درحاشیه جمله "روزنامه نگار زندانی نداریم"

چشم و گوش را باز کنیم

و خبرهای اصلی را دنبال!

 

مصاحبه هنری کیسینجر

پرونده اتمی هم بسته شود

قطعنامه تحریم نباید لغوشود!

(پیک هفته  109) 8 مهر  1393 برابر با 30  سپتامبر 2014

  infos@pyknet.net

 


فیسبوک 

پیک نت


 اخبار روز


چه کسی

میان دعوا

نرخ تعیین کرد؟


ثبات خاورمیانه

از نگاه اسرائیل

وزیر امور خارجه اسرائیل به پایگاه خبری "نشنال نیوز" اسرائیل گفت: به امکان حضول توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خوش‌بین نیستم. ایرانی‌ها نباید اجازه داشته باشند برنامه هسته‌ای خود را که ثبات ناچیز باقیمانده در خاور میانه را تهدید می‌کند ادامه دهند.


حضور  نماینده

ج. اسلامی در مراسم

تحلیف ریاست جمهوری افغانستان


نیاز به حمله از بیرون نیست

حمله

به ایران

 از درون!


استقلال کانون وکلا

در خطر است


زمین ها را

در کیش پس گرفتیم


اعتصاب 900 کارگر

پارس واگن اراک


زندگی سخت

کارگران عسلویه


عقب نشینی

رئیس جمهور

اوکرائین!

 

رئیس‌جمهوری اوکرائین در یک نشست خبری در پایتخت این کشور "کیف" شرکت کرد و با تاکید بر این نکته که با جنگ نمی تواند در شرق این کشور به پیروزی دست یافت، از برنامه دولت برای تمرکز زدائی و دادن خود مختاری به بخش شرقی اوکرائین سخن گفت. (پس از کشتن 3 هزار تن از مردم شرق اوکرائین و ویرانی آنها با بمباران هوائی و به توپ بستن شهرها از زمین) او در همین مصاحبه، اعتراف کرد که اتحادیه اروپا فعلا خیال پذیرش اوکرائین بعنوان یک عضو این اتحادیه را حداقل تا سال 2020 ندارد اما اوکرائین می تواند با اتحادیه اروپا همکاری کند. (دروازه های اوکرائین را به روی واردات اروپائی باز کند، برنامه ریاضت اقتصادی را علیه مردم اجرا کند و دروازه های کشور را به روی ناتو باز کند!)


گزارش تصویری

دیدارهای روحانی

 در امریکا


ناوگان جنگی چین

در تنگه هرمز


دولت

 لایحه وکالت را

به مجلس برد!


سال بد

سال بی آبی


نگران ملاقات

روحانی با اوباما

همسوئی دو شبکه

العربیه و الجزیزه

با شبکه پایداری

در مجلس اسلامی


سعید لیلاز:

مجلس آینده را

چه کسانی می برند؟


گفتگو با فاطمه کروبی

مهدی کروبی

در بیمارستان


بحث روز در ایران:

شهردار تهران

با رای مستقیم

تهرانی ها!


سخنان رئیس مجلس

در حمایت از

مذاکرات اتمی


کوچ دراویش

به زندان اوین


هواپیماهای روسی

از دور خارج شده را

چه کسانی وارد کردند؟


گفتگو با کرباسچی

 آیت الله جنتی بی حساب

اشکش در نمی آید!


نامه کانون

مدافعان حقوق بشر

به حسن روحانی

 

کانون مدافعان حقوق بشر که اکنون یکی از بنیانگذاران آن "عبدالفتاح سلطانی" از وکلای برجسته ایران در زندان کودتای 88 است، در نامه ای با امضای شیرین عبادی رئیس این کانون به رئیس جمهوری خواستار رفع تضییع حقوق شهروندی دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل شد.

این کانون پیش از این نیز، نامه هایی در همین ارتباط برای صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ارسال کرده بود. سید محمد سیف زاده یکی دیگر از بنیانگذاران این کانون نیز در زندان کودتای 88 است.


توپولوف روسی

بیشتر سقوط می کند

یا بوئینگ امریکائی


بسیجی ها

نیمه شب جنگل را

  می فروشند


مذاکرات سیاسی- اتمی

از نیویورک به روسیه منتقل شد

حسن روحانی از نیویورک مستقیما عازم روسیه شد و پس از رسیدن به روسیه، راهی محل اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در "استرخان" روسیه شد.

ولایمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در محوطه بیرونی اجلاس از رئیس جمهور ایران استقبال کرد. استرخان که یکی از شهرهای روسیه در شمال دریای خزر است.

در اجلاس استرخان علاوه بر ایران و روسیه، سه کشور آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان نیز حضور دارند. دیدار پوتین و روحانی اندک زمانی پس از اجلاس پیمان شانگهای که در پایتخت تاجیکستان "دوشنبه" تشکیل شده بود انجام می شود و با آن که موضوع در دستور روز اجلاس استرخان دریای خزر و تعیین حریم دریائی هر یک از کشورهای پیرامونی دریای خزر است، اما شک نیست که آنچه در اجلاس سالانه سازمان ملل در نیویورک گذشته و بویژه جزئیات مذاکرات به پایان نرسیده اتمی ایران با 1+5 و مسئله دخالت مستقیم نظامی امریکا در سوریه به بهانه مبارزه با داعش نیز موضوع گفتگوی روحانی با سران هر چهار کشور و بویژه روسیه خواهد بود.


سخنان روحانی در اجلاس استرخان

دریای خزر را تبدیل کنیم

به دریای "صلح و توسعه"!


مصاحبه عراقچی با خبرگزاری "کیودو"

مذاکرات اتمی تا دو هفته دیگر

در وین یا ژنو دنبال می شود!


تجمع در مقابل وزارت ارشاد

اینها نگران ناموس و عفت بقیه اند!


نتایج مناسبات نفتی و اقتصادی

ایران و روسیه بزودی آشکار می شود


درافغانستان

قدرت میان این سه تن تقسیم شد!


پیراهن فرح پهلوی

در یکی از سه کاخ شاه به سرقت رفت!


منتخب اخبار روزهای گذشته


زیر ساخت های اقتصادی سوریه نابود می شود

بازی "کیش و مات" میان داعش، امریکا و متحدانش


ظریف پس از دیدار با "لاوروف"

توافق اتمی با 6 کشور هم دور است و هم نزدیک


ادعای نقش ایران

در سرکوب داعش در عراق


بخشی از سخنان خاتمی در جمع

ایثارگران، جانبازان و خانواده قربانیان جنگ

جنگ با عراق تمام شد

اما فضای سیاسی هنوز جنگی است!


تیرماه گذشته پیک نت نوشت:

مهم ترین تصمیمات

نظام در برابر حوادث عراق


ادعای فرمانده نیروی انتظامی در عمل

فیلم را ببینید

خشونت در ج. اسلامی نهادینه شده!

فرمانده نیروی انتظامی "سردار احمدی مقدم" در سخنانی که هفته گذشته ایراد کرد، بدرستی گفت که پلیس و نیروی انتظامی زمانی موفق است که مورد احترام و تائید مردم باشد و برای رسیدن به این مرحله این دو نیرو باید به مردم احترام بگذارند و در کنار آنها باشند، چرا که خشونت پلیس و نیروی انتظامی باعث دوری و بیگانگی مردم با آنها می شود. این سخنان احمدی مقدم در سه شماره گذشته پیک نت نیز منتشر شد.

حال این فیلم ویدئوئی را که مربوط به یورش نیروی انتظامی به یک "بوفه" در تبریز است هم شما ببینید و هم فرمانده نیروی انتظامی تا معلوم شود از حرف و ادعا تا رسیدن به عرصه عمل در جمهوری اسلامی فرسنگ ها فاصله است. خشونت در هر برخوردی با مردم در جمهوری اسلامی نهادینه شده، حتی اگر در سطح مقابله با یک تخلف در یک بوفه باشد. فیلم را ببینید و خود قضاوت کنید. بحث بر سر آن نیست که صاحب بوفه تخلف کرده یا نکرده، بحث بر سر رابطه پلیس و نیروی انتظامی با مردم و حتی متخلفین است!


برای آگاهی از نتایج گفتگوهای اتمی با ایران

نخست وزیر اسرائیل خود را به امریکا میرساند!


زیرساخت ها نابود می شوند

طرح آب های فسیلی در لیبی قربانی سقوط قذافی شد؟


"پروستات" شوُ

پس از بستری شدن رهبر در بیمارستان، سایت اینترنتی ایشان صفحه ای را بنام عیادت مجازی از رهبر ایجاد کرد و از مردم خواست بگویند که اگر به عیادت رهبر بروند چه می گویند؟ کامنت هائی که روی این صفحه نوشته شده خواندنی است. من چون اخیرا از کار اخراج شده و بیکار شده و خانه نشین شده ام، رفتم روی این سایت ببینم چه خبراست. در میان همه کامنت هائی که معلوم است اکثر آنها را اهل بیت و وابستگان بیت و بسیجی های دستمزد بگیر نوشته اند این کامنت را هم پیدا کردم:
فائزه: سلامم رو به اقا برسونيد.
سلام رهبر عزيز، وقتي رو تخت بيمارستان ديدمت اون موقع فهميدم چقد دوستت دارم. تمام اخبار و از اون روز نكاه ميكنم تا از احوالت با خبر شم، واست ١٤صلوات به نيت ١٤معصوم فرستادم، كم نيستا جون با عشق واست فرستادم . زودتر خوب شو اقا. يه تشكر هم بهت بدهكارم كه اين بهترين فرصته. ١٩ مهر دو سال گذشته كه اومدي استانمون واسه من يه بركت بزرك بزرك داشتي كه بايد سال ها تلاش ميكردم تا بهش ميرسيدم اما با اومدن تو يه روزه كه نه يه ساعته رسيدم، شوهر آیندمو اون روز پیدا کردم. متشكرم اقا،به اميد سلامت.

http://farsi.khamenei.ir/page?id=27421 #sthash.QoZBJQ1Q.dpuf


عضو شورای شهر تهران:

برخی رزمندگان جنگ اختلاس های بزرگ کرده اند!


از یک نامه وارده

بانکهای وابسته به نهادها شبیه پادگان نظامی اند!


در ایران

هزاران میلیارد تومان

در بازار شبکه اجتماعی خفته!


سرمقاله راه توده شماره 474

اصلاحات اندیشه نیست

مرحله‌ای از تحول جامعه است!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


اسباب خانه

به صاحب خانه

می رود!

خبر نویسی از سوی خبرگزاری های داخلی با قصه نویسی و یا انتشار بولتن های روابط عمومی ادارات و سازمان های دولتی تفاوت چندانی ندارد. دو خط خبر را در میان 10 تا 15 پاراگراف آنقدر تکرار می کنند و کش می دهند که گوئی قصه حسین کرُد شبستری می نویسند. آن هم در دوره ای که کوتاه نویسی خبر، در حد یک جمله، پرنفوذ ترین خبر است. مرزهای گزارش و مقاله و قصه و تحلیل و خبر همه با هم مخلوط است. لغات و اصطلاحات عربی و فارسی در خبرها و گزارش های خبرگزاری ها و روزنامه ها و سرآمد همه آنها "رسانه ملی" با هم محشورند و البته گاه نیز یک لغت و یا اصطلاح انگلیسی هم مثل نشانه گذاری کلاغ روی شانه افرادی که زیر درخت در پارک ها نشسته اند زینت بخش خبرها و گزارش ها می شود!

ساختمان و فروشگاه و کارخانه آتش گرفته، اما خبر از واقعه آغاز نمی شود؛ بلکه از شیرینکاری ماموران آتش نشانی برای مهار حریق آغاز می شود! حادثه رانندگی شده و عده ای کشته شده اند و یا دو قطار به هم خورده و عده ای کشته شده اند اما خبر در رسانه های ایران از گفتگو با مدیرکل راه آهن دولتی و یا رئیس پلیس شروع می شود و آنها نیز شرح ماموریت خود را مقدم بر خود حادثه میدانند.

اختلاس و سرقت و یا فلان آمار اعلام شده، اما اغلب با نوشتن میلیون و میلیارد یادشان می رود بنویسند این میلیارد و میلیون به ریال است؟ به تومان است؟ به دلار است؟ آخرین نمونه از این دست را در همین شماره پیک نت و در خبر مربوط به مصرف سیگار در ایران میخوانید که معلوم نیست 60 میلیارد نخ سیگار طی 10 سال دود شده، روزانه دود می شود؟ هفتگی دود شده؟

از قدیم می گفتند "اسباب خانه، به صاحب خانه می رود". وقتی فارسی مقامات آلوده به عربی و گاه انگلیسی است، وقتی برای فیلترینگ شبکه های اجتماعی صحنه سازی می کنند و سپس محسنی اژه ای نامه ای برای وزیر ارتباطات می نویسد که پر از غلط املائی و آلوده به تهدید و ارعاب است و عربی و فارسی آن با هم جوش داده شده اند و نفس خواننده در می آید تا جمله (پاراگراف) تمام شود و به نقطه برسد، انتظار زیادی از رسانه ها نباید داشت! نامه اژه ای را هم در همین شماره پیک نت می خوانید.


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)