری اسلامی همکاری غیر رسمی با امریکا و دولت عراق برای مقابله با داعش داشته است، خبر پیک نت را که در تاریخ 7 تیرماه گذشته در همین ارتباط منتشر شده را یکبار دیگر در شماره امروز پیک نت (7 مهرماه) منتشر می کنیم.

پیک نت 7 مهر

 
 

اشتراک گذاری: